2020-05-01, 22:05
Bannlyst
Knappt träffat någon sen 9 mars. Snart 2 månader.

Och dom säger att detta kan pågå i TVÅ ÅR!!!!!!

Så antingen leva som vanligt och träffa folk och blir man sjuk är det endå oundvikligt.

Eller börja begå ekonomiska brott. Klarar man det utan att åka fast grattis du är mycket rikare. Åker du fast grattis du får sitta fängelse i 2 år som du får göra i vilket fall som helst...

Ärligt talat, 7 veckor börjar ta på krafterna på riktigt. Har en son på 1.5 år som jag inte träffat på 7 veckor pga detta skitet.. Jag är i riskgrupp det är därför jag är försiktig. Men att inte träffa honom på 2 år kommer aldrig hända.

Vad hade ni gjort i min situation? Han bor i Göteborg och jag långt därifrån. Hans mamma är för tillfället sjuk. Hon misstänker corona då hon har många symtom men man vet inte.
Citera
2020-05-01, 22:06
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du måste ange ett tidsintervall eftersom folk dör hela tiden av olika infektionssjukdomar. För hela 2020 eller säsong fram till 1 juli?

Tidsintervallet för en influensasäsong brukar anges till 40v. Vi fick vårt första bekräftade dödsfall i Covid 11 mars. Räkna 40 veckor framåt.
Citera
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Inte går man väl upp i popularitet när man begår folkmord som hävdas härinne?

Tydligen så gör man det. Har alltid tyckt den där effekten är rätt skum öht.

Antar att man samlas kring den som sitter vid ratten, som nån försvarsmekanism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Knappt träffat någon sen 9 mars. Snart 2 månader.

Och dom säger att detta kan pågå i TVÅ ÅR!!!!!!

Två år kan du glömma. Viruset är här för att stanna.
Citera
Medlem
Citat:
Vilken inflruensasäsong då? Se figur 12 i rapporten nedan:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/i/influenza-in-sweden-2017-2018/?pub=54559
Kolla bakåt i tiden så lär du bli förvånad och lättad!
Citera
2020-05-01, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vi har verkligen inte stoppat några klimatförändringar. Detta året ser hittills ut att bli det varmaste någonsin. Lite klar luft över våra städer stoppar inga klimatförändringar lille vän.

Det verkar som många länder fick totalpanik och stängde mer än de behövde och nu kliar man sig lite i huvudet.

Självklart överlever vi. Många Flashbackare tror ju inte det om vi inte stänger skolan

Vad får dig att tro att sommaren kommer bli varmast någonsin? Det är 1 maj och 8 grader ute. Tänkte du skriva kallaste sommaren?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vi har verkligen inte stoppat några klimatförändringar. Detta året ser hittills ut att bli det varmaste någonsin. Lite klar luft över våra städer stoppar inga klimatförändringar lille vän.

Det verkar som många länder fick totalpanik och stängde mer än de behövde och nu kliar man sig lite i huvudet.

Självklart överlever vi. Många Flashbackare tror ju inte det om vi inte stänger skolan

Eftersom utsläppen minskat markant så har vi med din typ av mupplogik stoppat klimatförändringarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Antalet avlidna kan bara gå åt ett håll; Upp.

Jag ger dig den, missade självfallet att lägga in ett per dag men det tar jag 👍😁
Citera
2020-05-01, 22:08
Bannlyst
Citat:
Två år kan du glömma. Viruset är här för att stanna.

Omöjligt. Man blir immun är nu konstanterat så knappast att det stannar när den inte kan infektera folk längre.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Förmodligen tvärtom om vi släpper på restriktionerna. Eftersom vi dödade årets influensa i förtid kommer färre vara immuna. Nästa års influensa blir värre.

Ofta är det ju inte fjolårets flunsa som kommer tillbaka, utan en ny eller nygammal.

Vi ska inte släppa på några restriktioner; vi måste ju akta oss för andra vågen av corona. För övrigt tror jag att vi mer eller mindre omedvetet kommer att fortsätta tvätta händer och hålla avstånd i många år. Själv känner jag mig nästan äcklad nu, av tanken på att vara i ett litet rum med många människor och tänka på att jag andas in deras utandningsluft med gud vet vad för äckligt i den... Eller slickar i mig andras hostningar som hamnat på mat i livsmedelsaffären...
Citera
Medlem
Citat:
Nej. Det var en svår influensasäsong.
Inte om du jämför med några längre tillbaks i tiden
Citera
2020-05-01, 22:09
Medlem
Citat:
Tidsintervallet för en influensasäsong brukar anges till 40v. Vi fick vårt första bekräftade dödsfall i Covid 11 mars. Räkna 40 veckor framåt.

Ok, 12000 döda fram till runt mitten av december blir det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in