Citat:
Ursprungligen postat av
Amantes
Men du tror inte att deltagare ibland säger saker för att det ska låta bra utåt? Hans mamma försökte få honom att fatta att han ska sluta vara bitter och visa upp en trevligare sida och en mindre trevlig sida hos honom är att han under säsongen trott att han är så överlägsen. Du får tro vad du vill men jag tror att han vet att han kommer vinna vid det här laget.
Det är ju så det är, vi gör våra egna tolkningar och bildar oss vår egna uppfattning utifrån dessa.
Vill bara inte att du ska tro att jag trollar med vad han sa inatt, för det gör jag verkligen inte!
Personligen tror jag att han kände sig hyfsat säker (kanske mer än hyfsat) under Glassy&sammy -tiden men att allt eftersom hans närmaste röstats ut i kombination med Mergims kampanj ”tittarna valde mig över Sami” (som inte stämde) samt ”de ropade mitt namn utanför” (när de även ropat både Sami, Olga och Borgmästaren) följt av tittarhälsningar till Lennie och bara snälla grillningar till Lennie och Mergim med mera så har hoppet dalat. Vilket visat sig genom hans dalande energi och lite bittra humör.
Jag är övertygad om att han tvivlar men att han ändå kämpar på eftersom han bestämde sig för det dagen efter Glasman lämnade. Sami är ju en sådan person som kör på när han väl bestämt sig.