2020-05-03, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Är du helt säker på att pensionsåldern är 65 år i Sverige?
Just med tanke på att du kallar folk för idioter

han sa att det var desinformation och ja, helt spiksäker på att i April 2021 så är anders borta men nu kommer ni säga att jag inte har beeeeeeviiiiis
Citera
Medlem
Hej,

Jag har en släkting (60år) som fått det bekräftat att han har corona som var på en middag som jag var närvarande på. Om jag väljer att jobba hemifrån, måste jag visa något intyg som styrker det jag säger eller hur fungerar det i dessa tider? Jag har själv inga symptom alls för tillfället och min ålder är 31.

Jag har inte lust att vara den som sprider viruset bland de 350+ anställda på min arbetsplats så jag vill verkligen vara överdrivet säker än att chansa.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Jag skulle tro att det är betydligt fler svenskar som reser till usa än kina så är det något man skulle gjort är det att stoppa resor dit.
Smittan kom från Kina, så varför skulle vi stoppa resor till USA?
Alla länder skulle givetvis ha stängt ned mot Kina fortare än kvickt. Italien drabbades hårt pga Wuhankineser som jobbar i italiensk modeindustri.
Citera
2020-05-03, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Really? Säg det till alla lärare och elever och studenter som kämpar med att få Zoom-undervisning att funka.

Dessutom, om i de fall rekommendationer funkar stort sett lika bra som restriktioner, så är det kanske egalt.

Vad menar du?

Rekommendationen från FHM är ju att skolorna skall vara öppna?
Citera
2020-05-03, 09:17
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Klor hjälper väl inte ? Klor hjälper mot bakterier.

Folk är hysteriska av naturlig anledning. Bl.a. måste Medias folk skärpa sig.
Sen begås det misstag också i Sjukvården. Folk kommer in med tillfälliga övergående andningsbesvär, en del kopplas felaktigt till respirator av nitisk personal. Sen kan de bli kvar, sövas ner och så förstörs den patienten.... Sekretessen gör, att tjänstefel blir nertystade ibland.
Tro inte på allt ni läser och hör ! Tro på er egen intuition !
Jag tror faktiskt klorin hjälper även mot viruset. Men det är också farligt för naturen och bor naturligtvis inte användas på det sättet de gjorde. Jag antar att det är billigt och att det är därför det används på stora ytor. Tydligen har det använts för att desinficera gator i stadsmiljö, men det verkar lite drastiskt det med. Vart tar all klorin vägen sen när det regnar? Det kan dessutom bilda farliga gaser om det reagerar med ammoniak, tror jag. Brukar varnas för det på behållarna. Behöver man verkligen förgifta naturen eller stadsmiljön för ett virus som ändå inte kan föröka sig utanför människokroppen? Låter som overkill.
Citera
2020-05-03, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Eller, han går i pension OCH fortsätter som inget hänt, men som konsult.

Är han en tokstolle, som jag anser per idag, så går jag inte säker förrän jag ligger "6 feet under"

Han bilar från helskottas långt bort, Linköping eller värre, varje dag.

Helt säker på att han är borta i April nästa år.

Tror inte heller han är lika mediak#t som Giesecke.

Men han kommer göra det han vill, åka till smitthärdar och experimentera.
Citera
2020-05-03, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Nostalgi.

förstår inte?
Citera
2020-05-03, 09:19
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
han sa att det var desinformation och ja, helt spiksäker på att i April 2021 så är anders borta men nu kommer ni säga att jag inte har beeeeeeviiiiis
Det betyder inte att han är borta från FHM, han kan som johan giesecki fungera som rådgivare i framtiden vilket är troligt med tanke på att han har varit med från början.

Men tro mig, jag hoppas och önskar att han är borta då.
Citera
2020-05-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Får nog komma in här med en rättning. Det är vätesuperoxid man besprutar omgivningen med.

Om det är så mycket bättre vet jag inte.

"Väteperoxid används som blekmedel inom industrin eller för till exempel tandblekning. Högre koncentrationer av väteperoxid är frätande och oxiderande. Treprocentig lösning säljs för blekning av bland annat hår och tänder. Låga koncentrationer väteperoxid ingår också i hårfärgningsmedel."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja redan när det kokade i Kina så borde man agerat för att begränsa kontakterna dit, sedan Iran.
Att USA och Storbritannien var smittkällor är rent nonsens, synd bara att Anders Mengele får stå och stånka ur sig logiska motsägelser i parti och minut, ingen synar korten.

Jag hade sagt samma sak om det inte var för att Andrew Cuomo, husguden i USA, har sagt samma sak.

Vi fick inte skiten från Kina, det kom från UK.
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Hej,

Jag har en släkting (60år) som fått det bekräftat att han har corona som var på en middag som jag var närvarande på. Om jag väljer att jobba hemifrån, måste jag visa något intyg som styrker det jag säger eller hur fungerar det i dessa tider? Jag har själv inga symptom alls för tillfället och min ålder är 31.

Jag har inte lust att vara den som sprider viruset bland de 350+ anställda på min arbetsplats så jag vill verkligen vara överdrivet säker än att chansa.
Det är bara att stanna hemma i några veckor så vet du svaret.
Citera
2020-05-03, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Hej,

Om du pratar med din chef, och att han inte är lågbegåvad så bör han vara glad om du stannar hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in