2020-03-02, 13:45
Medlem
Fagbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitaminwell2009
A.i dämpar Östrogen som behövs för att bygga muskler

AI som Arimidex dämpar östrogen och sänker IGF-1, så teoretiskt sett bör du få bättre resultat om du inte tar AI under kur...

Det är därför jag tycker det är konstigt att så många sajter säger att man definitivt ska ta AI under hela kuren. Finns väl ingen poäng, såvida man inte har anlag för gyno?
Senast redigerad av Fagbosse 2020-03-02 kl. 13:47.
Citera
2020-03-08, 19:05
Medlem
Jag har en undran. Säg att man sticker en gång i veckan. När är då optimalt att ta en ai?

Innan. Samtidigt eller någon dag efter?
Citera
2020-03-19, 12:18
Medlem
https://www.pfizermedicalinformation.com/en-us/aromasin/clinical-pharmacology
"After a single dose of exemestane 25 mg, the maximal suppression of circulating estrogens occurred 2 to 3 days after dosing and persisted for 4 to 5 days."
Om man inte vill dosera aromasin högt verkar det räcka med en dos två gånger per vecka trots den korta halveringstiden.
Citera
2020-03-19, 14:03
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagbosse
AI som Arimidex dämpar östrogen och sänker IGF-1, så teoretiskt sett bör du få bättre resultat om du inte tar AI under kur...

Det är därför jag tycker det är konstigt att så många sajter säger att man definitivt ska ta AI under hela kuren. Finns väl ingen poäng, såvida man inte har anlag för gyno?

Östrogen binder vätska vilket i sin tur höjer ditt blodtryck. Därför vill du inte ha för mycket östrogen i dig sen finns det andra nackdelar med att ha högt östrogen, ditt humör samt stor risk för gyno.

Dessa som jag kommer på nu på rak arm.
Citera
2020-04-16, 19:51
Medlem
Hoppas det är okej att fråga i denna tråd.

Tänkte höra om någon här testat pro 17-dione som innehåller arimistane/androsta?
Hur har det fungerat för er för att sänka östrot?

Hört bra om det men tänkte höra om någon här har lite recensioner?
Är med på wadas lista, så något läre den ju göra!

Adex osv är ju säkert bättre?
Men svårare att få tag i..
Citera
2020-04-22, 15:35
Medlem
Hej kära fb vänner. Ligger just nu på en testo e kur, har kört ca 8veckor. Har haft problem med libidon i stort sett under hela kuren. Var och kollade mina värden och mitt östro låg på 503 pnmol och mitt testo på 50 nmol, så uppenbarligen var det för mycket östro i mitt system som förmodligen förstörde min libido. Har läst runt lite och kommer börja äta adex 0,25 eod. Har kört några kurer tidigare men aldrig haft problem med libidon så min fråga är, kan det vara testot i sig som är dåligt och har gett mig höga östro värden? Eller har min kropp bara spårat ur? Känns också som att 50 nmol är ganska låga testo värden när man ligger på 500mg e5d.
Uppskattar all hjälp jag kan få i ämnet.

Mvh
Citera
2020-05-01, 14:31
Medlem
Porrconny74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saintjhn
Hej kära fb vänner. Ligger just nu på en testo e kur, har kört ca 8veckor. Har haft problem med libidon i stort sett under hela kuren. Var och kollade mina värden och mitt östro låg på 503 pnmol och mitt testo på 50 nmol, så uppenbarligen var det för mycket östro i mitt system som förmodligen förstörde min libido. Har läst runt lite och kommer börja äta adex 0,25 eod. Har kört några kurer tidigare men aldrig haft problem med libidon så min fråga är, kan det vara testot i sig som är dåligt och har gett mig höga östro värden? Eller har min kropp bara spårat ur? Känns också som att 50 nmol är ganska låga testo värden när man ligger på 500mg e5d.

Mvh
Hej! Är i princip samma sits som dig fast lite annorlunda resultat och bieffekter, mitt östro låg på 409 så jag har också slängt in 0.25mg adex eod, blev väldigt röd i ansiktet och runt näsan vilket tydde på högt blodtryck och möjligtvis lite vattnig i kroppen, svårt att avgöra..

