Har hört det där i 3 veckor minst. Hela pandemiaffären dryper att tomma löften och felaktiga spådomar.
Vad du hört i flera veckor är dina egna demoner. Vi som följer med vet att regeringen gav i uppdrag till FHM att utreda hur man kunde utöka testkapaciteten utan att minska den för de prioriterade. Det har man gjort nu och satt ett datum.
Tvärtom! Nu börjar röster höjas världen över som hyllar den svenska modellen för att bekämpa spridningen. Det vet alla som följer nyheterna. Och nej, det är varken desinformation eller fake news.
Röster i eget huvud är ej samma som att andra länder säger att det
är en bra modell. Inget annat land som jag känner till har sagt något positivt
om den Svenska modellen.
Visst är det pinsamt men jag tänker på att överleva
och på att Sydkoreaner som har högre iq i snitt än svenskarna anväder skydd.
Du pratar bra svenska för att inte vilja kalla dig svensk. Tror inte du gillar Tegnell och kompanis hållning riktigt.
Ja du har nog rätt. Det är synd bara att andra tuffingar tror dom är odödliga.
Alla ska vi dö, och varje människas mål är att dö lite senare. Din likgiltighet över 2600 till största delen onödiga dödsfall får mig att undra hur empatilös och moraliskt depraverad du egentligen är?
Väldigt många förtida dödsfall är onödiga. Påpekar du till alla du känner och träffar att de ska äta nyttigare för att undvika att dö i förtid?
Att de ska motionera mer? Gå på regelbundna läkarkontroll er? Inte? Du skulle kunna rädda fler liv än 2600 om du gjorde det men du är kanske empatilös?
Here is a paper looking into SARS-COV-2 mutations. It’s centerpiece is the Spike D614G mutation that is spreading throughout Europe and is believed to be the dominant form, delivering higher viral loads (likely meaning more deadly).
My theory is that this is the strain we have, imported from Italy (where they report a 1.29% IFR) — whereas California for example has a less virulent (and therefor less deadly) strain. The same thing happened with the A28V strain of Ebola, so it has basis in history.
Abstract
We have developed an analysis pipeline to facilitate real-time mutation tracking in SARS-CoV-2, focusing initially on the Spike (S) protein because it mediates infection of human cells and is the target of most vaccine strategies and antibody-based therapeutics. To date we have identified fourteen mutations in Spike that are accumulating.
Mutations are considered in a broader phylogenetic context, geographically, and over time, to provide an early warning system to reveal mutations that may confer selective advantages in transmission or resistance to interventions. Each one is evaluated for evidence of positive selection, and the implications of the mutation are explored through structural modeling. The mutation Spike D614G is of urgent concern; after beginning to spread in Europe in early February, when introduced to new regions it repeatedly and rapidly becomes the dominant form.
Also, we present evidence of recombination between locally circulating strains, indicative of multiple strain infections. These finding have important implications for SARS-CoV-2 transmission, pathogenesis and immune interventions.
Snällt tänkt av dej men det är deras klan som bestämmer vad de skall prioritera och pengar kommer alltid först. De får lån från klanen och lever som en annan stormakt i S. Åk dit om du törs inte ens polisen törs och en politiker haha.
Stackars moder Svea som kämpat och nu på hemmet för att möta Gud trodde hon men det blev istället Corona utan synbar krona. Jaja, tack för idag för nu doftar det popcorn till serien. Det kunde alltid varit mycket värre, eller hur!
Så sekulärt som det svenska samhället är så är det nog inte många av de äldre äldre som hade trott sig möta Gud på äldrevården.
Och på tal om pengar så borde de ju prioritera studier, eftersom de då kan ta betalt. Arbete är ju inte att drömma om någon annanstans än i hemtjänsten eller åldringsvården - om man inte kan språket.
Å andra sidan har ju Sverige insett att göra så lite som möjligt haft sitt pris i liv och därför har stramat åt något, om än lite. Vi får nog se fler åtgärder framöver när man inser att vi har en större smittspridning än andra länder.
Väldigt svårt att argumentera och analysera med någon som lever med Hoppet i framtiden där S blir vår nya Z. Lika svårt som de med bibeln i bakfickan eller koranen. Omöjligt räcker inte till! Zlatan var iallafall en bjässe på plan medan regeringen är som en röst från dimman
Sveriges strategi ser mer och mer ut som att vara den rätta.
This phenomenological study assesses the impacts of full lockdown strategies applied in Italy, France, Spain and United Kingdom, on the slowdown of the 2020 COVID-19 outbreak. Comparing the trajectory of the epidemic before and after the lockdown, we find no evidence of any discontinuity in the growth rate, doubling time, and reproduction number trends.
Haha i dina drömmar. Finns inga belägg för det du påstår. Dröm vidare och inse att det är ditt och endast ditt ansvar hur du lyckats med bedriften att få ett miserabelt liv i ett av världen bästa länder.
I det långa loppet räddar de överdriva lockdowns inga liv, eller i ytterst få fall nån promille extra. Finns inga studier eller belägg för det du påstår eftersom alla länder har som plan att öppna upp eftersom.
Du gör antaganden om var jag bor och hurdant liv jag har. Ett anonymt forum kan lätt få fantasin att flöda. Fortsätt fantisera, Bavertass! Du får säkert något ut av det.
Det kanske inte är lockdowns som hade räddat liv, utan snabbt stängda gränser och strikta karantänåtgärder. Något som Sverige fulltständigt misslyckades med på grund av inkompetens och vilja att värna globalismen framför folkhälsan. Hårda lockdowns är egentligen något länder som misslyckats kapitalt tagit till. Jag ser det inte som uteslutet att delar av Sverige hamnar i lockdown om några veckor när antalet avlidna blir omöjligt att försvara för politikerna.
Nja, den typiske FBaren snarare. Vi får inte glömma att FB i rätt många avseenden är en ankdamm för frustration, rädsla, fake news, spekulationer, rena lögner o s v
Ja, värre har det blivit ju fler vänsterblivna som hittat hit och sprider sina lögner och sin okunskap.
Finns fortfarande förnekare i tråden som på allvar verkar tro att det är en förkylning och inget värre.
Haha. Du är äldre än 90-talisterna hör jag. När vi puttat bort de äldre med eller utan coronavirusets hjälp är avkriminalisering ett faktum. Det är oundvikligt. Politiken som drivs mot narkotikaanvändare i Sverige idag får Filippinernas mördarpresident att framstå som human. Det är en förkastlig hantering för ett nordiskt land. Våra grannländer får visa vägen som vanligt samtidigt som Sverige blir mer och mer av ett u-land. Ett litet svart får i norden som dessutom är highly contagious.
Jag ser gärna en positiv utveckling på många politiska plan i Coronans spår. Att Coronan eliminerar äldre trångsynta ökar chansen för drastiska politiska förändringar. Positiva förändringar. Jag tycker nämligen inte att vi unga har fått tillräckligt med utrymme i samhällsdebatten. Uppmärksammade visst, men inte tagna på allvar.
Jag tror inte att moster Harriet - 96år - på äldrevården har varit den som har stoppat din dröm om avkriminaliseringen av drogerna i Sverige. Så du får drömma vidare helt oavsett om Corona skulle ta kål på alla våra äldre äldre.
Om du däremot väljer ett land som Fillipinerna eller Thailand pga lättare tillgång till drogerna är det bara positivt för Sveriges utveckling.