2020-05-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Hur förklarar du då det här? Aktb. 163 del B, sid 516.

00:03:08
Blir för sent

00:03:14
Avslutar strax

00:29:36
Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i
morrn.

05:51:04
Morrn. Vad hände? Somnade ifrån igen?

Inget som säger att han inte ändrat sig.
Kan ha blivit mer orolig och gått hem till henne.
Varför håller du inne med detta från början (borde du ha redovisat direkt) och försöker lura mig att göra fel?
Varför medger du inte att du hade fel om NW. Han var inte alls hos LW under natten som du sagt flera gånger, han kom på morgon vid 06 -tiden tillsammans med pappa och syster.

Ful stil.
Du ser att jag kan svara .. om jag vill och har tid.
Senast redigerad av Moschata 2020-05-02 kl. 14:54.
Citera
2020-05-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://forumbilder.com/i/roI7

Här skriver JG till SD där SD gör honom väldigt osäker. Jag har grunnat på bilden där JG skriver under: "MIN verklighet... varje dag". Vad menar han där? Kan nån förklara för mig?

Det är nån videosnutt där.. Han verkar vara i rörelse som om han sitter i en bil/buss eller åker tåg och filmar nått grönområde/fält..?
Hrm…. Har filmsnutten nåt med hans verklighet att göra eller är klippet bara sån där random grej som de ständigt skickar varandra som typ bild på en kaffekopp, bild på en väska osv....?

Men..... Eftersom SD sitter på svaret, men inte vill ge JG något lugnande svar, så kanske han menar att han lever i ovissheten och därmed i en annan verklighet än SD som VET vad han har gjort och inte?
Typ: "I DIN värld så vet du om du är oskyldig eller skyldig, Stefan. Men i MIN värld vet jag inte om du är oskyldig eller skyldig, eftersom du inte berättar för mig"
Senast redigerad av uncommon-name 2020-05-02 kl. 14:27.
Citera
2020-05-02, 14:25
Medlem
Citat:
Mailkontot one.com kan man komma åt från vilken dator och mobil som helst. Man behöver då lösenordet. Om någon gått in på Lenas dator så har hon med all säkerhet sparat lösenordet så att det redan är ifyllt, och då är det bara att trycka "logga in". Jag har själv one.com som ett av mina mailprogram. Det är möjligt att Aron vaknade vid 03.30-tiden av att SD klev in i LWs bostad. Men eftersom det var tyst så somnade han om. Vid den tiden på natten/morgonen brukar man i regel sova ganska gott. Och vaknar man somnar man oftast om.

Jag tror att SD i vilket fall som helst hade lösenordet till Lenas one.com-konto. Han hade koll på HDs mail, så hon var tvungen att skaffa ett extra konto eftersom SD gick in och läste hennes mail till Sillen annars. SD hade ett enormt kontrollbehov. Kanske (troligen) hade han även koll på döttrarnas konton?

Fetade:
Man kan alltså tänka sig att det var DÅ, när han gick igen, som han lämnade dörren öppen? Alltså vid 3.30-4.00-tiden? Det ändrar i så fall tidsplanen ganska radikalt och det diffar då på 4 timmar. Det ger också vid handen att Lena inte gick ut 160 meter till bullerplanket med dörren 10-20 cm på glänt mitt i natten med ett sovande barn hemma. Detta scenario har ett stort frågetecken, dock; hur undvek mgm att då lämna några som helst spår efter sig i Lenas lägenhet?

Dörren kanske inte stod på glänt längre än max ett par timmar i så fall. Tills UW och barnen kom på besök.

Nu börjar det bli riktigt intressant.
Senast redigerad av zilvereko 2020-05-02 kl. 14:32.
Citera
2020-05-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fetade:
Man kan alltså tänka sig att det var DÅ, när han gick igen, som han lämnade dörren öppen? Alltså vid 3.30-4.00-tiden? Det ändrar i så fall tidsplanen ganska radikalt och det diffar då på 4 timmar. Det ger också vid handen att Lena inte gick ut 160 meter till bullerplanket med dörren 10-20 cm på glänt mitt i natten med ett sovande barn hemma.

Dörren kanske inte stod på glänt längre än max ett par timmar i så fall. Tills UW och barnen kom på besök.

Jag tror att hon lämnade dörren olåst (ej på glänt, alltså) för att inte väcka sonen när hon lämnade hemmet och för att inte väcka honom när hon skulle komma hem igen. Fritt fram för GM att öppna dörren utan blippande ljud osv..
Citera
2020-05-02, 14:31
Medlem
Citat:
Fetade:
Man kan alltså tänka sig att det var DÅ, när han gick igen, som han lämnade dörren öppen? Alltså vid 3.30-4.00-tiden? Det ändrar i så fall tidsplanen ganska radikalt och det diffar då på 4 timmar. Det ger också vid handen att Lena inte gick ut 160 meter till bullerplanket med dörren 10-20 cm på glänt mitt i natten med ett sovande barn hemma.

