2020-05-02, 22:05
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Fast han har ju rätt.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/folkhalsomyndigheten-sveriges-r-tal-nu-under-10/

Om r-talen är under 1.0 betyder det att spridningen minskar och modellen för att räkna ut r-talen är densamma i hela världen. Används flitigt för att beskriva olika sjukdomar inom forskningsvärlden och dess spridningsrisk.

Man använder en beräkningsmodell som kallas oddskvot och är densamma i hela världen. Du kan läsa mer om den här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Oddskvot
Grejen är väl att det går att vända och vrida på inputdatan. Det är ju inte så att FSH varit sådär lyckade med sina tidigare påståenden anser jag.
Citera
2020-05-02, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
Jag är en Sverige-hatare för att jag vill förhindra viruset? Visar ju verkligen vad ni sossar tycker om Sverige. Däremot så är svenskar patetiska vilket du bevisar.

Ifall du inte visste så är inte Taiwan, SK eller Japan kommunistiska.

Samt att de har nästan fått bort vanlig influensa HELT samt att SK, HK samt Taiwan har lyckats allra bäst utav alla 190+ länder, säger väldigt mycket om hur bra det funkar med något som sänke R0 värdet dramatiskt ifall ALLA har en mask. Vi vet att att minst ffp2-ffp3 behövs för att förhindra viruset samt ögonskydd. Visste vi redan i början av Januari sötnos.

Däremot så är masker till population inte för att förhindra DIG från att bli smittad men att hindra ANDRA att smitta.

Nä men du nämnde Kina i ditt exempel. Kommunist-Kina och att de skulle utgöra nån sorts sanning i detta. Ja herregud.

Och så drar du sossekortet och man ser direkt vem du är, HAHA! Så jävla patetiskt.

Nej, jag är ingen sosse. Jag är brunsmetad

Men något virus kan du inte förhindra?? Vart har du fått det ifrån?? Du kommer få leva med det här precis som övriga världen. I flera år och kanske för alltid. Bara att vänja sig, detta kommer bli en årlig influensa av allt att döma och cirkulera runt.

Så glöm det där med att förhindra nått virus för det kommer inte hända.

Även vi fick bort vår influensa på två veckor. Den störtdök i samma sekund vi införda våra riktlinjer och restriktioner. Så det funkade även här.

Sverige har nu R0,85 och ständigt sjunkande utan nån ganska värdelös mask så... det är ju knappast hela sanningen i deras framgångar.

Dessutom har ju munskydd inte haft effekt överhuvudtaget i Västeuropa där man använder det av allt att döma.

Bättre att stanna hemma om du är sjuk, hålla avstånd och inte hosta på folk. Mycket enklare också med samma effekt.

Varför du ska ut på stan och hosta på folk när du är sjuk är för mig obegripligt.
Citera
2020-05-02, 22:08
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.expressen.se/kvallsposten/udda-hyllning-av-tegnell-sagades/

Statsepidemiolog Anders Tegnell har hyllats med tatueringar och tröjor.

Den som kör förbi Bengt Berghs hus utanför Hishult kan nu se Tegnells ansikte i en träskulptur.

– Han har ett ansikte som passar för att skäras till i en stock, säger Bengt Bergh.
Människor som mördat många människor, kommer alltid fascinera vissa typer av folk. Sådana som kanske gör en tatuering. Finns ju människor med stalintatueringar, så varför inte tegnelltatueringar.
Citera
2020-05-02, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Åtgärden var att folk avstod från att nysa?

F.ö. har det dött 2669 människor av covid-19 under de här veckorna, så det viruset har vi ju knappast "utplånat". Hade personalen på äldreboendena använt adekvat skyddsutrustning skulle antalet dödsoffer sannolikt varit hälften, eller ännu färre. De skyldiga till massakern bör ställas inför rätta. Exempel:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/personalens-larm-fran-aldrevarden-chefer-sager-nej-till-tester-och-skydd

Nä vi utplånade influensa pga våra restriktioner. Något du inte hade en aning om. Det tog bara 2-3 veckor.

Nä, Coronaviruset kommer aldrig att utplånas. När ska du förstå detta? När jorden uppnått flockimmunitet kommer det försvinna. Det är liksom naturens lag. Och dit är det lååååååååååååångt.

Japp, på våra äldreboenden har det felat. Och det har av allt att döma med hur vi jobbar med våra äldre i det stora hela. Här måste en rejäl översyn ske.

