Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Ja den har jag försökt med tidigare men verkar som man man måste var medlem så jag får vänta men tack ändå!
Unni.Drougge har dock bekräftat mina misstankar/farhågor att man inte kunnat bevisa att det där 23:34-beteendet kan ske automatiskt utan nöjt sig med att "dra slutsatser".
Manuellt går det dock, det har jag sett och lyckats med på min egen dator så jag är nöjd.
Jag har lyssnat på de första 10 minuterna från förhöret och jag förstår faktiskt inte alls vad du påstår här.
1) IT-forensikern pratar INTE enbart om synkningar av filer som du påstår. Tvärtom tydliggör han att just detta är synkningar som inte har med aktiviteter i filer, mejl eller annat att göra.
2) Det är glasklart att aktiviteten uppstår utan användare vid datorn. Han nämner bland annat att SD hade Windows 7, Chrome, Google Drive, samt Googles Backup and sync installerad och med samma förutsättningar gör forensikerns dator likadana uppdateringar under natten - flera gånger. Precis som SDs dator gör flera sådana synkningar under kvällen/natten.
Sen att han säger att att man kan "dra slutsatser", inte att något "är bevisat" är nog ganska klokt. Eftersom han inte satt vid SDs dator aktuell kväll kan han inte mer än att "dra slutsatser" av ett experiment han har gjort.