Mens jeg venter på at dagens oppslag i VG skal bli publisert i nettavisen.
Fant denne artikkelen i finske iltalethi.fi, publisert i dag. Oversatt til svenska med google translate.
Äktenskapliga villkor för den norska miljonären som misstänks för mord talar i Norge - hustrus önskan om skilsmässa misstänks vara motivet för mordet
Teksten til illustrasjonsbildet lyder
Citat:
Ägandet av Hagenhemmet är kärnan i äktenskapskontrakten
Det kan selvfølgelig være en misforståelse, en oversettelsesfeil eller lignende.
Men, dette sitatet fikk meg til å tenke på om det kan være andre årsaker til at Tom Hagen tok særeie på fellesboligen i Sloraveien i 1993 ... enn at han ville ha full kontroll på AEH, at hun skulle føle at hun nærmest bodde der på hans nåde. Kan det være at det er ett eller annet svært avslørende som er skjult ett eller annet sted i boligen eller på tomten? Noe som vil ødelegge resten av Tom Hagens liv dersom det kommer frem?
Noen få sitater til fra artikkelen.
Citat:
Juridiska experter i Norge tror att detta senare äktenskap var orimligt Mrs. Hagen . Hon kunde ha utmanat det och skaffat sig en betydande del av sin mans rikedom .
Her er det snakk om at AEH kunne ha blitt tilkjent en betydelig andel av Tom Hagens formue. Det høres rasjonelt ut.
Samtidig er det også helt klart at verdien av boligen i Sloraveien er skillemynt i forhold til Tom Hagens samlede formue.
Citat:
NRK : Enligt två-bröllops avtal har skrivit en advokat Bjørn Brodwall . Han fungerar också som VD för Tom Hagens företag . Detta har väckt frågan om en intressekonflikt när en av makarna har en så stark koppling till författaren till äktenskapskontraktet .
Jeg vet ikke akkurat når tid BB stilte som styremedlem eller styreformann i Tom Hagens selskaper for første gang. Det hadde egentlig vært interessant å vite.
Ektepaktene ble skrevet i 1987 og 1993. Kan BB ha hatt styreverv i THs selskaper så tidlig?