2020-05-03, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
12-15 män som ville mer och ingen hade alibi?
Ja tyvärr, bara detta skapar rimligt tvivel hos en TR. Hur kunde åklagaren ens åtala med bara indicier om inte männen hade alibi? Alla alternativa gärningsmän ska vara uteslutna om man ska ha chans att fälla någon på enbart indicier.

Edit
Förresten värst vad advokaten uttrycker sig bergsäkert med egen åsikt i skuldfrågan. Annars brukar de bara säga något i stil med att "klienten säger att han inte dödat" etc.
Hur kan han vara så personligt övertygad om att SD är oskyldig?

La du märke till att det var SD:s uttalande ang 12-15 män som ville mer?

Hur skulle det skapa rimligt tvivel hos en TR?

Varför väljer du att tro på SD och hans vänner (som säger att han är en kärleksfull pappa)?
Citera
2020-05-03, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg från 14/6 2018 10.53 sid 791

Intressant inlägg nu då vi vet att SD ev hade sitt generalrep den 11/6.

Vad kom det sig att han inte tog några "burkar" mellan 11/5 och 14/6?
En del av tiden var han iof intagen men det verkar inte vara normalt beteende.

Vet så klart inte om detta inlägg stämmer men någon kanske kan dubbelkolla?

Han klämde in 17 mystloggningar under perioden du nämner. Om han gjorde dem på riktigt är en annan femma.

SD hade möjligen fullt upp i tankarna mellan dessa datum och därför blev inga traditionella cacher tagna? Det kan ju ta en del tid att sy ihop en ny version av verkligheten, liksom.
Nästan två veckor av perioden upptas av annat som en misslyckad resa mot USA, förhör, tillflykten hos svärföräldrarna, storstädning och därefter en dryg veckas inlåsning, men 17 myster fick han alltså till. Siffran 17 - en ständig påminnelse om antalet slag mot LWs huvud och fuskloggningarna som H åter reggade efter mordet.
Citera
2020-05-03, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tvivlar starkt på att ens HR tar upp fallet om ingenting nytt har framkommit.
Det måste de göra om någon överklagar. Alla parter har rätt att få en second opinion i HR efter en morddom i TR friande eller fällande.
Citera
2020-05-03, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Han klämde in 17 mystloggningar under perioden du nämner. Om han gjorde dem på riktigt är en annan femma.

SD hade möjligen fullt upp i tankarna mellan dessa datum och därför blev inga traditionella cacher tagna? Det kan ju ta en del tid att sy ihop en ny version av verkligheten, liksom.
Nästan två veckor av perioden upptas av annat som en misslyckad resa mot USA, förhör, tillflykten hos svärföräldrarna, storstädning och därefter en dryg veckas inlåsning, men 17 myster fick han alltså till. Siffran 17 - en ständig påminnelse om antalet slag mot LWs huvud och fuskloggningarna som H åter reggade efter mordet.

Det var säkert körigt under denna tid för SD.

Datumet som trådskrivaren uppgav var en ögonblicksbild just det datumet 14/6 18 ... så han har väl lagt till dessa loggar senare (vilket är tillåtet).

Ps Såg att jag skrev fel datum i mitt inlägg (försent att ändra nu) ska vara 11/5 (ej 11/6) ang tiden för ev generalrep. Men Du fattade vad jag syftade på... Ds
Citera
2020-05-03, 08:49
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Självklart kommer Steffeponkens frikännande att överraska många men vad som händer med steffeponken efter friande dom kommer att överraska ännu mer.

På vilket sätt kommer det att överraska ännu mer, du får gärna utveckla det, själv har jag ingen aning?
Citera
2020-05-03, 08:55
Medlem
Citat:
Sina "minnen" hänvisar han hela tiden till vad som står i Fup som han ju har läst. Hans minne, trots det fasansfulla mordet, tycks i övrigt
vara helt blankt.

Skulle vara intressant att veta vem du tror mördade Lena. Inte någonstans jag har läst har du skrivit vad du tror om den saken.

Så vem mördade Lena?

Det var väl ett påhopp på S-J, under trådens gång har det varit ett flertal:

Först SD (tidigt i tråden och väldigt bestämt), ett barn och HD.
Citera
2020-05-03, 08:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
La du märke till att det var SD:s uttalande ang 12-15 män som ville mer?

Hur skulle det skapa rimligt tvivel hos en TR?

Varför väljer du att tro på SD och hans vänner (som säger att han är en kärleksfull pappa)?

