2020-05-02, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Dette blir min personlige mening, men jeg tror faktisk ikke barna har fått noe særlig av faren i forskudd på arv. Typer som TH gir ikke forskudd på arv, de har selv måttet bygge opp formuen sin fra to tomme hender, og tenker at barna må gå den harde veien for å få noe selv.
Det er mulig barna har presset igjennom å betale motparten, men det er mer sannsynlig at pengene gikk til medhjelperen i dette prosjektet. Eller for å opprettholde teorien om kidnapping.

Husk på at TH aldri utløste noen dusør til tips som kunne føre til at kidnapperene ble tatt. Etter min mening er dette veldig avslørende. De fleste bør spørre seg hvorfor?'
TH er ikke fattig, han har bare en kone, han har bare barn sammen med AEH. Han betaler penger til antatte kidnappere, men han er altså ikke intr. i å utløse dusør til tips som kan føre til oppklaring.

Det er dette jeg har reagert på, hvorfor bruker ikke TH en brøkdel av formuen sin til å utlove dusør? Først og fremst skyldes det såklart at TH er sykelig gjerrig. Men det kan også tyde på at han er redd for at hans medhjelper skal bli fristet til tipse politiet om det vedkommende vet.
Såklart risikerer medhjelper straff, men han vil også få strafferabatt (uavhengig av hans rolle i dette) i tillegg har han faktisk krav på dusøren.

Er det noe feil med siteringen igjen..
Citera
2020-05-02, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
Varför tog det så lång tid för polisen att gripa honom = försvunnen sedan 2018
så gripandet som hände nu kommer från högre makter än polis.
Tom sitter nu i utpressning ge oss tillgång till elnätet så glömmer vi det som hände frun.
Han kommer garanterad att friges från anklagelser till fruns död

Corona krisen handlar om global ekonomisk problem så det va lämplig läge att slå till

Trump issues executive order to protect power grid from attack

så saken är glas klar Tom Hagen har en roll i detta och han är fri man snart

Tror nok årsaken til at politiet ikke våget å gjøre noe før nå faktisk er statusen til TH, hadde det vært meg hadde jeg nok satt i kasjotten for lengst, men husk at dette var en mann med høy status, penger til å engasjere de beste advokater. I tillegg tror jeg at politiet følte de måtte ha mye indisier før de ville få medhold til å varetektsfengsle. Det er ingen tvil om at forbrytelsen er gjort veldig profesjonellt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Hva er wiborg saken?

Wiborg ble innleid som spesialist på værforhold rundt saken som gjaldt om Oslos nye flyplass skulle ligge i Hurum eller på Gardermoen. Det var spesiellt store interesser for Gardermoen i Arbeiderparti kretser(Tom var vist god venn med en slik ordfører?) og Wiborg sto på sitt tross trusler osv og ble til slutt lurt til København og brutalt drept. Politiet gjorde som i Scandinavian Star saken, dekket til det hele og forfalsket alt og sørget for at saken aldri ble løst. Det ble nylig laget en TV serie om dette.

Relevansen til denne saken er at Tom Hagen som investerte tung ikke bare på Kvitfjell, men også Lørenskog og såvidt jeg har lest, Lillehammer, var nok mere en godt tjent med at valget falt på Gardermoen og dermed ble hans investeringer lukrative.

Kan det så ha vært slik at kona viste dette og det var der skoen trykket? At hun var farlig ikke bare for Tom, men for faktisk Arbeiderpartiet og den Norske stat totalt sett og deres troverdighet?

SEtt ut ifra hvordan denne saken har vært gjort, med tanke på hvor klumsete og dumt det hele er, har jeg fra dag en nærmest tenkt at dette er staget og av en gjeng idioter(smarte folk driver ikke med slikt) og det har vært den røde tråden. Det lille håpet som således står igjen er Brøske, da riksadvokaten er det ingen grunn til å ha noen tillit til jf andre saker, og ikke minst hviler det en særs tung bør på unge Lier, AEH sin bistandsadvokat.

Det er MULIG riksadvokaten & Co ikke har så god kontroll på Tingretten i Romerike som de har i Oslo der den er 100% innstruerbar og korrupt og at man derfor faktisk har litt sånn opplegg at når Brøske rapporterer oppover, så blåser han sitt eget opplegg og kansje har den tanken allerede slått ham?

Uansett er saken for meg ganske klar nå fordi enten så stjeler man eller ikke og dreper man så dreper mann. Det er ikke uvanelig at rike går over lik. Det er faktisk ganske vanlig, men denne saken ser ut til å ha vært en hastesak der en rekke feil ble gjort og den KAN føre til en store politisk krise...

