2020-05-01, 15:42
Medlem
Med nuvarande strategi skulle jag gissa på 30 000-50 000 döda inom ett år. Stort mörkertal dock.
Kanske så många som 100 000 om alla räknas med.

Det kanske är det som vår regering och eliten hoppas på. Gamla, svaga, sjuka, riskgrupper. Alla sorteras bort till fördel för de produktiva och arbetsföra.

Känns det igen?
Kom inte efteråt och säg att ni inte visste.
Citera
2020-05-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Tack, det gäller att hålla sig frisk så länge det går iom att sjukvården är så överbelastad.
Själv kan jag ej få hemleverans av mat på landet, men jag har fullständig skyddsutrustning med klassad mask, tättsittande skyddsglasögon och handskar. Klär sedan av mig naken utomhus när jag kommer hem och lämnar utrustningen.

Jag får köra ett antal mil för att hämta de varor jag köpt ONLINE, och då gör jag det med godkänt munskydd, och ser till att inte ha beställt varor som kräver "ålderskontroll", för då ska någon personal från butiken dyka upp och se att jag är över 18 år...

Och ja, ska Du hålla Dig frisk ska Du definitivt inte ge Dig in i sjukhusmiljön, då mina personliga erfarenheter av den är att vill man bli smittad är det dit man ska ta sig... 2 sjukhusbesök (dessvärre nödvändiga) i veckan som gick, och var jag inte smittad förr så lär jag vara det nu... "Basics hygien-rutiner", - går det att äta...? Munskydd? Handskar vid provtagning...? Munskydd när man som ögonläkare sitter 2 decimeter framför en akutpatient...? Nop.
Citera
2020-05-01, 15:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
SARS-CoV (Sars) har man faktiskt utrotat bland människor. Mycket tack vara låg smittsamhet.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=782095
Nej, det har man inte då vi varken har fått fram mediciner eller vaccin mot det.

Det självdog helt enkelt.
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Har han kanske fått reda på att han har COVID-19?
Jag tänkte mer på att han kanske har symtom. Alla dessa framträdanden kan inte vara helt riskfria eller lever statsministern i en skyddad bunker? Han filmas och står bredvid folk. Det kan inte vara helt riskfritt. Panik har han över något.
Citera
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det känns väldigt mycket som att våra makthavare ser detta som vårt öde. Viruset går inte att stoppa och man skall inte ens försöka. Vi måste bara genomlida detta oavsett hur lång tid det tar, hur många som dör eller blir invalidiserade.
Det är inte roligt att vara Svensk idag.

Det får bli som med många andra sjukdomar genom historien, de som dör de dör och övriga som vart starkare överlever. Inget konstigt med det, evolution. Låter bra.
Citera
2020-05-01, 15:44
Medlem
Obligatorisk läsning för alla ungdomligt oförståndiga som säger som hon i Aktuellt som inte ville avstå ett parti kubb för att skydda sig mot viruset, att "flockimmunitet is the way to go"

Citat:
Torkel, 26, vårdades för covid-19 – nu vill han varna andra unga
https://www.dn.se/nyheter/sverige/torkel-26-vardades-for-covid-19-nu-vill-han-varna-andra-unga/
Citera
2020-05-01, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
I Skåne är den endast 8.64%.

Skåningar har alltså bättre motståndskraft mot viruset.
Kanske är gröten i halsen som hindrar viruset att ta sig ner i lungorna?
Citera
2020-05-01, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Är dom också oansvariga?

Ja, helt klart. Vill inte trötta tråden med mina egna er5farenheter bara från den senaste veckan, där jag var tvungen att ta blodprov och var likaså tvungen att uppsöka ögonakuten, båda grejorna med sjukhuspersonal ca 2 decimeter ifrån mitt ansikte, och inget munskydd, inga latex-handskar - trots att jag i riskgruppen bad om det...
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
De skjuter bara upp vågen.
De kommer dö många där snart.

Alla som stängt ner av ren princip kommer att få det svårt när de öppnar upp, medan vi redan tagit oss igenom det

Även om det är en viss överdödlighet nu så är majoriteten av de som avlidit gamla och sjuka som förmodligen inom 1-2 år ändå skulle hamnat i statistiken för avlidna 2020-2022. Så på sikt så är detta blott en milstolpe som är som mest kännbar nu eftersom ovanligt många avlider med korta intervaller jämfört med tidigare. Men som sagt, i ett större sammanhang är det egentligen inget iögonfallande.

Dessutom framgår det inte om de avlidna dött av covid-19, eller med hjälp av covid-19. Det är två helt skilda saker då de flesta redan bär på andra svåra komplikationer. De flesta alltså, alla vet att det finns undantag.
Härligt att du besitter kunskaper som alla andra forskare undrar över.

Tidsmaskin?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Tja, tror mer på skånsk expertis och inte folk från Fjollträsk som inte kan hålla koll på proverna utan att blanda ihop dem. Att första försöket blev en besvikelse är rent ljug från din sida. Man kom aldrig så långt som att testa patienter med blodplasma.

http://staging.omni.se/antikroppsresultat-for-osakert-kanns-inte-roligt/a/P9x1zJ

http://www.mynewsdesk.com/se/sus/pressreleases/antikroppar-i-blodplasma-testas-i-behandling-mot-covid-19-2994831?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign =Subscription&utm_content=current_news

Sluta och snacka så mycket skit och kalla folk lögnare. Man testade på karolinska.
Citera
2020-05-01, 15:46
Medlem
Läkemedelsverket har förbjudit ytterligare 3 självtester.

De nu förbjudna produkterna har sålts på webbplatserna coronahemtest.se, iswag.se och healthcontrol24.com.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lakemedelsverket-forbjuder-fler-sjalvtest-for-covid-19
Citera
2020-05-01, 15:46
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Med nuvarande strategi skulle jag gissa på 30 000-50 000 döda inom ett år. Stort mörkertal dock.
Kanske så många som 100 000 om alla räknas med.

Det kanske är det som vår regering och eliten hoppas på. Gamla, svaga, sjuka, riskgrupper. Alla sorteras bort till fördel för de produktiva och arbetsföra.

Känns det igen?
Kom inte efteråt och säg att ni inte visste.

Har du missat att dödstalen har halverats från igår? På en enda dag! Fortsätter det så så är den gubbgissat nere på 10-20 i nästa vecka dvs mindre än andra grannländer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in