2020-05-02, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det lyser glede av bildet de nå har valgt. Bildet med hunden er også veldig fint. Hun ser glad ut. Jeg synes ikke hun ser stygg ut på de øvrige men de er ikke fine, hun ser nedtrykt ut. Som ung var hun svært vakker.

Interessant at denne Green mener å ha gjennomskuet TH. På seg selv kjenner man andre?

Jeg har heller ikke sagt hun er stygg på bildene, men på noen av bildene ser hun veldig sliten ut, noe som får meg til å tenke at livet nok ikke har vært noen dans på roser tross rikdom. Men klart vi blir jo påvirket av det vi etterhvert vet og da tenker jeg ikke på skyldspørsmål men at det har kommet frem at hun har levd i et turbulent ekteskap, hvor lenge blir bare gjetning men i verste fall nesten 50 år.

Ja vet ikke hvordan denne dansken ( Green) har kommer til dette. Og der vil alltid være øyer som ser, mer interessant er det vel at han mente kidnappingen var for amatørmessig til å være profesjonelle for på det punktet har han vel mer kompetanse enn folk flest.
Citera
2020-05-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Varför tror du han har gjort det själv? Han har ett tämligen gott alibi, som förefaller hålla (även om det kan finnas några små tidsluckor i det, vilket nästan bara bidrar till att göra det trovärdigare i mitt tycke!) Och polisen har ju antytt att man tror han haft medhjälpare!

exakt det jag menar. en miljarder kan ju få en människa o försvinna från jorden yta med rätt betald hjälp , men ändå så åker dom fast dessa idioter. hur kommer det sig
Citera
2020-05-02, 12:59
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
aldrig fattat varför en person som är miljarder gör smutsgörat själv. är man miljarder kan man fan mörda vår statsminister utan att ens åka in på förhör, och här gör idioten det själv. nån som klan förklara tankebanan kring detta ?

Kan virkelig ikke se at dette er et soloprosjekt. Det er for mange ledd, for mye spesialkompetanse og for langt vekk fra hans kjernekompetanse. Tipper det er minst to medhjelpere innvolvert her om ikke kansje tre. Men jeg personlig utelukker ikke at mannen blir utsatt for et slags plot. Den muligheten holder jeg enda åpent for.
Citera
2020-05-02, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg har heller ikke sagt hun er stygg på bildene, men på noen av bildene ser hun veldig sliten ut, noe som får meg til å tenke at livet nok ikke har vært noen dans på roser tross rikdom. Men klart vi blir jo påvirket av det vi etterhvert vet og da tenker jeg ikke på skyldspørsmål men at det har kommet frem at hun har levd i et turbulent ekteskap, hvor lenge blir bare gjetning men i verste fall nesten 50 år.

Ja vet ikke hvordan denne dansken ( Green) har kommer til dette. Og der vil alltid være øyer som ser, mer interessant er det vel at han mente kidnappingen var for amatørmessig til å være profesjonelle for på det punktet har han vel mer kompetanse enn folk flest.

9 siders trusselbrev med konvolutt. Det fremstår ikke akkurat profesjonelt. De skriver at folk rundt ham trodde det var en kidnapping, og at de ikke kunne forestille seg at TH sto bak. Men jeg tror flere rundt ham kjente på at noe skurret ganske kraftig, og det vil nok komme frem.
Citera
2020-05-02, 13:10
Medlem
Enligt media skulle hustrun haft en mycket stor chans att få det där äktenskapsförordet ogiltigförklarat med tanke på hur länge de levt ihop och att detta äktenskapsförord var ett skämt då hon skulle få gå mer eller mindre lottlös. Så det verkar som om hon hade kunnat vinna ett civilmål och TH hade fått punka ut med hundratals miljoner. Så det är mycket möjligt att detta handlar om ett ekonomiskt motiv.
Citera
2020-05-02, 13:13
Medlem
Citat:
9 siders trusselbrev med konvolutt. Det fremstår ikke akkurat profesjonelt. De skriver at folk rundt ham trodde det var en kidnapping, og at de ikke kunne forestille seg at TH sto bak. Men jeg tror flere rundt ham kjente på at noe skurret ganske kraftig, og det vil nok komme frem.

