2020-05-01, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Nej. Den enda åsikt jag haft om "lockdowwn" är att om det skulle göras så skulle det gjorts redan från start. Redan efter att man tog hem folk från alperna var det försent och en meningslös åtgärd.

Däremot har jag tyckt att ungar smittar och att vi kommer få leva med detta viruset i åratal och att det kan påverka medellivslängden. Även att Tegnell inte delger hela sanningen vid sina uttalanden. Så mycket jag nämnt tidigare har visat sig "slå in". Även att folk smittar fast de inte känner sig sjuka.
Men det var ett tag sedan jag skrev allt detta. Men det är alltid intressant att se hur saker faller på plats med tiden.

Min fru är sjuksköterska och pendlar mellan Akuten och röntgen i sitt jobb. Jag själv är ute och arbetar ideellt de dagar jag kan. Så jag träffar en hel del människor och även min fru ser en del av det som händer.

Eftersom de allra flesta som har dött i Corona är äldre - äldre äldre - hur kommer detta att påverka medellivslängden?
Citera
2020-05-01, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Har jag fel i sak? Det finns i princip bara en tillåten åsikt i medierna i Sverige: Den hyllar Tegnells linje. Fanns det några kritisk röster till invandringen i MSM år 2015? Nej. Det enda felet du lär hitta i mitt inlägg är stavfelet i "regimpåbjudna".

Stavfel? Nej, det var medvetet.
Citera
2020-05-01, 17:04
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Kunskap är inte farligt. När du ids kommer du att förstå varför en "lockdown" är bättre än vår linje.
En anonym länk är inget jag klassar som "kunskap". I ett diskussionsforum förväntas man bidra med mer än bara, en länk. Det står till och med i instruktionerna varje gång du skriver ett inlägg, inte för att nån bryr sig:

“Annat OT är:
Inlägg som är länkar utan någon förklaring eller citat till vad länken innehåller.“

Jag ska egentligen inte behöva klicka för att få veta vad du är ute efter.
Citera
2020-05-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Du verkar vara den typiske svensken. Dålig självkänsla, nedtryckt av jantelagen, skäms över att bo i Sverige, klagar på allt och inget. Ibland är jag frestad att säga till er: Varför bor ni då kvar här? Det finns många andra länder att välja på som ni säkert tycker är så mycket bättre.

Nja, den typiske FBaren snarare. Vi får inte glömma att FB i rätt många avseenden är en ankdamm för frustration, rädsla, fake news, spekulationer, rena lögner o s v
Citera
2020-05-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Jag har mask o tättsittande skyddsglas så nu bryr jag mej inte längre om dumsvenskarna. Dom kan hosta bäst dom vill på mitt partikelfilter.
Det är bra men tro inte att du har skydd 100% .
Du kan smittas även viruset hamnar på dina kläder eller de varor du rör. Att tvätta händerna noga rätt sätt är mycket viktigt. också.
Citera
2020-05-01, 17:06
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Du tycker inte det är pinsamt att gå in med det i affären? Dom kanske tror du är där för å råna dom.

Visst är det pinsamt men jag tänker på att överleva
och på att Sydkoreaner som har högre iq i snitt än svenskarna anväder skydd.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad du tjatar. Det är faktiskt lite skrämmande. Men here we go.

1a. Nej.

1b. Tror egentligen inte det, eftersom jag i slutet av januari uppskattade att ganska exakt det som nu sker i Sverige i april, skulle hända i mars. Så jag hade fel på en månad (det tog 3 månader istället för 2). Vid samma tillfälle, i slutet av januari, så sa till exempel vår avlönade statsepidemiolog att det var osannolikt att nå Sverige, säger bara detta för att få ett perspektiv till trovärdighet.

2. Om vi inte får miljontals döda i världen fram till april, ja då har det ju inte skett Men det är egentlugen osannolikt, det är exempelvis osannolikt att det är mindre än en miljon i dagsläget (86K bekräftade döda nu, och monumentala mörkertal i Indien och Kina mfl länder).

3. Jag trodde tidigt på miljontals döda. Men nu kan det ju sannolikt sluta på flera tiotals miljoner, så det är nog mer än jag egentligen trodde. Så nog är det värre än man kunde tro.

Hoppas att du nu kan respektera att du fått dessa svar, och kan ta till dig dem. Skulle uppskatta om du inte svarar med en uppsjö av nya frågor på samma tema.
April månad har gått. Världens dödstal är nu 234 tusen.

Att spå i kaffesump är tydligen ingen succé, när facit visar sig.

Hur har världens regeringar kunnat gömma undan "tiotals miljoner" döda någonstans? Någon som vet var dessa hemliga massgravar/krematorier finns?
Citera
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
En anonym länk är inget jag klassar som "kunskap". I ett diskussionsforum förväntas man bidra med mer än bara, en länk. Det står till och med i instruktionerna varje gång du skriver ett inlägg, inte för att nån bryr sig:

“Annat OT är:
Inlägg som är länkar utan någon förklaring eller citat till vad länken innehåller.“

Jag ska egentligen inte behöva klicka för att få veta vad du är ute efter.

Du kommer dö okunnig
Citera
2020-05-01, 17:07
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Testningen ska fyrdubblas innan 15:e maj så vi kommer upp i 100 000 test/vecka.

Har hört det där i 3 veckor minst. Hela pandemiaffären dryper att tomma löften och felaktiga spådomar.
Citera
2020-05-01, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Du är fel ute. Alla länder, utom Sverige, har vidtagit skarpa åtgärder. Det har gjort att flera länder kunnat köpa tid och fundera över en strategi att öppna upp utan att allt för många dör. I Sverige har man tagit gerogenocidtaktiken där folk dör som flugor.
Haha i dina drömmar. Finns inga belägg för det du påstår. Dröm vidare och inse att det är ditt och endast ditt ansvar hur du lyckats med bedriften att få ett miserabelt liv i ett av världen bästa länder.

I det långa loppet räddar de överdriva lockdowns inga liv, eller i ytterst få fall nån promille extra. Finns inga studier eller belägg för det du påstår eftersom alla länder har som plan att öppna upp eftersom.
Citera
2020-05-01, 17:08
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
2 600 döfärdiga av en befolkning på 10 000 000 har dött med virus så slappna av.
Alla ska vi dö, och varje människas mål är att dö lite senare. Din likgiltighet över 2600 till största delen onödiga dödsfall får mig att undra hur empatilös och moraliskt depraverad du egentligen är?
Citera
2020-05-01, 17:09
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Ni som förespråkar hemkarantän av hela svenska folket - hur ska ni beakta detta fenom?

https://www.sydsvenskan.se/2020-05-01/risken-for-vald-i-nara-relationer-okar-under-pandemin
Det görs studier i London, på UCL, om hur folk mår under nedstängningen.

De publicerade preliminära resultat häromdagen, hörde jag i någon podd.

Kan väl hittills sammanfattas med att de som redan mår dåligt eller har vidriga hemförhållanden får det än värre eller lika dåligt, men för övriga var det inte alls säkert att de ens skulle må sämre utan kanske tillochmed bättre än i vanliga fall då stress och de som har det dåligt på jobbet slipper det, precis som de som har det dåligt hemma utsätts för det.

Ska bli intressant att se vad de kommer fram till senare när allt är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in