2020-05-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Bad sources!

here’s the .gov press release:

https://www.governor.ny.gov/news/amid-ongoing-covid-19-pandemic-governor-cuomo-announces-results-completed-antibody-testing
Citera
2020-05-02, 22:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det förekom inga virus i utandningsluften på avstånd noll, men kanske längre bort - hur tänker du där?
Tvärtom, hade de mätt vanlig utandningsluft utan munskydd på 2 m avstånd kanske det inte hade varit någon nämnvärd skillnad. Avstånd fungerar i så fall lika bra.
Citera
2020-05-02, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Snörvlar sprider väl inget virus? Vart har du fått det ifrån??

Nej , jag hostar inte ut bland andra människor när jag tränar. Verkligen inte. Och jag har inte sett nån annan göra det heller.

Jag tror inte de som springer till bussen är de som driver den här smittan om vi ska vara ärliga. Självklart finns det fall där ett munskydd kan hjälpa men jag pratar såklart om det stora hela. Har det nån effekt på riktigt? Verkar inte så. Bara att kolla i Väs och Sydeuropa där det använts. Total kollaps ändå.

Och eftersom man får exakt samma effekt genom att hålla avstånd och inte hosta på folk så lär det senare vara det bästa alternativet.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/skrammande-upptackten-hostning-sprider-droppar-over-sakerhetsavstand/?referrer=rotator-item-5
Citera
2020-05-02, 22:38
Medlem
Citat:

Nej , jag hostar inte ut bland andra människor när jag tränar. Verkligen inte. Och jag har inte sett nån annan göra det heller.

Jag tror inte de som springer till bussen är de som driver den här smittan om vi ska vara ärliga. Självklart finns det fall där ett munskydd kan hjälpa men jag pratar såklart om det stora hela. Har det nån effekt på riktigt? Verkar inte så. Bara att kolla i Väs och Sydeuropa där det använts. Total kollaps ändå.

Och eftersom man får exakt samma effekt genom att hålla avstånd och inte hosta på folk så lär det senare vara det bästa alternativet.

När man snörvlar snyter man sig oftast i något som sen då blir fullt av virus.

Jag har förstått att du lever i din egen bubbla och är immun mot fakta så jag säger bara lycka till och hoppas du inte dödar så många.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Nej det är klart. Har du själv inga besvär av det kan glatt ovetande springa och ta livet av andra utan att du behöver bekymra dig förrän du själv drabbas eller du smittat någon närstående som sedan dör.

Vad har det med munskydd att göra? Du har ju nån total vanföreställning över vad detta är för nått. Du verkar ha panikat fullständigt.

Är du rädd så råder jag dig att prata med nån.

Nä, jag kan verkligen inte ta livet av nån annan om jag inte hostar eller nyser på folk. Viruset sprids inte bara av min blotta närvaro om du tror det. Det krävs ganska mycket.

Munskydd hade ju överhuvudtaget inte löst nånting mer än att hålla avstånd och inte nysa på folk. Så jag fattar inte vart du vill komma?

Dra på dig ett munskydd om du mår bättre av det. Inget hindrar dig.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Förlåt till alla folie-alarmister i tråden. Kommer med dåliga nyheter för er.

De sydkoreanska (ni vet det där landet som har lyckats 100 ggr bättre än Sverige, och som är en förebild för oss på alla plan) forskarna tar nu tillbaka sina tidigare påstående att man kanske kan insjukna flera gånger i Covid-19. Det var fel på mätningarna i samtliga dessa fall säger nu Sydkorea.

Man uppnår full immunitet.

Beklagar de dåliga nyheterna, och att jag måste släppa dem under lördagkvällen o allt. Precis när ni satt ett för att googla på vilket rengörningsmedel man helst bör injicera enligt Trump (Klorin, handsprit eller WC-anka?)

Källa: https://www.svd.se/forskare-i-sydkorea-gar-inte-smittas-flera-ganger

Flera dagar gammal nyhet.

Och de säger att de var pga döda celler så det visade fel på deras apparater. Finns inget som säger att år full immunitet.