Jag har hela tiden hävdat att det är SD som lämnat dörren öppen. Jag tror aldrig att Lena skulle göra det om hon tänkte sig en promenad och kanske lite sex. Säg att hon beräknade vara ute i 20 minuter? Nej, man låter inte en dörr stå på glänt så länge. UW och barnen kom väl vid 7 om jag inte minns fel. Då är det tre timmar. De hade heller aldrig ytterdörren öppen hur varmt det än var, de hade altandörren öppen enligt förhör. Så nej, jag finner det i princip omöjligt att Lena skulle ställt upp dörren på det viset.

Edit: Fast min teori att han loggat in på one.com från Lenas dator runt 03.30 faller på att någon gjorde det vid 5.30-tiden (minns inte exakta klockslaget). Då var SD möjligen där i ett annat ärende. Men vilket?
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-02 kl. 14:33.
Citera
2020-05-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om låset och ljud:
Aktbil 157 A, sid 107

"Sammanfattning
8 användarkoder testades mot det digitala
dörrlåset. Samtliga koder var giltiga och
kunde låsa upp dörrlåset. Funktionen för
automatiskt låsning av dörrlåset var ej
aktiverad vid undersökningen.
Olika typer av ljudsignaler kan höras vid
följande aktiviteter: upplåsning, fel inslagen
kod, låsning och vid knapptryckningar. När
dörrlåset är olåst är det möjligt att öppna och
stänga en dörr monterad med dörrlåset utan
att några ljudsignaler hörs.
"
//

s 109
[...]"Efter att dörrlåset har låsts upp så är användaren tvungen att själv låsa. Detta kan göras
både innifrån och utifrån. Så länge dörrlåset är i upplåst läge så kan tillhörande dörr
öppnas och stängas utan att ljudsignaler hörs.
"

Precis! Men det gäller enbart ljudsignaler. Glidkolven, som är av metall, kommer fortfarande låta när den glider ur eller i blecket.
Citera
2020-05-02, 14:36
Medlem
Citat:
Jag har hela tiden hävdat att det är SD som lämnat dörren öppen. Jag tror aldrig att Lena skulle göra det om hon tänkte sig en promenad och kanske lite sex. Säg att hon beräknade vara ute i 20 minuter? Nej, man låter inte en dörr stå på glänt så länge. UW och barnen kom väl vid 7 om jag inte minns fel. Då är det tre timmar. De hade heller aldrig ytterdörren öppen hur varmt det än var, de hade altandörren öppen enligt förhör. Så nej, jag finner det i princip omöjligt att Lena skulle ställt upp dörren på det viset.

Edit: Fast min teori att han loggat in på one.com från Lenas dator runt 03.30 faller på att någon gjorde det vid 5.30-tiden (minns inte exakta klockslaget). Då var SD möjligen där i ett annat ärende. Men vilket?

Gjorde ett litet tillägg till posten du svarade på här.
Citera
2020-05-02, 14:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Från SDs brev till Tingsrätten.

Fortsättning del 2.
Övrigt från rättegången.
28/2 säger Åkl att man ej kan se tidigare anmälningar i området kommer från just Lws adress (huvudprotokoll sid 218) visar motsatsen. Ett av tillfällena gäller våld från annan man mot Lw. Den mannen är med i utredningen och saknar alibi.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Aktbilaga 145 – Huvudprotokoll, (5) B2705-18 sid 212 pdf sid 224
[i]Händelserapport
Sammanställning 2015-01-01 - 2018-05-15 i Hjärsta
Polisregion Bergslagen, Utredning 3 LPO Örebro 5000-K574218-18
Orginalhandlingens fövaringsplats
Involverad personal Jörgen Eriksson
Berättelse Datum Tid 2018-09-11 13:54

Följande är en sammanställning av alla händelserapporter from 2015-01-01 tom 2018-05-15
i området Hjärsta i Örebro.
Händelserapporterna har inhämtats från ett specifikt område, som finns markerat inom rött i den bifogade kartbilden. Kartbilden är hämtad från det polisiära programmet HOBIT. I slutet av dokumentet redovisas fem st händelserapporter som rapporerats från Byalagsgatan 4A dom senaste I0 åren.
Aktuella händelserapper från detta ärende, 5000-K574218-l 8, är ej med i denna redovisning då dom sen tidigare finns med i ärendet.

För att redovisningen skall vara läslig har vissa kolumner som ej ansetts vara av intresse tagits bort, dessa berör bland annat län, händelsekoder, miljö, områdeskodning, nivåer, åtgärdskoder och relationskoder. Dessa går att hämta fram igen genom att ta fram aktuella händelserapporter igen.

