2020-05-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jag håller med om att Giesecke nog är ute och cyklar här. Ingen annan håller med honom heller. Dödligheten är avsevärt högre än 0,1%

Men vi kan konstatera att det är ett relativt ofarligt virus i det stora hela med låg dödlighet. Och för unga friska människor är den i princip 0%.

SARS hade ju ca 10% och MERS ännu mer.
Enllgt vem/vilka? De som också överdrev Covid19's dödlighet?
Citera
2020-05-02, 22:29
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Du menar sjukdomen? En apa hade blivit lika sjuk som ett valfritt statsråd är min gissning.

Det var lika dåligt formulerat som ditt svar var genomtänkt antar jag🥺
Citera
2020-05-02, 22:29
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vad fan har etablerad vetenskap med svenska myndigheter att göra? Om något, så råder det snarare en diametral motsättning där.
Rent allmänt, nej, där har du fel.
Specifikt, läs om, läs rätt! Eller är skilt från lika med. Hur står det till med de logika begreppen?
Citera
2020-05-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
New York State antibody testing. Here’s an article from hours ago that mentions the Bronx:

https://www.google.se/amp/s/www.axios.com/coronavirus-new-york-antibody-test-f4fbed78-646f-4b46-90b8-5e8ca75380e4.html

You can just google New York Antibody, and you’ll find a lot about it — otherwise you can listen to Cuomo’s press-conferences where he releases the tests.
Bad sources!
Citera
2020-05-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Hur? Du springer till bussen för att du är sen och hyperventilerar och sprider ett moln virus runt dej tex och hostar eller snörvlar du aldrig när du tränar?

Snörvlar sprider väl inget virus? Vart har du fått det ifrån??

Nej , jag hostar inte ut bland andra människor när jag tränar. Verkligen inte. Och jag har inte sett nån annan göra det heller.

Jag tror inte de som springer till bussen är de som driver den här smittan om vi ska vara ärliga. Självklart finns det fall där ett munskydd kan hjälpa men jag pratar såklart om det stora hela. Har det nån effekt på riktigt? Verkar inte så. Bara att kolla i Väs och Sydeuropa där det använts. Total kollaps ändå.

Och eftersom man får exakt samma effekt genom att hålla avstånd och inte hosta på folk så lär det senare vara det bästa alternativet.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Ja, då har vi ett par vinnarländer, som gjorde det mesta rätt. Nya Zeeland, Australien, Taiwan, Syd Korea, Norge. Dessa har väldigt små R0 tal. Kroatien är en annan bubblare till att kunna vara fria till sommaren.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/croatia/

Kroatien stängde skolorna, vilket jag tror är den viktigaste komponenten till att vinna över corona.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Jag anser, om Tegnell ligger bakom strategin, att han är grunden till att för många dött. Vi kunde stramat upp många saker tidigare, som andra länder lyckats med.

Svenskar vågar inte protestera längre, Sverige börjar likna Nord Korea. Folk börjar bli rädda tror jag.

Tegnell har säkerligen ett stort ansvar för taktiken.

Men det är 499 personer till på FHM som kunde ha sagt sin åsikt. Tegnell har en chef som kunde satt ner foten.

Till sist är det Regeringen som bestämmer. Vi kunde ha gjort som våra grannländer. Eller bromsat när England gjorde det.Men den politiska viljan fanns inte och hittills har majoriteten av befolkningen accepterat taktiken. Jag tror inte att de beror på rädsla mer på vår särart som nation. Vi måste alltid gå vår egen väg och göra saker på vårt egna sätt. Landet lagom måste alltid vara mest extrema.

Hittills har vår taktik varit en katastrof jämfört med våra grannländer. Hur det blir i långa loppet vet vi inte än. Men folk har accepterat dödstalen hittills.
Citera
2020-05-02, 22:34
Medlem
Citat:
går att hålla tillräckligt avstånd på de allra flesta ställena. Har hittills under mitt leverne efter Corona inte hamnat alltför trångt en enda gång. Så det går alldeles utmärkt. Och då är jag på stan väldigt ofta. Även på Cafe och restaurang, tränar och jobbar.