Ja självklart vet jag att det bara är vad SD hävdar men det är i ett brev till domare och nämndemän. Då kan man inte ljuga hur som helst. Är det inte straffbart? Det torde vara lätt för dem att kolla upp i FUP, slask och med åklagare samt utredare om det stämmer eller inte. Tror du han vågar underteckna dokument med lögner till en domstol? Man får inte ens vara osannfärdig när man undertecknar betydligt mindre viktiga papper till diverse myndigheter.
Senast redigerad av Rosamund 2020-05-03 kl. 09:01.
Citera
2020-05-03, 09:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ja självklart vet jag att det bara är vad SD hävdar men det är i ett brev till domare och nämndemän. Då kan man inte ljuga hur som helst. Är det inte straffbart? Det torde vara lätt för dem att kolla upp i FUP, slask och med åklagare samt utredare om det stämmer eller inte. Tror du han vågar underteckna dokument med lögner till en domstol?
Det är inte straffbart.
Jag säger som vanligt: Läs på lite!

Åklagaren har ju tydligt sagt att alla som skulle kunna bli misstänkta har utretts och avförts.
Sen kan man välja om man vill tro på SD eller åklagaren.
För mig är det valet väldigt lätt.
Citera
2020-05-03, 09:05
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Att SD "vet" att han inte mördade Lena kan då betyda att han faktiskt VET vem som har gjort det. Var det 2 personer (SD och en till) som begick mordet så lär han branda den personen som ensam gp. Han tänker inte falla, särskilt inte ensam. Det är vad jag tror.

Advokatens ord att han VET att SD är oskyldig låter lite väl övermaga av en advokat att säga. Han kanske är preparerad upp över öronen av SDs manipulationer och oemotståndliga stämma ;-)?

Förresten ; vad tror du själv?

Svårt att veta vad SD vet, tänker och kommer att agera, det kanske visar sig.

Vad jag tror behåller jag för
mig själv.

Att en advokat skulle vara manipulerad av sin klient tror jag definitivt inte, IB är ingen ungdom, han har varit med länge inom sitt yrke, han vet säkert hur han ska förhålla sig till sina klienter.
Citera
2020-05-03, 09:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Från ”Rättegången” del 21

Åklagaren tar upp att L*ena misstänker att SD varit inne i MLs dator. ML ska ha lämnar datorn på utan att logga ut från Facebook. Det i samband med att hon misstänker att SD varit inne hos henne olovandes.

SD förnekar detta men säger att han ”testat” L*ena lite.

SD testade L*ena genom att säga att hon skickade samma bilder till dom båda vilket L*ena först förnekade.

När SD ”testade” L*ena genom att säga att han varit inne på MLs Facebook och sett att hon visst gjort det ska hon ha erkänt.

Spännande och höra hur han
förklarar att han misstänkte det.

Tillägg:
Det handlade även om att SD skulle ha läst där att MÖ skulle på begravning. Det vill inte SD kännas vid alls. Han påstår att gan inte känner igen det alls.

Hur visste du det då, frågar åklagaren SD. Jag vet inte, svarar SD. Jag kanske hade hört det någon annanstans.

”Det intressanta är” säger SD, ”att jag inte har varit inne i hans dator.”

Se hur lätt han svänger sig och tar över. ”Det intressanta är”, det får det att låta som att det är fakta. Något som åklagaren skulle kunna påstå.
ML? MÖ?
Det börjar bli många bokstavskombinationer nu.
Citera
2020-05-03, 09:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte straffbart.
Jag säger som vanligt: Läs på lite!

Åklagaren har ju tydligt sagt att alla som skulle kunna bli misstänkta har utretts och avförts.
Sen kan man välja om man vill tro på SD eller åklagaren.
För mig är det valet väldigt lätt.

För mig är det valet inte enkelt. Jag ifrågasätter på samma sätt som TR gör det och inte köper åklagarens linje utan mer bevis. De kommer fria SD. Du får nog börja sluta ha sådan tilltro till auktoriteter. De är inte gudomliga och fullkomliga. Alltid tänka själv! De kan ha fel och du rätt.
Citera
2020-05-03, 09:11
Medlem
Citat:
Ja självklart vet jag att det bara är vad SD hävdar men det är i ett brev till domare och nämndemän. Då kan man inte ljuga hur som helst. Är det inte straffbart? Det torde vara lätt för dem att kolla upp i FUP, slask och med åklagare samt utredare om det stämmer eller inte. Tror du han vågar underteckna dokument med lögner till en domstol?

Det har väl framgått ganska tydligt i förhör att det går att undanhålla sanningen eller slira på densamma utan att det får några konsekvenser.

Jag utgår från att de kollat upp de tänkbara... vad tror du? Kanske SD skulle namnge dessa om Åkl missat någon?

SD har läst in sig på FUP så om någon fattas i förhör borde han väl namnge personen/personerna i fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in