Skriver ofte i laaaange vendinger., men tenker nå mitt når jeg minnes på 9 siders brev og vi stadig hører om 21 sider med skriblerier til politiet fra TH. Ofte må man lese litt mellom linjene fordi journalister gjerne vet mere en det de kan skrive og utpressingsbbrevet er åpenbart skrevet av en som ikke fatter seg i korthet. Say no more :-)
Citera
2020-05-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
exakt det jag menar. en miljarder kan ju få en människa o försvinna från jorden yta med rätt betald hjälp , men ändå så åker dom fast dessa idioter. hur kommer det sig

Nja, man får ju ta hänsyn till vad slags miljardär det rör sig om. En rysk oligark eller colombiansk knarkbaron har utan tvivel större tillgång till erfaret våldskapital än denne mer civile företagare, selv om han äger hela norska elnätet!
Citera
2020-05-02, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Skriver ofte i laaaange vendinger., men tenker nå mitt når jeg minnes på 9 siders brev og vi stadig hører om 21 sider med skriblerier til politiet fra TH. Ofte må man lese litt mellom linjene fordi journalister gjerne vet mere en det de kan skrive og utpressingsbbrevet er åpenbart skrevet av en som ikke fatter seg i korthet. Say no more :-)

Og mailene ble skrevet via en "venn". Det hadde vel blitt for meget å sende sine spekulasjoner om hvem som kunne stå bak i en adressert konvolutt. På papir fra Clas Ohlson. Printeren var vel borte også.
Citera
2020-05-02, 13:23
Medlem
Citat:
Nja, man får ju ta hänsyn till vad slags miljardär det rör sig om. En rysk oligark eller colombiansk knarkbaron har utan tvivel större tillgång till erfaret våldskapital än denne mer civile företagare, selv om han äger hela norska elnätet!

Kan du slutte å komme med tullet om at TH eier det Norske elnettet? Du kan jo umulig være tilstede i verken eget liv eller virkeligheten?
Citera
2020-05-02, 13:25
Medlem
Citat:
Og mailene ble skrevet via en "venn". Det hadde vel blitt for meget å sende sine spekulasjoner om hvem som kunne stå bak i en adressert konvolutt. På papir fra Clas Ohlson. Printeren var vel borte også.

Printerforensic er nærmest et eget fag. Det er derfor litt rart at man ikke hører noe om hvor lenge siden det var utskriften var gjort osv. Det gjøres via blekket som er brukt. Forstår det slik at dette kan tidsfestes ganske nøyaktig og at "dots" også kan fortelle endel om printer brukt, dato osv.

Den delen har vi enda ikke hørt om faktisk...
Citera
2020-05-02, 13:25
Medlem
tv2.no har en artikkel i dag om Tom Hagens vei til å bli milliardær.

Slik ble Tom Hagen (70) milliardær

TV2 siterer fra et intervju med Kapital av ukjent dato.
Citat:
– Jeg utviklet en modell for byggadministrasjon som var veldig effektiv, fortalte Tom Hagen i et intervju med Kapital.

– I femten år levde jeg på honorarer, og jeg så at jeg gjorde noen mennesker rike. Jeg plukket hundretusener, mens de tok millioner. Så til slutt bestemte jeg meg for å begynne å bygge for meg selv, sa Tom Hagen.

Tom Hagen tjente sine første millioner på å bygge billige utleieeiendommer for næringlivet i området rundt Lørenskog. På slutten av 80-tallet førte stup i oljeprisen til bankkrise, som på begynnelsen av 90-tallet var blitt til eiendomskrise der det fantes få mulige investeringsprosjekter. Tom Hagen hadde da 60 millioner og nesten ingen gjeld. Han bestemte seg for å satse på Lillehammer-området, og at OL -94 skulle øke etterspørselen på eiendomsmarkedet.

Fremdeles siterer TV2 intervju av ukjent dato i Kapital.
Citat:
– Det ble investert milliarder i infrastruktur, og min tanke var at det ville øke verdien sentralt i Lillehammer, sa Hagen.

Men der tok Hagen feil. Etter å ha investert et par hundre millioner i Lillehammer bygårder og tomter på Kvitfjell, falt området ned i det man kan kalle en postolympisk depresjon. Hagen var faktisk i ferd med å gå likviditetskonkurs, men slapp unna ved å selge unna et verdifullt tomteområde til det Hagen selv mente var skampris.

Så kom endelig suksessen, samarbeidet fra midten av 80-tallet med eieren av Robsrudjordet ga eventyrlige gevinster ved salg av tomte-områder til Coca Cola på slutten av 90-tallet og til Posten i 2005.

Men selve gullfuglen er Elkraft. Som Tom Hagen etablerte i 1991, sammen med en annen investor.

TV2 henviser fremdeles til Kapital:
Citat:
Ved Kapitals beregning av Tom Hagens formue til 1,9 milliarder kroner, er det rimelig å anta at Hagens andel av Elkraft utgjør noe over halvparten. Resten blir da først og fremst næringseiendom i Lørenskog, men også noe finansinvesteringer og eiendom i og ved Lillehammer.
Citera
2020-05-02, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm

Glöm inte de omfattande annotationsböckerna, av vilka polisen fortfarande letar efter en del!

Kanske världen gått miste om en författare i TH? Låt oss hoppas att han i framtiden får god tid att utveckla sina litterära talanger inom fyra väggar, liksom på sin tid Cervantes och Thomas Mallory!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in