Citat:
Ursprungligen postat av
new2011
Bee bee sa en vita lamm från flocken.
Kom istället för med en motargument och fakta.
Menar att även ifall Tegnell och FHM kör vad som visar sig vara inte så bra strategi, så verkar ni störd besatta och hatiska. Sedan så glömmer ni att även andra länder är eniga i att epidemin kommer brinna ut på naturligt sätt, så dödsfallen blir som de blir - om då inte sjukvården överbelastas. Tills vidare verkar sjukvården inte vara i kris likt t.ex. Italien innan lockdown. T.ex. Danmarks strategi är inte att utrota corona och rädda liv genom att folk inte smittas, efter som det anses omöjligt. Strategin är att hindra att andra dör i onödan pga. att corona sväljer hela vårdens kapacitet.
Sen verkar ni helt ignorera att Tegnell och FHM inte har fria händer. Det finns lagar osv., så om man ens skulle köra någon total genomgående karantän, så krävs politiska beslut. Om däremot FHM måste hantera allt, så måste de formulera en strategi inom ramarna för kapacitet och resurser. Så kanske Tegnell och co. gör det bästa under givna betingelser.
Igen, om nu dom gjort några tabbar, så tycker jag ändå att tonen här i tråden är hysterisk och löjlig. Inte för att jag är ett får eller hatar gamlingar, utan för att ni verkligen inte låter som några jag skulle vilja ge makt öht. Efter som ni om några verkar agera som autister vars dagliga protokol har sabbats. Ni flippar totalt hela tiden, och ni skriker som om Sverige håller på att bli medvetet slaktat av någon utomjordisk demon.