Jag har inte läst tråden ..det är för enkelt .. De flesta som skriver har aldrig haft ett " negerjobb"
och tänker aldrig taga ett negerjobb.. Att plantageägarna behöver folk nu i Sverige idag är inte väsensskilt
från Sydstaterna USA pre 1855 eller i Karibien.
Eller Oljeshejker i Arabvärlden idag
eller mexaren i USA wetbacks USA.
Byggmästare i Sverige idag. Den bästa kompetensen migranterna har är " rättslöshet "
Jag skall inte säga att inte Indier här idag eller Polska Byggjobbare inte har kompetens. Jag hat sett Tjeckiska killar som var världsklass på entreprenadjobb. men det är för mycket skumt och rentav brottslighet.
När man byggde stationen i Malmö blev det många rättegångar där det framkom tyckte man att "Knuttarna " skötte löneutbetalningar. Polacken TV försökte intervjua kunde inga språk. Inte ens Polska
Reporter Josefsson hade ett reportage om negrer som Städade hamburger restauranger.
LÄGG MÄRKE TILL Att plantageägarna inte står på TV och säger vad lönen är
Lika lite som det sker när det gäller Thailändska bärplockare som häromåret stod i flip flops utan lön när Vintern kom.Lokalbefolkningen fick sticka till dom ett par Potatis att koka och en vinterrock
Jag har bott i baracker på lite olika ställen .Jag har också sett ett ett gäng polacker Lund.79 - 80 ngt
Det var nog på Kommunisttiden men det fanns ett gäng som bodde i studentrum på Sommaren. Dom jobbade i trädgårdar tomater + gurkor och så. På morgonen reste dom tidigt och kom sent hem.Inget konstigt i det det sker ofta på resejobb.
Korridorrummen var små men det bodde ett icke ringa antal där 5 stycken eller fler skulle jag tro.
Rökte gjorde dom så att det såg ut som Lutzendimma inne på rummet
Maten var medhavda konserver från Polen konserver i ngn grå Sörja som jag inte tror en hund hade ätit :Luktade Mystiskt. Grönsaker fick dom på jobbet tror jag Tror inte dom hade råd handla på Konsum.
Det fanns en i kille med Guldkedjor som var kunnig i boxning vet man pga av kommentarer när vi tittade på OS Sändningar Såg vältränad ut .skulle man gissa så kunde han den sporten utan att ha platt näsa. Lätt tungvikt.
Dom inne i rummen höll sig för sig själva
Vlodek har jag för mig han hette var trevlig inga fel på de Killarna. Tvärtom jag har sett skummare killar på andra ställen : men ren affär var det inte.
Så snacket om" I Sverige gäller Svenska Regler " det är Bullshit alltid varit Bullshit kommer alltid att vara Bullshit.
Vlodek trevlig kille ryktet gick att han var " reiseleitern "som var arrangören på Polackernas sida .Om ngn inte gillade läget så blev man hemskickad gick ryktet.Kan vara så han skötte tillstånden in och ut ur Polen.
kan tänka mig att sådant idag heter " Trafficking "
Skulle sossarna i regeringsställning godkänna att knegarna dom som överlevt vården nu skall ut på P,plantageägarens åker då hör man Svoshet när väljarna drar åt vänster och Fackföreningar inte får medlemmar
Det är ju tokhögern igen som Drömmer .. Samma tokhögern som skall ha bidrag för att rädda sin pissfirma låtsas dom snarare än att rädda liv eller arbetsplatser. Den kreativa förstörelsen hörs det inget om och ännu mindre om det egna ansvaret.
Kan inte försörja sig själva utan behöver en rygg att klättra upp som, parasiten på värddjuret.
Jag väntar på den redovisningen vilka som får bidrag och traffickerad arbetskraft för att kunna låta bli köpa de varorna och tjänsterna Att pressen inte klarar detta är tragisk men staten borde klara det
Upp med det på en Hemsida skall dom jä..a bidragstagarna få sin Sociala distans
Det hette " SOLIDARITET " förr när Polackerna och Vlodek körde sitt rejs det var hyckleri då och det är hyckleri nu.
Plantageägaren får så klart son alla andra annonsera med villkoren om hen skall ha folk . Skriva kontrakt med kollektiv avtalssluttande Organisation.
Som frågar ..jaeehh dessa utländska experterna som ni har använt år ut och år in säger ni nu att den expertisen har funnits här hela tiden då har det inte varit utländska experter --- experterna har ju funnits varför anställde ni inte dessa ??
Negern som städar hambuger restauranger på natten för 35 - 50 kronor tar kanske detta .. Bara du berättar vad betalt det är.
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/nya-svartjobb-pa-mcdonald-s
I Sverige gäller Svenska Regler .jamen berätta då hur mycket betalt det är 2 gurkor en tomat 75 % av lönen tar våra dagars svar på Vlodek
Då kan du ju dra å h..e så klart .. Glidit på räkmacka i 35 -- 50 år Systematisk trafficking med Kosingen på den Lilla ön med mycket palmer på som " Skatteblyg " nu kom verkligheten ikapp
J..A svin lär du få höra
.