1.Händelsekod: Bråk 112 larm ej utryckning/återkallat Byslagsgatan 4 A 2016-04- 20 kl 17:06 onsdag.
2.Händelsekod: Misshandel anmälan tel. Promemoria Byslagsgatan 4 A 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
3.Händelsekod: Skadegörelse målsäganden gör anmälan 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
4.Händelsekod: Skadegörelse anmälan målsägande ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2014-03-07 kl 03:28 onsdag.
5.Händelsekod: Bråk ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2016-04-20 kl 1 7:06
6.Händelsekod: Fylleri Omhändertagandeblad anmälan Byalagsgatan 4 A 2008-12-22 kl 23:22 måndag
7. 7 st Kontroll personfordon Byalagsgatan 4 A allmänt larm promemoria 2015- 2017

------------------
Uppenbart är att Åkl obstruerar sanningen om hon påstår "att man ej kan se tidigare anmälningar i området kommer från just Lws adress".

Är det återigen ett ärende där Åkl i strid med vad som stipuleras i rättegångsbalken aktivt väljer bort uppgifter som talar mot att den tilltalade utfört gärningen?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-05-02 kl. 15:17.
Citera
2020-05-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Och den klickar när man öppnar och stänger:

Och man har några olika korta melodisnuttar att välja på och 3 ljudstyrkor alternativt helt av med melodin.
Citera
2020-05-02, 15:00
Medlem
Citat:
Fetade:
Man kan alltså tänka sig att det var DÅ, när han gick igen, som han lämnade dörren öppen? Alltså vid 3.30-4.00-tiden? Det ändrar i så fall tidsplanen ganska radikalt och det diffar då på 4 timmar. Det ger också vid handen att Lena inte gick ut 160 meter till bullerplanket med dörren 10-20 cm på glänt mitt i natten med ett sovande barn hemma. Detta scenario har ett stort frågetecken, dock; hur undvek mgm att då lämna några som helst spår efter sig i Lenas lägenhet?

Det är såhär jag också tänkt mig ..
Citera
2020-05-02, 15:04
Medlem
Citat:

Han kan ha loggat in hemifrån senare, han hade ju alla möjliga koder och lösenord till LW, det skrev hon själv om någonstans till väninna, det fanns visst bara ett undantag där han inte hade lösenord, vilket har jag glömt.
Citera
2020-05-02, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag tror att det var till Sillen hon skrev det till via Viber.

Och på tal om Viber, så har jag funderingar kring detta:

VIBER CALL DETAIL RECORDS REPORT
(Jag vet inte om det är samtal eller/och meddelanden som avses)

ab 165 del b innehåller listor på viber-aktivitet mellan HD och Sillen med start sida 663.
Bläddra ner till sida 711 och listan över samtalen helgen 11-13 maj.

1. Den 13:e listas 27 kontakttillfällen med start 10:22 fram till 23:07.
Den helgen var HD borta med Sillen och hon kom inte hem förrän på eftermiddagen?
Detta mindes hon eftersom hon inte var med på loppisen den 13e.
Varför kör man viber med någon som man rest bort med?

2. Sida 712 och datumet 14e maj: Hela dagen lång är det tjatter på Viber.
Sista kontakten är kl 23:12

Natten till den 15e pumpar Sillen in meddelanden till HD klockan:
00:41
02:43
04:42
HD svarar:
05:45
05:46 x 3
05:53
Sillen skriver:
05:54 x 3
05:55
HD skriver:
06:08
Sillen skriver:
06:09 x 2
HD skriver:
06:09
Sillen skriver:
06:09 x 2
06:10
HD skriver:
06:10
Sillen skriver:
06:10 x 5
(Hoppas jag fick detta rätt)

De skriver flera gånger fram till klockan 06:13.
Det har ju framkommit att de pratar medan hon cyklar till jobbet.
Hon börjar 06:45
Sillen skickar rätt många meddelanden till HD under fm och em men får inte så mycket svar tillbaka (undantaget är under lunchen).
Ja, ni kan ju kolla själva.

HOW EVER: På sida 668, där själva innehållen i meddelandet osv redovisas,
finns inte nånting registrerat mellan dom två den 15:e.
Klockan 22-nånting den 14:e skickar HD sista meddelandet till honom och sen är det
tyst fram till den 16:e. OBS Enligt DEN listan.

Det är alltså TVÅ listor jag pratar om varav den begärda listan från Viber
innehåller tiderna de haft någon form av kontakt (men inte innehållet).
Den andra listan med innehållen kanske är återskapat från mobilen??

Har dom raderat deras kommunikation mellan den 14-16e samt en stor del av den 13e??
En del av kommunikationen på eftermiddagen den 15e verkar ha funnits kvar i Sillens mobil
och de har filmat/fotat av det eftersom mobilen och dess batteri var i dåligt skick.
(Detta finns också med i aktbilagan längre ner)

Nån teknisk här kan säkert förklara det.

Enligt förhör med Sillen hade HD raderat de konversationerna. Själv brukade han inte radera men om det var raderat så var det för att stötta henne och om hon bett honom göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in