Men att ställa folk inför rätt och annat pubertalt skitsnack orkar jag inte ens kommentera. väx upp och höj nivån.
Citera
2020-05-02, 22:09
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Grejen är väl att det går att vända och vrida på inputdatan. Det är ju inte så att FSH varit sådär lyckade med sina tidigare påståenden anser jag.
Njea.
De måste uppnå en viss kvot av tester och olika tillfrisknande och liknande för att kunna använda sig av den modellen. Men visst är det inte 100%. Dock så börjar de ju testa fler nu enligt vad nån länka till några sidor bak så det är ju på rätt väg.
Citera
2020-05-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Spain, Italy and USA point to around a 1% IFR. Iran suggested a 0.4% IFR in their antibody testing, but that’s assuming they are not hiding a large number of deaths.

Och många regioner och länder tycks ha en lägre dödlighet än 0,4% också så verkligheten ligger nog där nånstans.

USA tror mellan 0,4-0,6% enligt de rapporter jag läst.
Citera
2020-05-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren

Japp, på våra äldreboenden har det felat. Och det har av allt att döma med hur vi jobbar med våra äldre i det stora hela. Här måste en rejäl översyn ske.

Men att ställa folk inför rätt och annat pubertalt skitsnack orkar jag inte ens kommentera. väx upp och höj nivån.

Det har felat just på grund av sådan slarvigt arrogant attityd och snack om att munskydd inte hjälper och att varken FHM du eller cheferna på äldrevård begriper att man smittar andra trots att man inte uppvisar symptom
Citera
2020-05-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Om du inte vet att du är smittad som 4 av 5 är så smittar du ändå.

Frågan är dock HUR mycket du smittar då. Ingen vet.

Men om du inte har symptom så går du ju ändå inte runt och nyser/hostar på folk så då är ju munskydd också rätt värdelöst. Så jag förstår inte riktigt...

Då räcker det ju med att hålla avstånd. som vi ska göra.

Så nyttan lär ju vara minimal och fungerar bara i vissa situationer där det är väldigt trångt exempelvis i tunnelbannor och kanske annan kollektivtrafik. Generellt på stan har munskydd ingen effekt alls. Det förstår vem som helst.

Möjligtvis skyddar det dig från att svälja en skalbagge på cykeln men annars ingen effekt alls.
Citera
2020-05-02, 22:15
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Människor som mördat många människor, kommer alltid fascinera vissa typer av folk. Sådana som kanske gör en tatuering. Finns ju människor med stalintatueringar, så varför inte tegnelltatueringar.

Tegnell har inte mördat någon men han är inte heller någon hjälte.

Han är en byråkrat på en myndighet. Det är myndigheten som bestämt Sveriges taktik i samråd med Regering och Riksdag.

Förutom de 22 forskarna är det väldigt få svenska protester mot Sveriges taktik. Förutom här på Flashback då förstås.
Citera
2020-05-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Och många regioner och länder tycks ha en lägre dödlighet än 0,4% också så verkligheten ligger nog där nånstans.

USA tror mellan 0,4-0,6% enligt de rapporter jag läst.

The studies I’ve read a low IFR in all seem to have underlying issues regarding low rates of infection and false-positive prevalence. I think USA’s IHME is too optimistic in their calculations for a 0.4% IFR in the same way I thought Giesecke’s 0.1% prediction to be far too low. I’m open to changing my mind if the evidence is there, however.
Citera
2020-05-02, 22:16
Medlem
Spanien har öppnat upp. Kul se folk på webbkamera i Skylinewebcam över Teneriffa igen.
Citera
2020-05-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Jag trodde vi pratade om Sverige här. Pratar du hela världen begränsar andra faktorer än rädsla för narkolepsi, t ex ekononiska begränsningar eller helt enkelt tillgång. Utfallet får vi se vad det blir. Du tror alltså på att majoriteten är foliehattar i Sverige? Jag har lite högre tankar om mina medmänniskor.

Ja jag pratar om världen eftersom detta är en pandemi och en stor majoritet i världen kommer ALDRIG att vaccinera sig mot detta.

Tror inte en majoritet gör det i Sverige heller. Det kommer bli som den årliga influensan där riskgrupperna vaccinerar sig årligen för detta virus om den nu blir återkommande som man tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in