2020-05-02, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Ok, vilket virus sprids just nu som är lika farligt mot mänskligheten?

Ett hundratal minst men de är liksom Novel Corona inte farliga mot mänskligheten i sig utan mest farliga mot folk i riskgrupper.
Citera
2020-05-02, 01:18
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Självklart ska vi tro på detta. Ska vi inte tro på Norge eller andra länder R-tal heller då?? Det är ju liksom samma modeller som alla använder då detta är en väl beprövad modell och används vid många sjukdomar hela tiden.

Jag tror nog världens myndigheter har bättre koll på detta än en flashbackpostare som inte vet vad ett R-tal är för nått.

Sverige är på helt rätt väg av allt att döma. Mycket bra!

Nej, det är fel väg. Ser du inte komplikationerna som förekommer med att släppa Covid-19 fritt, hela jorden kommer att decimeras men jag förstår även varför det måste göras men jag är emot smittan till det sista benet i min kropp.
Citera
2020-05-02, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Im1taTion
Korrekt.
Men du verkar ju inte riktigt bry dej om du smittar någon i riskgruppen
som senare dör pga dej ju?
Dör på grund av mig? Nej de som dör i/av/med corona nu gör det mer på grund av sådant som hänt långt tidigare i deras liv än att de mött mig eller någon annan frisk ung person?
Citera
2020-05-02, 01:21
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Dör på grund av mig? Nej de som dör i/av/med corona nu gör det mer på grund av sådant som hänt långt tidigare i deras liv än att de mött mig eller någon annan frisk ung person?

Väl sagt av en som är ett stort jävla as som inte gillar sina äldre, där såg vi vad du gick för din usling.
Citera
2020-05-02, 01:22
Medlem
Citat:
Nej, det är fel väg. Ser du inte komplikationerna som förekommer med att släppa Covid-19 fritt, hela jorden kommer att decimeras
Det föds mer människor varje dag på jorden än vad det dör och det lär inte Corona påverka.
Citera
2020-05-02, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Kan inte riktigt se att vi nu går neråt avseende antal smittade eller dödsfall. Det ter ju sig som att Stockholm kanske har fått smittan men jag ser inte den riktigt på landsorten.

Problemet är att såna som du tänker per dag medans man måste ha en helt annan tidsanalys. Vi vet att smittan kommer att ligga kvar hela sommaren och säkerligen med en andra våg när folk kommer hem från landet eller semester till hösten 2020.

Att du inte ser smittan på landsorten är väl också ett bra tecken

Antal dödsfall ser ut att gå ner under nuvarande vecka. Bara 2 döda förra Lördagen och då förväntade man ju sig en enorm eftersläpning under veckan som gick men den kom aldrig. Siffrorna var lägre hela veckan trots detta.

Dessutom minskar antalet inlagda på sjukhus i Sverige och gjort hela veckan. Detta bör avspegla sig på IVA snart.

Lägg därtill ett R-tal på R0,85 och precis allt pekar i samma riktning.

Ingenting tyder på att det kommer bli som i STHLM i övriga Sverige. Ingenting.
Bara att titta på övriga länder där viruset borrat ner sig i ett område och där andra delar av landet har det mycket, mycket lugnare. Så ser det ut i princip överallt.

så det där med att viruset skulle sprida sig som en bombmatta ser ut som vi kan glömma. Det har inte blivit så i nått annat land på jorden och kommer inte bli så här heller.

Jag tänker absolut inte per dag. Det går inte. Men vecka för vecka kan du enkelt titta och se samma sak som jag. Att vi förmodligen nu lämnar platån och går nedåt. Äntligen
Citera
2020-05-02, 01:23
Medlem
Citat:
Nej, det är fel väg. Ser du inte komplikationerna som förekommer med att släppa Covid-19 fritt, hela jorden kommer att decimeras men jag förstår även varför det måste göras men jag är emot smittan till det sista benet i min kropp.

Jo men vad en okunnig flashbackpostare anser tror jag världens myndigheter och statsapparater fullkomligt skiter i.

Så även jag.
Citera
2020-05-02, 01:24
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Men är dom SÅ goa att det är värt risken?

Ärligt talat så har jag aldrig smakat fladdermus men jag har en kompis som reste i Vietnam för 15 år sedan som smakade på en massa exotiska rätter. Fladdermus soppa kom med köttet från bröstmusklerna och inte hela fladdermusen. Sedan smakade han på spindlar, insekter och jag vet inte vad. Dock lever han idag.
Kanske blev han immun där nere i Vietnam mot COVID-19 och all annan Kina-skit?
Citera
2020-05-02, 01:24
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det föds mer människor varje dag på jorden än vad det dör och det lär inte Corona påverka.

Lycka till med att skapa familj med den inställningen.
Citera
2020-05-02, 01:25
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har
Det är inte deras fel... De har blivit itutade från experter med Ebola färskt i minnet.. Syftet med ett munskydd för att minska spridningen av coronaviruset skiljer sig från det medicinska syftet att inte utplånas av Ebola... Men det har man tydligen inte fattat ännu.

Jag förstår inte varför så många inte tror på munskydd när det kommer till att skydda sig emot COVID-19.

https://www.straitstimes.com/sites/default/files/styles/article_pictrure_780x520_/public/articles/2020/05/01/file7adb79kgknkyo11723j.jpg?itok=8TKUhqJR&timestam p=1588325883
Senast redigerad av HG 2020-05-02 kl. 01:32.
Citera
2020-05-02, 01:25
Medlem
Citat:
Väl sagt av en som är ett stort jävla as som inte gillar sina äldre, där såg vi vad du gick för din usling.
Patetiskt svar. Klart jag gillar äldre. Men de sjukdomar de en dag dör av har oftast inget med corona eller ens nutiden att göra de sjukdomarna beror på deras livstil och ätvanor.
Citera
2020-05-02, 01:27
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Att 20% blir smittade betyder inte heller nödvändigtvis någon var immun alls.

Såvitt jag förstått så ansträngde man sig, så gott man kunde, för att inte sprida smittan ombord. Att dra några slutsatser alls gällande immunitet är i det läget bara fånigt.

Att 70% av festdeltagarna var smittade före, under eller efter festen ändrar inte på det faktum att 70% av dom uppenbarligen inte var immuna.

Finns det något som talar för att just dom där festdeltagarna skulle vara mindre immuna än befolkningen i genomsnitt? I annat fall kan man enkelt dra slutsatsen att minst 70% av befolkningen inte är immun.

Tar man sedan hänsyn till det du själv räknade upp att en del inte borde ha blivit smittade i vilket fall så kan man enkelt konstatera att den eventuellt möjliga immunitetsandel som kvarstår är helt obetydlig och definitivt inget som någon seriös forskare hittat genom analys av statistik från Diamond Princess.
De hade otur på festen också.
Ibland finns det supersmittare
Men det är nog så, många fester smittar nästan ingen, vissa fester smittar massor.
"smittspridningsparametern" (ingen jävla AI övervakning!)

Det var flera olika båtar, om man lägger ihop de båtar som testade alla blir det:
testade 4340
hade det, 1189 = 22% (minst 19% mest 58%)

"definitivt inget som någon seriös forskare hittat genom analys av statistik från Diamond Princess"
Det är ändå liknande det som Expressen skrev om
"Samtidigt tror forskare nu att korsimmunitet redan kan finnas hos en del av befolkningen"
Finns ju 4 coronavirus som så gott som alla har haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in