Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
De flesta länder i Västeuropa använder munskydd i den mån de fått gå ut överhuvudtaget. Du ser knappt en människan utan dessa på nyheterna på TV.
Det har inte hjälpt. Och varför skulle det göra det då det helt saknar betydelse om du har munskydd eller ej när du tar en promenad. En total tramsåtgärd precis som stängda gränser var. Politiska beslut och inte medicinska.
Jag tvivlar på att de gjorde det från början, och jag skulle gärna se bevis på flera länder som "kört stenhårt" på munskydd sedan länge tillbaks annat än att du säger dig ha sett folk på TV med munskydd i mängder av länder. Annars blir det lite som Italien när folk använder deras lockdown som ett exempel att det inte funkar när de i själva verket var för sena med sin lockdown. En lockdown väldigt många inte tog på allvar först heller.
Känns som info du höftar och antar eftersom jag inte tror du har info över när alla de (du får det att låta som mängder) började köra stenhårt på munskydd i västeuropa och hur många som faktiskt hållit sig till det i dessa länder. Bättre att du kollar Asien isf kanske? De verkar se en vikt av munskydd likt få andra och har rätt fina siffror, kombinerat med andra åtgärder såklart.
Men nu har du ju erkänt själv att det hjälper, åtminstone lite. Så jag förstår inte varför du (ni?) samtidigt krigar på som att munskydd är en dålig grej. Täcker alla för munnen så blir det mindre droppsmitta. Enkel logik och ingen dålig grej även om det inte är den ultimata lösningen.
Knappast värt att dra ut i kortståg över i FHM:s fana.