2020-05-01, 23:13
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Nå..... Ni med bra insyn i geocachingvärlden, är det full fart på de fd makarna Davidsson?

Har förstått att det har cachats i sällskap av Gelébönan och den totalskruvade svärfadern.

Finns det fler som öppnat famnen för de frånskilda och hur är stämningen bland de aktiva?
Bor de ihop nu? Var isf? Vad har hänt nu med LWs hus?
Citera
2020-05-01, 23:17
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Alibi, It tekniskt överlägsen eller medhjälpare?
Vad lutar du åt för slutsats?
Det står mellan det förstnämnda och sistnämnda.

Jag tycker dock att hans beskrivning av datoraktiviteterna känns rimliga i förhållande till vad vi kunnat ta del av i aktbilagan (speciellt cachen) som klockrent stämmer med mina egna tester så kanske alibi är närmast.
Citera
2020-05-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Nej det går inte och till o med S*efan söger det själv i förhör.
Kolven går inte in i huvudcylindern när man trycker ned handtaget utan glider undan och skapar det typiska metalliska ljudet på Yale Doorman vid öppning och stängning.
Jag pratar nu alltså inte om något digitalt ljud eller signal utan om låskolven som har en glidfunktion oavsett öppning eller stängning.

Det kan kontrolleras av den som vill vid besök på t.ex. Bauhaus eller K-rauta som har dessa monterade som demo på dörrar. Eller ringa/skriva till Verisure med en oskyldig fråga som " Kan man få Yale Doorman utan glidande kolv som ger ifrån sig ljud vid öppning/stängning? Man vill ju gärna gå ut/in tyst och inte väcka någon mitt i natten".

Låskolven rör sig väl bara vid låsning eller upplåsning, eller?

Är det inte en separat kolv kopplad till handtaget för att öppna eller stänga dörren
utan att låsa den?
Citera
2020-05-01, 23:28
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det står mellan det förstnämnda och sistnämnda.

Jag tycker dock att hans beskrivning av datoraktiviteterna känns rimliga i förhållande till vad vi kunnat ta del av i aktbilagan (speciellt cachen) som klockrent stämmer med mina egna tester så kanske alibi är närmast.
Så du menar alltså att du tror att SD har alibi för mordtiden? Att han kan vara oskyldig? Men hur kan man avgöra vem som sitter vid tangenterna, en medhjälpare kan väl hållit datorn igång under den korta tid som krävdes?
Citera
2020-05-01, 23:34
Medlem
Citat:
Bor de ihop nu? Var isf? Vad har hänt nu med LWs hus?
HD och SD har de adresser de hade efter skilsmässan.
Ett par flyttade in i LWs hus juli 2019.
Allt enligt mrkoll.se
Citera
2020-05-02, 00:20
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Så du menar alltså att du tror att SD har alibi för mordtiden? Att han kan vara oskyldig? Men hur kan man avgöra vem som sitter vid tangenterna, en medhjälpare kan väl hållit datorn igång under den korta tid som krävdes?
Stämmer, det går inte att avgöra. Det inkommande mejlet 23:32 skulle kunna förklara varför han går in på datorn men det går inte att säga säkert att det är han.
Citera
2020-05-02, 00:37
Medlem
För den som är intresserad av vad HDs bästa väninna berättar så rekommenderar jag varmt att lyssna på del 8 av Rättegången på Youtube. En redig och klok person.

Idag lyssnade jag på hennes vittnesmål för 2a gången och ytterligare en pusselbit föll på plats.
Citera
2020-05-02, 00:43
Medlem
Är det inte märkligt att SD inte minns vad han gjorde den kvällen när LW försvann ? Är det bara jag som minns i princip allt som jag gjorde dom dagar när 2st närstående till mig dog detta är för flera år sedan dessutom. Trodde detta gällde typ alla.
Citera
2020-05-02, 00:43
Medlem
Citat:
Ja men inte cachen på hans dator.

Har du i dina tester vara aktiv vid 23, slutat vid kvart över och haft flikar med olika hemsidor, google, drive och gmail öppet och sen fortsatt igen runt kl 00 i dina tester? Har du precis samma program som S öppna?

Jag lämnar alltid program öppna i min lap och släcker bara skärmen för vila. Det har dock hänt flera ggr att den dragit igång och öppnat sig själv från viloläge, så jag tänker att det som sker i S dator inte alls säger att han var hemma och har alibi.

Sen vet vi inte om han kan ha haft någon mer enhet som inte har beslagtagits och som han kan ha använt för fjärrstyrning och kontroll av egna och andras (LWs) enheter. Det kan ha funnits en "IT-gömma" i området.
Citera
2020-05-02, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du får läsa vad No*a och A'Ron sa om låset.

Ja, det låter vid både öppning och stängning. No*h sa det i förhör som jag lyssnade på för ett par timmar sen.

Hans iakttagelser är Intressant i övrigt också.
Citera
2020-05-02, 00:59
Medlem
Citat:
Stämmer, det går inte att avgöra. Det inkommande mejlet 23:32 skulle kunna förklara varför han går in på datorn men det går inte att säga säkert att det är han.

Problemet är att du säger att it-forensikerna har fel, för du tror inte att ett .doc-dokument kan ingå i en automatisk back-up? Jag tycker däremot att det verkar helt rimligt att ett googledokument som ligger på Google Drive ingår i det som som synkas och uppdateras med hjälp av Googles egna programvara "Back-up and sync" som SD hade installerad på sin dator (har du testat med den eller har du enbart kollat den "vanliga" cachehistoriken?). Bara för att synkningarna inte är identiska de olika klockslagen så säger det väl inget om att det inte är systemgenererade? SD använder ju datorn mellan dessa synkningar och i varje fall så är min dator programmerad så att olika saker synkas och uppdateras vid olika tidpunkter.

Jag förstår inte heller hur du kan säga att it-forensikern INTE har fått samma typ av uppdateringar, när han säger att han har det? Dina argument är för mig helt obegripliga.

Du driver en trådsanning utan att VETA hur det förhåller sig.
Citera
2020-05-02, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det där stämmer inte, det gick å stänga dörren utan att "det låter".

Då måste man ställa in kodlåset på det kommandot. Men No*a säger i förhöret, som man kan lyssna på på Youtube, inget om att det är avstängt.

Det pratas en hel del där om just låset. Han kom dessutom dit med sin pappa UW och syster mkt tidigt för att fira A*on.
Senast redigerad av zilvereko 2020-05-02 kl. 01:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in