2020-05-01, 18:50
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror inte dödligheten är särskilt hög bland yngre vid en så kallad "vanlig influensa".
Cirka 15-20% av de som avlider per 100 tusen invånare i vanlig influensa är under 20 år enligt FHMs rapport. Det är den stora skillnaden mot Corona där fallen är sällsynta.

Sidan 14.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-influensa/2017-2018/influensarapport_2017-2018_sasongssammanfattning_final_v3.pdf
Citera
2020-05-01, 18:51
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Yepp, det vore riktigt bra om Sverige kom på någonting som lindrar smittan. länder som Kina litar jag ej på, kommer dom på någonting först så vill de kräma ur kapital för det.
Antagligen är det så att svårt sjuka, blir försökskaniner, för att testa mediciner, jämfört mot Placebo. Världen har blivit sådan nu.
Remdesivir testades och Gilean Science, där steg då deras aktier på börsen, men när det kom rapporter om att det inte hade så bra verkan så sjönk det ju givetvis.

Jag hoppas Sverige har spetskompetens, men jag är rädd att politikerna inte har gjort allt för att behålla kompetensen. Givetvis bra att våran utbildning är billig i Sverige, men sedan finns det universitet och företag som försöker locka till sig forskarna, där marknaden är global.

Önskar helst inte att Kina kommer först med saker. Men deras traditionella ört-medicinska kunskaper litar jag något på, och där är t ex Artemesin med. Det finns inte så mycket kapital att ljuga om sådana saker för Kina. Men andra mediciner, vet man ej.

Nu testar väl Sverige, med att ta antikroppar från blodgivare som haft Covid 19 och blivit friska, alltså blodplasman från dessa, och ger dem till de svårt sjuka...?

Hoppas att det hjälper något...?

Kineserna införde denna antikroppsbehandling ganska omgående då man erhöll större grupper av överlevande från pandemin i Wuhan och enligt kineserna så funkade denna behandling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Du ska ha en stor eloge för ditt engagemang för Ryssland. Men att ständigt referera till rysk statstelevision och sen välja ut det som passar från andra medier visar inte på någon större drivkraft till objektivet. Jag tror inte heller att allt går åt helvete i Ryssland men att det skulle vara något mönsterland i virusbekämpning? Nej. Nämn något jämförbart land som har haft så många dödsfall inom sjukvården?

https://www.google.se/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2020/04/30/europe/russia-coronavirus-hospitals-lockdown-anger-intl/index.html
Jag tror inte jag påstått att det är ett "mönsterland i virusbekämpning", så på den punkten verkar du hitta på en halmgubbe. Det finns såklart problem och grus i maskineriet i Ryssland, liksom det finns det i andra länder. En del av det din CNN-artikel tar upp är säkert sant (blandat med en del överdrifter och ett påhitt eller två), men de letar ju aktivt bara efter problem utan att nämna något positivt.

Uppgiften om många dödsfall inom sjukvården är baserat på vad? Den lista som refererades till i CNN:s artikel ger jag inte mycket för. Jag har tittat på den, och den var full av personer som måste ha gått i pension för länge sedan. Den äldsta på listan var 81 år. Du tror att en 81-åring jobbar med att intensivvårda covid-19-patienter?
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Inom det offentliga säger du. Då kanske du kan ta och länka.

Länka?

Tror du krigsplaceringsbeslut kommer på en hemsida eller?
Citera
Medlem
Muadarams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Du pratar om något annat än jag.

En person som har överlevt COVID-19 kommer att vara ”minst lika vaccinerad” som den som tar ett vaccin mot COVID-19.
Det du skriver nu instämmer jag i.

Men ditt inlägg var:
" Ursprungligen postat av aw
Nej, vaccin skyddar alltid sämre än att få sjukdomen. Det gäller alla vaccin.
Det är därför man ofta måste vaccineras flera gånger även för sjukdomar som man bara kan ha en gång."

Därav min kommentar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Idag har 26% av Stockholm haft eller har Covid-19 .

Enligt beräkningar från FHM.

Det är nu någonstans flockimmuniteten börjar kicka in och viruset saktar ner. Det blir ju svårare att hitta värdar när 26% är upptagen...
Kanske därför vi börjar se en nedgång i Stockholm nu.

Antibody testing said 7.5%, which is not reflected in the death totals currently. Reality and the FHM have not been friends at all during this pandemic.
Citera
2020-05-01, 18:52
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
1. Nej, det går inte om du inte ska ha Lockdowns i flera år vilket såklart är omöjligt. Länder klarar ju det inte längre i Europa nu och du ser ju själv vad som hänt... Viruset är fortfarande still going strong.

Nej, det går inte. totalt omöjligt.

2. Skitsnack. När det gäller DISPONIBLA IVa-platser så är det också MED personal. Och det är DISPONIBLA IVA-platser jag pratar om. Där har vi en överkapacitet på 30% idag. Många tomma platser. Nästan 1100 platser har vi.

Du vet ju inte vad du pratar om.

3. Handlar inte om hur många år du har kvar. Det handlar om det finns någon anledning alls att vårdas på IVA då detta tar väldigt mycket stryk på din kropp. Det kan alltså göra mer skada än nytta i en del fall och därför läggs inte de äldsta och sköraste här exempelvis.

Du kan vara lugn att en bra bedömning görs. Långt bättre än vad en flashbackare på nätet klarar av i alla fall

4. Att nästan 7% av Sverige är smittade stämmer väldigt bra med att 26% i Stockholm skulle vara det enligt FHM och de tester som gjorts. Sthlm har ju drabbats överlägset värst så det stämmer väldigt bra i sådana fall.