Ligger också i vecka 8 som du, hör av dig med en uppdatering i din case, kul att veta hur det gick när vi är i så lika sits.
Citera
2020-05-01, 15:45
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saintjhn

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av Porrconny74
Hej! Är i princip samma sits som dig fast lite annorlunda resultat och bieffekter, mitt östro låg på 409 så jag har också slängt in 0.25mg adex eod, blev väldigt röd i ansiktet och runt näsan vilket tydde på högt blodtryck och möjligtvis lite vattnig i kroppen, svårt att avgöra..

Ligger också i vecka 8 som du, hör av dig med en uppdatering i din case, kul att veta hur det gick när vi är i så lika sits.

Ytterligare 2 personer som inte förstår vad som händer med östrogenet på förhållandevis moderata doser. Man undrar när folk ska lära sig att AI behövs även i lätta kurer med testo.

Hoppas folk tar lärdom. /E
Citera
2020-05-01, 20:15
Medlem
Porrconny74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Ytterligare 2 personer som inte förstår vad som händer med östrogenet på förhållandevis moderata doser. Man undrar när folk ska lära sig att AI behövs även i lätta kurer med testo.

Hoppas folk tar lärdom. /E
Förstår vad du menar, jag tänkte så att jag ville ha färre preparat i kroppen så länge jag inte dras med bieffekter.

Nu har jag lärt mig känna min kropp bättre och att jag aromatiserar mycket östrogen och till kur i framtiden måste ha ai från start, nu behöver jag veta hur min kropp reagerar på ai.

Ligger på 0.25mg eod men samtidigt har jag inte långt kvar på min kur heller.
Citera
2020-05-01, 21:07
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrconny74
Förstår vad du menar, jag tänkte så att jag ville ha färre preparat i kroppen så länge jag inte dras med bieffekter.

Nu har jag lärt mig känna min kropp bättre och att jag aromatiserar mycket östrogen och till kur i framtiden måste ha ai från start, nu behöver jag veta hur min kropp reagerar på ai.

Ligger på 0.25mg eod men samtidigt har jag inte långt kvar på min kur heller.

Hej
Du är inte den första som säger så. Men när man tänker en vända till så är det rätt smart att köra AI direkt, som du nu insett. I princip alla aromatiserar på en vanlig "skol-kur" testo.

Låter som en vettig dosering. Gå inte på för hårt med AI'n då Arimidex är väldigt potent. Hellre aningen för lite, än för mycket.

Vi är alla nybörjare i början - bra att du tagit lärdom
Lycka till!
Mvh E
Citera
2020-05-02, 18:29
Medlem
goofers avatar
Hur äter ni?

Får också samma problem och lösningen hette arimidex.

Nu vill man ju undvika att stoppa i sig mediciner i onödan... Speciellt cancermediciner.

Men mitt tips för att slippa AI är:

Testo prop. Stick varje dag! Använd insulinspruta.

Dra ner kolhydraterna så mycket som möjligt.
Känn efter hur mycket kolisar som du verkligen behöver.

Ät inget socker!

Kolhydrater i en fet kropp (+ 20% fett) sätter en jävla fart på aromatiseringen för en del, en del har bättre tur med genetiken och kan preppa och äta som dom vill.

Testo prop aromatiserar så lite och tillsammans med minskat kolhydrat intag kunde jag ta bort arimidex trots 50mg test varje dag.

Mina 5 öre/goofer
Citera
2020-05-02, 20:03
Medlem
informaticss avatar
Jag har lätt gynekomasti sedan flera år tillbaka. Vi snackar knölar på max 2-3 cm, men för det mesta är det nog vätska/fett som ansamlats runt vårtgårdarna som fö. är rätt stora av, för mig, okänd anledning.
Jag tror att min testosteronproduktion är hyffsat normal i grunden, men att min aromatisering är för hög. Särskilt när jag är i hårda träningsperioder och testosteronet därav ökar naturligt.
Jag kan bygga muskler, men känner ändå att något inte är helt OK. Fettfördelningen lägger sig även på höfterna mer än vad jag tycker mig se på andra män. Ibland känns det som att det inte spelar någon roll hur mycket jag än deffar, det går ändå inte att få bort.

Mina frågor är:

1) Kan jag ta enbart aromatashämmare för att lösa detta?
2) Kan jag sluta med aromatashämmare utan att östrogenet slår bakut och peakar efteråt?
3) Måste jag återkommande använda aromatashämmare för att ha kontroll över min kropp?
3) Läste någon tipsa om inh-ar som man tydligen kan beställa på ebay? Har förstått att Letrozole är det jag borde använda i mitt fall (eller?). Men jag tror jag kan få svårt att få tag på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in