Citat:
Ursprungligen postat av
santos_deville
Jag tror också smittspridningen komme öka i Skåne, det jag menade på att stänga t.ex restauranger i hela landet samtidigt hade varit totalt onödigt ur ett ekonomiskt och smittspridande synsätt
Jag tror det allra mest effektiva från start, när man märkte att det var mycket smitta i Sthlm, hade varit en kraftig nedstängning av Stockholm, inkl. alla icke nödvändiga in- och utresor. Sedan masstesta i Stockholm och karantäna och smittspåra. Som det var nu så gick det många många veckor av resor fram och tillbaka, folk skrev härinne och oroade sig över de fullsatta tågen SJ, till och från Sthlm - GBG osv.
Jag kan inte säga vad som är bäst för Skåne just nu men jag har en viss oro att det kanske sprids i tysthet där och plötsligt blossar upp, med fler allvarligt sjuka. Ifall det kommer ett sådant "uppblossande", så är det i ett sånt läge oftast för sent med många åtgärder.
Om man inte vill stänga ner saker så bör man iaf hålla väldigt ordentlig koll på krogar och offentliga miljöer och försöka se till att folk håller avstånd. Jag håller alla tummar att det inte blir ngn stor spridning i Skåne!