2020-05-02, 15:49
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag jobbar hela tiden, men jag tänker på alla rädda som inte vågar gå ut.
Det är upp till var och en hur man väljer att göra, och om du jobbar hela tiden hur skulle du haft tid med annat tänker jag?.
Citera
Medlem
Stones avatar
Oj oj oj, vad Tegnell sitter och förvanskar sin uppfattning. Han såg ingenting fast smittan spreds i Italien. Han agerade som en svensk i allmänt, långsamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Tegnell har misslyckats katastrofalt så han blir inte förlåten även om detta skulle vara över inom snar framtid. Sannolikt kommer viruset finnas kvar under väldigt lång tid, och rekommendationer med.

Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Tegnell kommer avgå i April 2021.

Desinformation.
Citera
2020-05-02, 15:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det tror jag knappast, det finns utrymme för att skylla ansvaret på andra, mer sannolikt än att FHM kommer erkänna att dom har brustit i sitt agerande.
Sedan finns det inget tjänstemannaansvar i Sverige så FHM sitter säkra oavsett hur hård kritiken än blir.

Mannen fyllde ju ändå 64 år härom veckan. Pensionen kan inte vara långt borta. Men fatta vad pengar han kommer kunna dra in på föreläsningar runt hela jorden i flera år framåt.
Citera
Medlem
Ny stam med viruset hittat i Göteborg.Vi får se om den är dödligare eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
När Hollywood-filmen kommer om Corona kommer alla snabbspola förbi segmentet om Sverige för vi gjorde inga åtgärder alls.

Du har helt fel och det var ingenting att se så lycklig ut över.
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Ja, detta visar sig inom kort kan jag tro, nån vecka framöver, mitt egna excel visar i stort samma som Tegnell säger, så vi håller tummarna.

Om det nu visar sig att våg två kommer, säg om ett år och med himla flax det kommit ut ett vaccin, så, nja, all not forgiven, kan jag tycka

Experter: Vaccin kan vara klart i september
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/experter-vaccin-kan-vara-klart-i-september/

Det skulle kunna vara vaccin på gång redan i år om allt vill sig väl!?
Citera
2020-05-02, 15:51
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Källa+länk tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Herregud..... Menar du allvar?

Antalet bekräftade smittade hänger såklart ihop med hur många som blivit så allvarligt sjuka att dom behöver uppsöka vård. Är det inte bra om den siffran minskar då?

Såklart alla sjuka kommer inte med i siffrorna och inte alla döda heller.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow

Källa? Länk?
Citera
Medlem
Citat:
Sweden is a model for the new coronavirus normal, says WHO
https://www.thetimes.co.uk/article/sweden-is-a-model-for-the-new-coronavirus-normal-says-who-dd8fgw7d0

Vad tror ni, kommer övriga länder att följa Sveriges rekommendationer till medborgarna istället för att hålla en hårdare linje?
Vad det handlar om är att världens befolkningar inte visar sig acceptera evig radikal nedstängning, vilket planen ursprungligen var. Därför vill man nu göra Sveriges nivå till världens nya normaltillstånd. Dessa onda krafter lyckas i så fall ändå göra en rejäl vinst, eftersom man då tagit två steg framåt och ett tillbaka. Och ja, vi ser att andra länder går denna väg nu. Frågan är om den linjen kan vidhållas eller om man tvingas retirera även från denna position.
Citera
2020-05-02, 15:52
Medlem
FrankIsBacks avatar
Nej, du försvarar inte Tegnell, men du är för dum för att se att Sveriges strategi bara skiljer sig marginellt från resten av Europa. Det visar du genom att stötta strategier som går eller kommer att gå precis samma väg som Sverige. Just Norge har ju sagt att de tycker Sverige har gjort det här finemang och att de har mycket att lära av oss.

Det är i Asien du hittar hardcore-metoderna som faktiskt räddar människoliv på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
”Jag VILL givetvis helst se 0 dödsfall” tror jag att jag nyss skrev! Sedan frågade jag bara om du då menar att 200 länder över 0 dödsfall bör ses som mördarregimer. Thats it.

Jag vet fortfarande inte hur tusan en jämförelse med Norge förvandlas till en ”hyllning” av Tegnell eller Sveriges strategi ÄVEN om du hatar jämförelserna...

”Sverige har 10 gånger fler dödsfall än Norge” = Titta vilken fantastisk strategi Sverige och Tegnell har? Don't make any sense!

Jag har som sagt ända sedan mars skrivit mängder av kritiska inlägg som är till både Anders Tegnells och Sveriges nackdel gällande utvecklingen och dödstalen.

Långt ifrån alla har varit eniga om allt, men du är nog ändå den första på hela Flashback som tolkar det som något slags ”försvar” av Tegnell och utvecklingen i Sverige... Tidigare har det 9/10 gånger varit folk som just försvarar vår strategi eller bagataliserar utvecklingen som har argumenterat emot.

Så kanske, kanske det snarare bara är DU som drar helt fria slutsatser?

Nu har du även en hel tråd där massa folk försvarar Norge och jämför med Sverige... Bara ett tips, önskar dig lycka till att övertala alla andra där och hoppas att de ”pudlar” när du inte lyckades med mig:
(FB) Norge håller på att ta kål på viruset helt.

Om du däremot fortsätter med det här tramset så gör jag som dig och lägger mig på din nivå och hittar på vad du ”egentligen” tycker...

Från och med nu har jag bestämt att tolka dina inlägg som att du egentligen hyllar Tegnell och Sveriges strategi, jag tror att du egentligen bara är en PK-idiot som vill skapa meningslösa strider och på så sätt rikta bort fokuset från sakliga diskussioner om våra misslyckanden...

Varför försvarar du Tegnell och Sveriges mördarstrategi!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in