Ja, på sjukhus dör människor. Det har de alltid gjort. Jobbar man där så ser man sånt. Ganska naturligt. Vill man inte se det kan man jobba som brevbärare.

5. Återigen har du ingen aning om vad du tuggar om. Det finns siffror på hur många som dött dagligen i Sverige. Dels på FHM´s hemsida och på DN och lite överallt. MED eftersläpningen så har vi bara 4 dagar där över 100 pers dött. Med en topp den 8:e April på 114 stycken.

6. Allt pekar på att Lockdowns haft usel effekt på vissa länder och bättre på andra. Länder som Belgien, Nederländerna, England, Irland, Frankrike, Italien, Spanien har inte lyckats överhuvudtaget trots stenhård lockdown. Medans andra har gjort det bättre. Så Lockdowns i sig behöver inte säga ett dyft. Och nu ska ju alla dessa gå Sveriges väg då det såklart är totalt ohållbart att hålla på med sådant.
Och smittan är ju fortsatt enorm i alla dessa länder men man öppnar ändå för det går helt enkelt inte längre.

7. Nya Zeeland har ju den geografiska positionen med sig men det innebär ju också att de ska avskärma sig i flera år från nu?? Smittan är ju tillbaka i samma sekund vi öppnar gränserna. Och det kommer Nya Zeeland också bli varse. eller har de tänkt att svälta ihjäl sin befolkning eller vad?

1: Ingen har sagt att man ska ha lockdown i flera år heller. Man öppnar, stänger när det behövs.

2: Sjuksköterskor går ut på Facebook med filmer och säger att det är akutkris med personal. Jag tror mer på dem än dina önskningar.

3: Det görs en skit bedömning med tanke på alla som förlorar sina närstående, och hur många som har dött samtidigt som mörkersiffran är stor i Sverige. Så nej, helt fel.

4: I onödan. Klart man blir brevbärare då....

5: Jag vet mer än dig verkar det som. Dessa dagar du nämner har blivit påfyllda i efterhand. Det rapporterades inte över 100 på en och samma dag någonstans, utan det har kommit fram retroaktivt.

Läs på lite hur det går till vet jag.

6: Belgien rapporterar alla som döda i Covid19, England körde med flockimmunitet som Sverige för att sedan ändra sig till lockdown. Du nämner de tre hårdaste länderna att det inte fungerar, men du får mer än gärna ge en uträkning hur många som skulle ha dött om de körde som Sverige?

Vill gärna se den uträkningen.

7: Håll gränserna stäng då.

Det är bara globalistskiten I Sverige som kommer att krascha rejält med svetsaren i farten.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Precis!
Ingen vet om de som har haft covid-19 i första vågen överlever den nya ev. muterade viruset i andra vågen.
Kan ju även vara så att alla som inte haft det i första vågen inte heller överlever.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Jodå. Fast om en undersökning som mammografi även tar liv, så måste man fundera två gånger. När de gäller Corona, så hade enkla billiga åtgärder som att stänga gränsen och sätta smitthärdar i karantän räddat många svenska liv. Men globalismen, mammon och svensk duktig flicka-mentalitet gick före.
Brukar mammografiundersökningar ta livet av folk?
Då tycker jag de ska försöka vara lite mer försiktiga med tuttmangeln.
Ligger det också på 1 promilles dödlighet ungefär?
Citera
2020-05-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Antibody testing said 7.5%, which is not reflected in the death totals currently. Reality and the FHM have not been friends at all during this pandemic.

https://omni.se/a/LA7o6q

Forskare i Sydkorea slår nu fast att det inte går att smittas av det nya coronaviruset mer än en gång, rapporterar Sky News.
Tidigare misstänktes 277 personer i landet ha insjuknat en andra gång, men enligt forskarna berodde det på felaktiga mätningar. Även från Japan och Kina har det kommit rapporter om personer som smittats en andra gång.
Efter rapporterna om att människor insjuknat på nytt varnade WHO världens regeringar för att tillåta människor som har utvecklat antikroppar mot viruset att återvända till arbetet.
I framtiden kan viruset komma att muteras och smitta personer som tidigare har haft covid-19, på liknande sätt som en vanlig influensa.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
FYI:

Ni stollar som fortfarande tror att det här snart är över...

Kan meddela att krigsplaceringbeslut delas ut till höger och vänster inom det offentliga as we speak.

Detta är bara början.

Bli inte förvånade om ransonering och hårdare restriktioner blir verklighet...
Bli inte förvånade heller om regeringen beslutar om tjänstgöringsplikt och då är det slut på det roliga.

Även ni som inte är krigsplacerade omfattas av totalförsvarsplikten (gäller upp till 70 års ålder) så då blir det slutfestat.

Tror en hel del kommer slänga sina Tegnelltröjor då...
Du yrar om krigsplaceringsordrar som delas ut nu i ett antal inlägg. Vad har du för bevis för detta?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Men snälla du. Varenda land i Europa förutom Sverige lider av större antal konkurser, större arbetslöshet pga corona.
Om vi jämför med Sverige. Norge är inget undantag.
Det enda du kan snuva in dig på är att vi har 2500 döda.
Men ekonomiskt ligger vi i det bästa läget i Europa just nu, även om det är jävligt illa även här.

Vill du förstå hur andra länders situation ser ut så uppmanar jag dig till att läsa dig till informationen på egen hand.

Hur mycket Norge har i reserv har jag ingen aning om, men Sverige låg ganska bra till innan detta med ett av de länder i Europa med lägst stadsskuld. Men det lär väl ryka till botten även här efter detta.

Jag väntar fortfarande på länkar som visar på fakta på dina fantasier ovan. Är det så svårt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in