2020-05-02, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Precis! Men det gäller enbart ljudsignaler. Glidkolven, som är av metall, kommer fortfarande låta när den glider ur eller i blecket.

Ändå inte så troligt att det ljudet väcker sonen.
Citera
2020-05-02, 15:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
jaa, men verkligen, helt sinnesjukt! Det hade ju kunnat gå hur långt som helst känns det ju som...gick redan waaay to far men vem vet vad som hade hänt om det hade fått fortgå...

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mailkontot one.com kan man komma åt från vilken dator och mobil som helst. Man behöver då lösenordet. Om någon gått in på Lenas dator så har hon med all säkerhet sparat lösenordet så att det redan är ifyllt, och då är det bara att trycka "logga in". Jag har själv one.com som ett av mina mailprogram. Det är möjligt att Aron vaknade vid 03.30-tiden av att SD klev in i LWs bostad. Men eftersom det var tyst så somnade han om. Vid den tiden på natten/morgonen brukar man i regel sova ganska gott. Och vaknar man somnar man oftast om.

Jag tror att SD i vilket fall som helst hade lösenordet till Lenas one.com-konto. Han hade koll på HDs mail, så hon var tvungen att skaffa ett extra konto eftersom SD gick in och läste hennes mail till Sillen annars. SD hade ett enormt kontrollbehov. Kanske (troligen) hade han även koll på döttrarnas konton?

Ja, säkert hade gan tillgång till hennes inloggningsuppgifter för både det ena och andra.

Jag lyssnade just på YT ”Rättegången” där han får frågan. Han påstår att L*ena hade alla hans inloggningsuppgifter t o m till hans mail. På frågan varför, kan han inte svara på.
På frågan om han har L*enas inloggningsuppgifter är han otroligt glidande på svaret och det landar mer i att han Ver ungefär vilken typ av konstruktion av lösenord hon skulle kunnat använda och att det var länge sedan han fick veta detta. Han hade försökt att räkna ut hur många kombinationer det skulle handla om och kom fram till att det skulle kunna finnas 350 ungefär. Allt fritt ur minnet.

Del 20 på ”Rättegången” innehåller många sådana glidningar som han använder. Man får inga klara svar. Otroligt svårt att veta vad han svarat egentligen. Mest hänvisar han till FUP som verkar ha alla bra svar till honom.
Citera
2020-05-02, 15:35
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg från 21/2 2020

Har Du kommit på vem HD skrev ovanstående till 15/5 kl 12.09? Var det svar till SD efter hans sms till HD när hon var förvånad?
Känner inte igen att det var svaret SD fick av HD. Vem var det annars hon skickade detta uttalande till?
Jag såg att du fick svar på det här. Förklaringen var att chattbilden var felaktigt rubricerad som chatt mellan SD och HD. I själva verket var det alltså någon J (Sillen (?) som någon skrev)
Citera
2020-05-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, säkert hade gan tillgång till hennes inloggningsuppgifter för både det ena och andra.

Jag lyssnade just på YT ”Rättegången” där han får frågan. Han påstår att L*ena hade alla hans inloggningsuppgifter t o m till hans mail. På frågan varför, kan han inte svara på.
På frågan om han har L*enas inloggningsuppgifter är han otroligt glidande på svaret och det landar mer i att han Ver ungefär vilken typ av konstruktion av lösenord hon skulle kunnat använda och att det var länge sedan han fick veta detta. Han hade försökt att räkna ut hur många kombinationer det skulle handla om och kom fram till att det skulle kunna finnas 350 ungefär. Allt fritt ur minnet.

Del 20 på ”Rättegången” innehåller många sådana glidningar som han använder. Man får inga klara svar. Otroligt svårt att veta vad han svarat egentligen. Mest hänvisar han till FUP som verkar ha alla bra svar till honom.
Jag minns det där: "om jag får lite tid på mig så kan jag nog lista ut hennes lösenord", eller något sånt sa han. Men jag tror han ljuger som vanligt. Han har nog full koll på hennes lösenord.
Citera
2020-05-02, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har hela tiden hävdat att det är SD som lämnat dörren öppen. Jag tror aldrig att Lena skulle göra det om hon tänkte sig en promenad och kanske lite sex. Säg att hon beräknade vara ute i 20 minuter? Nej, man låter inte en dörr stå på glänt så länge. UW och barnen kom väl vid 7 om jag inte minns fel. Då är det tre timmar. De hade heller aldrig ytterdörren öppen hur varmt det än var, de hade altandörren öppen enligt förhör. Så nej, jag finner det i princip omöjligt att Lena skulle ställt upp dörren på det viset.