Bara att deras prognoser var fel.
Citera
2020-05-02, 22:40
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:

Man kan dessutom använda en pappersnäsduk om man verkligen måste hosta eller nysa. Det bör fungera som ett slags temporärt munskydd. Bra att alltid ha i fickan i dessa tider. Om man nu inte vill nöja sig med armvecket.
Citera
2020-05-02, 22:41
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Tegnell har säkerligen ett stort ansvar för taktiken.

Men det är 499 personer till på FHM som kunde ha sagt sin åsikt. Tegnell har en chef som kunde satt ner foten.

Till sist är det Regeringen som bestämmer. Vi kunde ha gjort som våra grannländer. Eller bromsat när England gjorde det.Men den politiska viljan fanns inte och hittills har majoriteten av befolkningen accepterat taktiken. Jag tror inte att de beror på rädsla mer på vår särart som nation. Vi måste alltid gå vår egen väg och göra saker på vårt egna sätt. Landet lagom måste alltid vara mest extrema.

Hittills har vår taktik varit en katastrof jämfört med våra grannländer. Hur det blir i långa loppet vet vi inte än. Men folk har accepterat dödstalen hittills.

Kasta ett snabbt öga på FHM:s organisationsschema så inser du ganska snabbt att 490 pers inte har ett dugg med hanteringen av pandemin att göra.

Kan nästan lova att deras kommunikationsenhet är större än den som Tegnell jobbar för.
Citera
2020-05-02, 22:42
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Det var lika dåligt formulerat som ditt svar var genomtänkt antar jag🥺
Japp, just så! Som man frågar får man svar.

Det är inte så enkelt som vissa här tycks tro, att det handlar om att "göra att" eller "att göra fel", ett val 50/50%. Då hade möjligen en apa kunnat göra mer rätt än regeringen.

Det är tusentals olika bitar av information som ska vägas ihop i tusentals olika små eller stora belsut. Helt rätt är omöjligt att göra. Rätt ur vems perspektiv? Det handlar om att göra tillräckligt rätt, inte helt rätt. Min bedömning är att stat och myndighet hitintills gjort tillräckligt rätt, med vissa anmärkningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Det räcker med att andas. Flämtar man eller sjunger, bevare sig väl så är det riktigt illa. I Syd korea hade corona gått från ett rum till ett annat vid just sång. Så snörvla kan säkert fixa biffen.

Ja en sång är ju rätt mycket mer än att andas. Och om du håller avståndet som du skall kommer ingen att smittas om du andas.
ska det smitta genom andning ska du vara VÄLDIGT nära personen. Jag menar, det finns ju massor av exempel på par som levt ihop och där den ena smittats men där den andra aldrig blev smittad trots att man levde tätt ihop med den sjuka i veckor.

så nej, det sprids inte SÅ jävla enkelt.

Ja, är du väldigt nära en massa människor kan det vara befogat. Som i tunnelbanan eller vart det nu kan vara. Men bara sådär på stan eller på ICA är det ju totalt meningslöst med munskydd. Blir ju bara en smitthärd med andra problem.
Citera
Medlem
Citat:
Vad har det med munskydd att göra? Du har ju nån total vanföreställning över vad detta är för nått. Du verkar ha panikat fullständigt.

Är du rädd så råder jag dig att prata med nån.

Nä, jag kan verkligen inte ta livet av nån annan om jag inte hostar eller nyser på folk. Viruset sprids inte bara av min blotta närvaro om du tror det. Det krävs ganska mycket.

Munskydd hade ju överhuvudtaget inte löst nånting mer än att hålla avstånd och inte nysa på folk. Så jag fattar inte vart du vill komma?

Dra på dig ett munskydd om du mår bättre av det. Inget hindrar dig.

Vi diskuterade om munskydd leder till fler eller färre smittade och det vi kommit fram till är att du tror munskydd inte fungerar för att du tycker det.
Citera
2020-05-02, 22:44
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det kan föreligga en eftersläpning även på rapporterna om inlagda och smittade. Men det ser ut att minska i Stockholm i vart fall. Men tendensen är inte så positiv överallt. Tisdag nästa vecka tror jag att man dundrar på med rapporterna. Måndag tveksamt. Det verkar inte som man inte prioroterar att rapportera in, men OK det är bara min magkänsla.

Covid-19 infektionen är knappast över i Stockholm och speciellt nu när vi har haft ett så underbart väder under sista aprilhelgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in