Citat:
Ursprungligen postat av
senapslamm
Tack, det gäller att hålla sig frisk så länge det går iom att sjukvården är så överbelastad.
Själv kan jag ej få hemleverans av mat på landet, men jag har fullständig skyddsutrustning med klassad mask, tättsittande skyddsglasögon och handskar. Klär sedan av mig naken utomhus när jag kommer hem och lämnar utrustningen.
Jag får köra ett antal mil för att hämta de varor jag köpt ONLINE, och då gör jag det med godkänt munskydd, och ser till att inte ha beställt varor som kräver "ålderskontroll", för då ska någon personal från butiken dyka upp och se att jag är över 18 år...
Och ja, ska Du hålla Dig frisk ska Du definitivt inte ge Dig in i sjukhusmiljön, då mina personliga erfarenheter av den är att vill man bli smittad är det dit man ska ta sig...

2 sjukhusbesök (dessvärre nödvändiga) i veckan som gick, och var jag inte smittad förr så lär jag vara det nu... "Basics hygien-rutiner", - går det att äta...? Munskydd? Handskar vid provtagning...? Munskydd när man som ögonläkare sitter 2 decimeter framför en akutpatient...? Nop.