2020-05-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nedsläckningen i Italien, Spanien, England och New York har varit rena panikåtgärder. Du får det att låta som valda kondolerade strategier. Det är intellektuellt ohederligt, förutsatt att du har koll på vad som lämnar tangentbordet.

Total nedsläckning, lockdown. De vann poäng när den infördes och de kan vinna poäng nu när den tas bort. Men vad ska man göra sen när smittan kommer tillbaka? För det kommer den att göra, antingen nu direkt eller senare i höst. Viruset struntar i politik. Stänga ner allt igen? Lär inte bli populärt.
Citera
2020-05-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jon Tillinger.

Visselblåsaren som avslöjar att Sverige har som order att döda de äldre.

https://rairfoundation.com/swedish-health-professionals-expose-coronavirus-directives-for-the-elderly-basically-kill-the-patien ts-watch/

Amerikansk anti-sverige propaganda i sin bästa kostym.
"Doctor Tallinger" är inget annat än populist som vill smeta ner Sveriges rykte
med sina domedagsprofetior.
Lilla fröken Latifa Löfvenberg är en attention whore som gärna vill få en pisskvart i rampljuset.
Citera
2020-05-01, 23:36
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vad snackar du om??

Vet du inte det, ett inlägg du gjorde som jag svarade på, men Flashback kanske är lite belastad, eller så fårstod du inte helt enkelt.
Citera
2020-05-01, 23:37
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
men herrejisses, vad är det för freaks som befolkar denna tråden?)

har jag sagt att det ökar?

Det minskar inte " de senaste 7 dagarna.."
Jämfört med vad?
Citera
2020-05-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror inte att man vill att Stockholmarna skall sluta smittas eller andra svenskar i landet. Kollektivtrafik är ju ett utmärkt medel att se till att människor smittar varandra.

Skulle alla cykla eller promenera till jobbet?
Citera
2020-05-01, 23:38
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Amerikansk anti-sverige propaganda i sin bästa kostym.
"Doctor Tallinger" är inget annat än populist som vill smeta ner Sveriges rykte
med sina domedagsprofetior.
Lilla fröken Latifa Löfvenberg är en attention whore som gärna vill få en pisskvart i rampljuset.

Tja, han lyckas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Allt tyder på att vi toppade mellan den 8-16:e april och nu minskar det. Det kommer bli extremt jobbigt att förklara för alla alarmister. Förvänta dig anklagelser från mörkning till allt från aliens till 5G-stolpar.

Precis. Så är det.

Denna veckan ser dödsfallen ut att ha minskat en del också. Vi hade bara två rapporterade fall förra Söndagen tror jag det var. Då förväntade man sig en STOR eftersläpning under veckan som gick. Men den kom aldrig riktigt utan det var lägre antal ändå än vad det brukar.

Antal inlagda på sjukhus har också minskat denna veckan och bör ses på IVA inom en snar framtid.

Vi kan mycket väl vara på väg ur platån nu och på väg nedåt.
Citera
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Allt tyder på att vi toppade mellan den 8-16:e april och nu minskar det. Det kommer bli extremt jobbigt att förklara för alla alarmister. Förvänta dig anklagelser från mörkning till allt från aliens till 5G-stolpar.
Ingen fara. Jag hör själv till kategorin du kallar för alarmister eftersom jag tror att 2,5% smittade i Stockholm betyder 60.000 istället för 150.000. Stockholm ligger på 5-10% smittade, enligt Folkhälsomyndighetens matematiska modell, med dom påhittade 90.000 borträknade.

Rent tekniskt borde det göra dig och Folkhälsomyndigheten till alarmister eftersom det är ni som gormar om att det är många fler som är smittade än det finns skäl att tro.
Citera
2020-05-01, 23:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Delar inte din uppfattning. I Malmö ser jag få svenskar med munskydd.

Dock är invandrarna välförsedda med munskydd. Rosengård ser ut som en vandrande operationssal. Undrar var de har fått tag på skydden?

Ok. Ja det är väl fint om så! Detta med munskydd verkar ju vara bra. Men som du skriver vart får de tag på dom? Är ju som det verkar brist överallt.
Citera
2020-05-01, 23:41
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror inte att man vill att Stockholmarna skall sluta smittas eller andra svenskar i landet. Kollektivtrafik är ju ett utmärkt medel att se till att människor smittar varandra.

Oja, som halvförsök med att det är bara droppsmitta så vårdpersonal behöver knappt någon skyddsutrusning, äldrevården räknas inte med men hoppsan det sprids där och vad gör man, ingenting.

Men nu gör man saker som inte har någon större verkan, det är för sent.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej men får väl ordna det. Det kommer ju inte som brukligt vara där en massa anhöriga. Skit för dessa studenter men som det måste tyvärr vara. Men utsläpp av klasser borde ju vara ok. De är under 50 pers. Låt dom springa ut. Ha någon som filmar så anhöriga får se det. Visst det suger sett till hur man själv firade studenten. Men vi måste ju göra allt för att våra unga ska få det bra. Som möjligt sett till rådande situation.

Detsamma tycker jag. Vi låter ungdomarna har lite skoj med tanke på att resande under sommaren blir väldigt begränsat under sommaren 2020.
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Skulle alla cykla eller promenera till jobbet?

Ypperligt tillfälle för fattighjonen att ta cykeln ja. Dessutom vad MP har sagt hela tiden.

Dom bättre bemedlade kan ta bilen som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in