Går alldeles utmärkt. Åker dock inte kollektivtrafik eller tunnelbana och där kan det är kanske vara befogat i extremfall. Men det går ju att ta nästa buss också.

Nej det är klart. Har du själv inga besvär av det kan glatt ovetande springa och ta livet av andra utan att du behöver bekymra dig förrän du själv drabbas eller du smittat någon närstående som sedan dör.
Citera
Avslutad
Förlåt till alla folie-alarmister i tråden. Kommer med dåliga nyheter för er.

De sydkoreanska (ni vet det där landet som har lyckats 100 ggr bättre än Sverige, och som är en förebild för oss på alla plan) forskarna tar nu tillbaka sina tidigare påstående att man kanske kan insjukna flera gånger i Covid-19. Det var fel på mätningarna i samtliga dessa fall säger nu Sydkorea.

Man uppnår full immunitet.

Beklagar de dåliga nyheterna, och att jag måste släppa dem under lördagkvällen o allt. Precis när ni satt ett för att googla på vilket rengörningsmedel man helst bör injicera enligt Trump (Klorin, handsprit eller WC-anka?)

Källa: https://www.svd.se/forskare-i-sydkorea-gar-inte-smittas-flera-ganger
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Snörvlar sprider väl inget virus? Vart har du fått det ifrån??

Nej , jag hostar inte ut bland andra människor när jag tränar. Verkligen inte. Och jag har inte sett nån annan göra det heller.

Jag tror inte de som springer till bussen är de som driver den här smittan om vi ska vara ärliga. Självklart finns det fall där ett munskydd kan hjälpa men jag pratar såklart om det stora hela. Har det nån effekt på riktigt? Verkar inte så. Bara att kolla i Väs och Sydeuropa där det använts. Total kollaps ändå.

Och eftersom man får exakt samma effekt genom att hålla avstånd och inte hosta på folk så lär det senare vara det bästa alternativet.

Det räcker med att andas. Flämtar man eller sjunger, bevare sig väl så är det riktigt illa. I Syd korea hade corona gått från ett rum till ett annat vid just sång. Så snörvla kan säkert fixa biffen.
Citera
2020-05-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Enllgt vem/vilka? De som också överdrev Covid19's dödlighet?

Enligt de rapporter som finns så verkar dödligheten ligga nånstans kring 0,4%.
Tyskarna tror på 0,36% , Kineserna nått liknande. I USA tror man mellan 0,4-0,6%

Sen finns det regioner med högre dödlighet som Lombardiet och Bronx ecempelvis. Men där den ena har Europas äldsta befolkning och den andra en usel folkhälsa generellt.

Finns regioner med lägre dödlighet också så ja... sanningen ligger nog här nånstans. Snart vet vi då antikroppstester kommer igång.
Citera
2020-05-02, 22:35
Medlem
Citat:
Jag håller med om att Giesecke nog är ute och cyklar här. Ingen annan håller med honom heller. Dödligheten är avsevärt högre än 0,1%

Men vi kan konstatera att det är ett relativt ofarligt virus i det stora hela med låg dödlighet. Och för unga friska människor är den i princip 0%.

SARS hade ju ca 10% och MERS ännu mer.

Därför måste också världen lära sig leva med detta relativt milda virus.

Lombardy estimated 0.07% to 0.2% for the younger generations. So for them, it’s somewhere between as lethal as the second-largest epidemic in modern times in the UK (89’ flu) or as both Asian flu and Hong Kong flu pandemics in one (0.1% IFR each) — and you have to remember that those IFR’s for the flus were skewed higher by the elderly; so it’s not quite a mild virus even for young people.

What is also important to remember is the hospitalization rate. For example, in Italy’s healthcare staff, 3.3% (I believe it was .3%) of those infected required hospitalization — and this is where the danger with this truly lies. If hospitals are breached then we can and will see the IFR shoot up. It might be possible that provided a younger percentage of the population is infected and contact tracing is successful, we will see a low IFR like the CFR in Iceland — but I don’t think we can attempt to live with this like an ordinary flu even if we isolated our elderly + risk groups successfully.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in