Interresant lesning, og at du ser det samme som meg ang Scandinavian Star-saken. Jeg har tidligere her luftet saker som forsikringssvindelen Scandinavian Star, Estonia-ulykken som var et russisk inngrep for å stanse transport av millitærelektronikk etter sovjetkollapsen, og mannen på hotellet i Danmark. Jeg undrer på, hadde TH eiendommer rundt Gardermoen? Finnes det noen måte å få sjekket opp dette? Det er Gardermoen, men så er det også infrastruktur rundt dette som er knyttet til Gardermoen, f.eks. hoteller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Er det noe feil med siteringen igjen..

Hva mener du med det?
Citera
2020-05-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det har du ett scenario. Som betytt att det ikke var umulig.

TH hadde ikke smarttelefon, heller ikke GPS i bilen så vanskelig og spore for å si det sånn.
Citera
2020-05-02, 17:31
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Interresant lesning, og at du ser det samme som meg ang Scandinavian Star-saken. Jeg har tidligere her luftet saker som forsikringssvindelen Scandinavian Star, Estonia-ulykken som var et russisk inngrep for å stanse transport av millitærelektronikk etter sovjetkollapsen, og mannen på hotellet i Danmark. Jeg undrer på, hadde TH eiendommer rundt Gardermoen? Finnes det noen måte å få sjekket opp dette? Det er Gardermoen, men så er det også infrastruktur rundt dette som er knyttet til Gardermoen, f.eks. hoteller.

Lørenskog, Lillehammer og Kvitfjell. Alle tre stedene svært godt tjent med Gardermoen og en tid der TH var kraftig presset økonomisk.

Mange hadde store interesser i det og særs AP jf serien om mannen som falt ut av vinduet og bits and pieces jeg har plukket opp her, har kun bekreftet mistanken der og ikke noe har avkreftet det.

Sikkert eller kansje noen som vil eller kan si mere om hans investeringer, tidslinjen og Gardermoen saken.
Citera
2020-05-02, 17:33
Medlem
Citat:
TH hadde ikke smarttelefon, heller ikke GPS i bilen så vanskelig og spore for å si det sånn.

Dette er direkte misvisende med mindre du snakker om å innstallere sporingsprogram i selve telefonen. Basestasjoner logger all data inkludert pingtid slik at man via triangulering beregne en posisjon ganske godt og det er nesten utrolig å tenke på at noen ikke har fått med seg det i 2020
Citera
2020-05-02, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Dette er direkte misvisende med mindre du snakker om å innstallere sporingsprogram i selve telefonen. Basestasjoner logger all data inkludert pingtid slik at man via triangulering beregne en posisjon ganske godt og det er nesten utrolig å tenke på at noen ikke har fått med seg det i 2020

Jeg er ingen ekspert, heller ikke spesielt ung, men dette er det jeg har lest, synes også det var rart, men er ingen IT ekspert så beklager om jeg skriver noe feil.
Citera
2020-05-02, 17:39
Medlem
Citat:
Jeg er ingen ekspert, heller ikke spesielt ung, men dette er det jeg har lest, synes også det var rart, men er ingen IT ekspert så beklager om jeg skriver noe feil.
Må også presisere at jeg er veldig glad om jeg tar feil.
Citera
2020-05-02, 17:39
Medlem
Litt om triangulering og GSM

https://www.nettavisen.no/nyheter/slik-overvakes-du--hele-tiden/2669334.html
Citera
2020-05-02, 17:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Tror nok årsaken til at politiet ikke våget å gjøre noe før nå faktisk er statusen til TH, hadde det vært meg hadde jeg nok satt i kasjotten for lengst, men husk at dette var en mann med høy status, penger til å engasjere de beste advokater. I tillegg tror jeg at politiet følte de måtte ha mye indisier før de ville få medhold til å varetektsfengsle. Det er ingen tvil om at forbrytelsen er gjort veldig profesjonellt.

De väntade på att bevisen skulle kvalitetssäkras av brittisk expertis:

Citerar @Kornblomst:
Her er altså forklaringen på at Tom Hagen først ble pågrepet på tirsdag denne uken. Norsk politi har ventet på at britiske kolleger har kvalitetsikret grunnlaget for pågripelse av og siktelse mot Tom Hagen.

Målet var å løse forsvinningssaken i løpet av 2019. Slik gikk det ikke. Det skyldes at bevisene i flere måneder ble kvalitetssikret av britiske eksperter. En av grunnene til at etterforskningen har dratt ut, er kvalitetssikring av bevisene. For å gjøre dette har Øst politidistrikt og Kripos fått hjelp av den britiske versjonen av Kripos, National Crime Agency (NCA). Organisasjonen leder Storbritannias kamp mot alvorlig og organisert kriminalitet. Hittil har samarbeidet vært ukjent, men nå letter politiet på sløret.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-05-02, 17:41
Medlem
Citat:
Må også presisere at jeg er veldig glad om jeg tar feil.

Politiet kunne jo fastslå at TH`s mobil befant seg på Futurum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in