2020-05-02, 14:20
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Du förstår väl att varje dag med låga rapporteringar påverkar snittet? Jag tycker det är oerhört glädjande att det varit över 100 dödsfall färre senaste 7-dagars perioden jämfört med föregående 7 dagarna. Tycker inte du det? Eller hoppas du på höga siffror varje dag?
Jag hoppas på höga siffror varje dag! Måste lösa bostadsbristen och frigöra lite jobb åt unga.
Citera
2020-05-02, 14:21
Medlem
Testonios avatar
Citat:
26 april var en söndag. Jag skrev om lördagar. Lär dig läsa.

Och återigen. Jag skrev inte om bekräftade dödsfall per dag. Jag skrev tydligt "RAPPORTERADE". Lär dig läsa.

Oavsett så är dagens rapporterade siffra på två i princip betydelselös och inget man kan dra några slutsatser av.

Så varför leker du besserschnauzer? Pubertalt beteende som inte för diskussionen vidare...
Citera
2020-05-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast det kan ju också vara så att Sverige redan fokuserat på de åtgärder som ger störst effekt. Du spekulerar bara, du kan inte bevisa att det skulle vara enkelt att strypa det ytterligare. Det skulle dessutom lämna oss mer sårbara.

Vi har ju lärt oss från andra nordiska länder att det går att få ner spridningen ytterligare. Det går inte att förneka.

Grunden för svensk taktik är att spridningstalet inte går att få ner under 1 utan oacceptabla åtgärdar. Detta verkar nu vara fel, varpå svensk taktik är mordiskt vansinne - vi måste genast trycka ner smittan hårt innan vi låter spridningstalet närma sig 1 igen.

Svensk taktik är så gott som falsifierad! "Vetenskapen" visade sig vara pseudovetenskaplig dynga.
Citera
2020-05-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Nej jag har svårt att ta till mig siffror när det är 4-5 veckors lagg och det kommer ut rapporter om att kommuner har mörkat.

Det är inga 4-5 veckors lagg på rapporterade smittade. Det är dödsfall som laggar i vissa regioner.

Det glidande 7 dagars medelvärde på nya smittade är det lägsta sedan en månad nu i Stockholm.
Detta är på C19 och Platz. Dom rapporterar dagens siffror utan lagg varje dag..

Vad det gäller antalet döda, så är det ingen frisk individ som tycker att de siffrorna är låga. Men dom säger ingenting om smittläget idag, utan om hur det såg ut för 3-4 veckor sedan.
Därför är antalet smittade+inlagda det bästa måttet på läget just nu.
Citera
2020-05-02, 14:22
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Nä, mitt första inlägg handlade specifikt om att det var den lägsta lördagsrapporteringen sedan i mars. Det var inget som las till i efterhand. Lär dig läsa.

Och fortfarande har veckodagen ingen som helst betydelse...
Citera
2020-05-02, 14:23
Medlem
Hade vi inte en lördag med över 100 rapporterat avlidna?
Citera
2020-05-02, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Oavsett så är dagens rapporterade siffra på två i princip betydelselös och inget man kan dra några slutsatser av.

Så varför leker du besserschnauzer? Pubertalt beteende som inte för diskussionen vidare...

Jag konstaterade att det var den lägsta rapporterade siffran på en lördag sedan i mars. Inget annat. Det är ni andra efterblivna pissmuppar som invänder mot det på alla möjliga hjärndöda sätt.
Citera
2020-05-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Troligen inte om de redan har haft Corona, men visst en del kommer dö.

Jag tänkte på dom som inte haft det ännu.
Citera
Medlem
Uppsala verkar vara på väg nedåt. Det var 25 på IVA och 104 på sjukhus 17:e april. Idag är det 18 på IVA och 94 på sjukhus. Egentligen har någon topp aldrig varit, det var en liten ökning fram till för ungefär två veckor sen, som verkar ha vänt nedåt. Väldigt likt Stockholm trots att man sades vara några veckor efter i spridningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Tydligen så gör man det. Har alltid tyckt den där effekten är rätt skum öht.

Antar att man samlas kring den som sitter vid ratten, som nån försvarsmekanism.

Så om Löfven i en kris tillåter inte bara ”folkmord” utan pedofili så blir han ännu mer populär enligt din tes då.
Du hör ju själv.
Skulle folk tro på folkmord skulle han rasa i stöd.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det där med D-vitamin nivåer låter iof intressant. Inte för att jag tror att abnorma D-vitamin tillskott förebygger eller förhindrar covid-19 utan för att en abnorm D-vitanmin brist kan kanske förvärra sjukdomsförloppet. Då lever många ständigt påbyltade somaliska kvinnor farligt. Speciellt äldre sådana som bor trångt med flera generationer tillsammans. Deras läkare borde, omedelbart, skriva ut D-vitamin tillskott till dem, om de inte redan gör det.
Ja

Däremot bör D-vitamindoser utfärdade av Flashbacks självutnämnda läkare följas med yttersta försiktighet om ens alls.

Läkartidningen
Citat:
I stället finns risk för att intag av D-vitamintillskott utan evidensbaserad indikation kan göra mer skada än nytta.

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/kommentar/2015/06/tillskott-av-d-vitamin-kan-gora-mer-skada-an-nytta/
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Och fortfarande har veckodagen ingen som helst betydelse...

Alla dagar med lägre rapportering har betydelse för snittet. Att det var lägsta för en lördag behöver såklart inte betyda något men är intressant kuriosa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in