Edit: Fast min teori att han loggat in på one.com från Lenas dator runt 03.30 faller på att någon gjorde det vid 5.30-tiden (minns inte exakta klockslaget). Då var SD möjligen där i ett annat ärende. Men vilket?

Om min/våran teori stämmer så var det inte Lena som skrek runt 23.30, som dalaans hörde? Var det då en annan kvinna som skrek? På beställning eller av andra skäl? Då kommer saken i ett helt annat läge.

Nu vill jag inte krångla till det, men såna tankar börjar dyka upp hos mig lite smått. För nåt är det som skaver ordentligt tidsmässigt i den här historien.
Citera
2020-05-02, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Han kan ha loggat in hemifrån senare, han hade ju alla möjliga koder och lösenord till LW, det skrev hon själv om någonstans till väninna, det fanns visst bara ett undantag där han inte hade lösenord, vilket har jag glömt.

Kan du vara vänlig och hänvisa till källor när du påstår något och inte hävda saker som du sedan strax säger att du glömt.

SD/HD-smittad?
Citera
2020-05-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Kan du vara vänlig och hänvisa till källor när du påstår något och inte hävda saker som du sedan strax säger att du glömt.

SD/HD-smittad?

Vi talar logik här, inte uppradning av bevis. Vi har talat tidigare om just detta nämligen,
om att SD och LW hade de flesta av varandras lösenord och att LW var med på det.

Varför den sista meningen?
Tror du inte att även ÅH har gått igenom de mesta ur vad du kanske kallar "försvarets
synvinkel"? Det hör till utredningen att se saker ur fler perspektiv. Visste du inte det alls?
Dock har vi ingen egentlig utredning här inne.
Senast redigerad av Moschata 2020-05-02 kl. 16:12.
Citera
2020-05-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om min/våran teori stämmer så var det inte Lena som skrek runt 23.30, som dalaans hörde? Var det då en annan kvinna som skrek? På beställning eller av andra skäl? Då kommer saken i ett helt annat läge.

Nu vill jag inte krångla till det, men såna tankar börjar dyka upp hos mig lite smått. För nåt är det som skaver ordentligt tidsmässigt i den här historien.

Men varför kan hon inte ha gått hemifrån 23.15-tiden och varför var det inte hon som skrek,
har kanske missat något.
Citera
2020-05-02, 16:26
Medlem
Citat:

Det där med glidande svar på frågor är litet konstigt. Utan att kunna ange källa, har jag läst LW:s skriveri till väninna om att de ville båda ha varandras lösenord, men det var visst något som var oviktigt som de glömt eller inte lämnat lösenord till. Intressant varför SD inte vill medge att han hade tillgång till det mesta. Han vill inte att andra ska veta att han hade full koll.
Citera
2020-05-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

För min del är det fullt klart att det var Lena som skrek. Kan inte följa din tankegång där riktigt. Att hon gick ut vid 23.30 - efter att hon faktiskt låst och borstat tänderna - beror på, tror jag att SD knackade på fönstret och hon gick ut till honom. Eller tänker jag fel nu?
Citera
2020-05-02, 16:40
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Låter som att det skulle vara en sorts ”digitalt flörtande” med att gilla bilder, dela osv. Men är det inte för uppenbart? Med tanke på att S var tillsammans med H under detta ”like-kalas” så känns det som att S skulle varit lite mer nedtonad med sitt digitala flörtande om det nu skulle ha varit flörtande?

Å andra sidan. Boys will be boys och allt han var ute efter var troligen hennes uppmärksamhet och i bästa av världar; sex.

Detta lär dock polisen ha bra information om då H lär kunna berätta allt om hur det ligger till.
Hehe lite lustigt att läsa tråden från början..

Om du bara vetat hur både jäkla rätt och fel du hade 😅

Tyvärr verkar det vara rätt många som hoppat av tråden... Inte konstigt iofs! Hur många var det som blev hotade av järngänget egentligen?
Citera
2020-05-02, 16:46
Medlem
Citat:

Lyssnade på bl.a det avsnittet sent igår. Han är bergsäker på att han kommer kunna klara sig undan. Han svarar undvikande och som en robot. Hade han varit oskyldig och velat hjälpa till så hade det givetvis låtit annorlunda. Men han vet mycket väl att han kommer att gå fri, vid minsta tveksamhet hos rätten.

Det har också hans advokat I.B upplyst honom om.

Går han fri på onsdag, så måste ÅH & Co göra ett ordentligt omtag inför ett överklagande till HR och inte vara så mesiga när de förhör honom. Det låter ju som en frågestund på dagis

Enbart sunt förnuft räcker inte om man har med en sån som mgm att göra.
Senast redigerad av zilvereko 2020-05-02 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in