Citat:
Ursprungligen postat av
Budbarare
Jag är en Sverige-hatare för att jag vill förhindra viruset? Visar ju verkligen vad ni sossar tycker om Sverige. Däremot så är svenskar patetiska vilket du bevisar.
Ifall du inte visste så är inte Taiwan, SK eller Japan kommunistiska.
Samt att de har nästan fått bort vanlig influensa HELT samt att SK, HK samt Taiwan har lyckats allra bäst utav alla 190+ länder, säger väldigt mycket om hur bra det funkar med något som sänke R0 värdet dramatiskt ifall ALLA har en mask. Vi vet att att minst ffp2-ffp3 behövs för att förhindra viruset samt ögonskydd. Visste vi redan i början av Januari sötnos.
Däremot så är masker till population inte för att förhindra DIG från att bli smittad men att hindra ANDRA att smitta.
Nä men du nämnde Kina i ditt exempel. Kommunist-Kina och att de skulle utgöra nån sorts sanning i detta. Ja herregud.
Och så drar du sossekortet och man ser direkt vem du är, HAHA! Så jävla patetiskt.
Nej, jag är ingen sosse. Jag är brunsmetad
Men något virus kan du inte förhindra?? Vart har du fått det ifrån?? Du kommer få leva med det här precis som övriga världen. I flera år och kanske för alltid. Bara att vänja sig, detta kommer bli en årlig influensa av allt att döma och cirkulera runt.
Så glöm det där med att förhindra nått virus för det kommer inte hända.
Även vi fick bort vår influensa på två veckor. Den störtdök i samma sekund vi införda våra riktlinjer och restriktioner. Så det funkade även här.
Sverige har nu R0,85 och ständigt sjunkande utan nån ganska värdelös mask så... det är ju knappast hela sanningen i deras framgångar.
Dessutom har ju munskydd inte haft effekt överhuvudtaget i Västeuropa där man använder det av allt att döma.
Bättre att stanna hemma om du är sjuk, hålla avstånd och inte hosta på folk. Mycket enklare också med samma effekt.
Varför du ska ut på stan och hosta på folk när du är sjuk är för mig obegripligt.