2020-05-01, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Javisst kan det vara så. I verkligheten alltså. Jag tror också absolut att han var inne i hennes bostad efter tiden för mordet. Kan vait han som lämnat dörren på glänt.

Men om SD inte är GM, så tänkte vi (som diskuterat just detta), hur han logiskt kan ha tänkt och gjort.
Han kan ha sökt LW sent på natten / morgonen och sett att hon var borta. Inte vetat vad som hänt, kanske borta hos någon en stund, kanske försovit sig? Därför inte slagit larm - ännu.

Kan ha sagt det till HD som hans närmaste, om han känt sig oroad men tyckt det var för tidigt att kontakta hela omgivningen.
Man vet inte om han visste om sonens födelsedag (tror han sa ayy han inte visste det innan? Kan ha läst fel).
HD struntade säkert så gott hon kunde i LW men får hon något berättat så lyssnar gon väl.
Man kan sluta ögon och mun, men inte öron.
Sen på arbetet reagerade hon efter telefon från SD .. då var det ju uppenbart att något hänt.
Varför erkänner varken SD eller HD detta då? De båda ljuger och slingrar sig som om de fick betalt för det. Är man oskyldig har man inget att dölja, och döljer inget. Dessa två har inte talat sanning om någonting alls kring den 15:e eller 19:e.
Citera
2020-05-01, 14:07
Avslutad
Skulle det inte kunna vara så att HD blivit styrd av SD att genomföra mordet?
Tänk Helge Fossmo, som fick barnflickan att begå fruktansvärda saker.
Manipulation, offerkofta, riktigt nedtryckt.
HD har blivit medicinerad av SD, han säger även att han har bla morfin hemma i händelse av smärtsamt diskbråck.
HD och SD har gjort detta tillsammans och i samförstånd.
Sen att HD är så nedtryckt av SD och sin familj, är sorgligt.
Hennes egen pappa negligerar det faktum att SD bedragit HD under massor av år.
SD har hackat datorer, haft kontroll på elektronisk information, mail, telefon, mm
Han slår handen genom väggen, så att han bryter ett finger, för att visa sina barn att han är stark och att de ska lyda, annars.. maktutövande.
Citera
2020-05-01, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har uppfattat det som att de planerar att ta ett antal casher på väg mot hotellet, bland annat denna myst som det vill plocka som en FTF (first to find) och de räknar med att komma iväg strax efter jobb och passerar Västerås på vägen.

Jo, jag har också fattat det så.
Men varför säger J*ani i förhör att Stefan skriver till J*ani att han är på väg till Västerås klockan 06:54?
I deras konversation i ab 163 s 160 finns ett meddelande klockan 06:00 från SD till J och inte förrän 06:58 kommer meddelande nr två.

Vart får J*ani sitt så exakta klockslag 06:54 ifrån? Ganska specifikt ändå..?
Vart finns listorna över sånt som SD hade raderat i mobilen...??
Går svaret att finna där?
Citera
2020-05-01, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Men var inte N*a hemma på morgonen och märkte att LW var försvunnen? Skulle SD då varit hemma hos LW på morgonen och sett att hon var borta utan att N*a märkte det? Det har jag svårt att tro.

A*ron, som fyllde år, var hemma hos Lena. NW, syster och pappa kom dit väldigt tidigt för att gratta A*ron. NW ringde till SDs dotter TD för att få SDs telefonnummer och ringde honom för att höra om han visste var Lena var.
Osv osv.
Citera
2020-05-01, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror att om hon hade suttit vid datorn för att skapa alibi hade vi nog sett tydligare mönster av aktivitet.

Jag är ingen datatekniker. Det fanns nån i tråden som verkade kunna mycket om datorer och hävdade att aktiviteterna i SD's dator var utförda av en människa. Och då spånade jag i om det fanns någon liten möjlighet att det kunde vara HD. SD behövde väl bara alibi för själva tidpunkten. Inte många knapptryckningar skulle behövas för att bevisa att han satt vid datorn och jobbade då.
Citera
2020-05-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jo, jag har också fattat det så.
Men varför säger J*ani i förhör att Stefan skriver till J*ani att han är på väg till Västerås klockan 06:54?
I deras konversation i ab 163 s 160 finns ett meddelande klockan 06:00 från SD till J och inte förrän 06:58 kommer meddelande nr två.

Vart får J*ani sitt så exakta klockslag 06:54 ifrån? Ganska specifikt ändå..?
Vart finns listorna över sånt som SD hade raderat i mobilen...??
Går svaret att finna där?

Jag är inte säker på om jag har svaret till dig, men det finns en tydligare tidslinje i huvudprotokollet AB 165 sid 130. Kanske du har ditt svar där?
Citera
2020-05-01, 14:13
Medlem
Citat:
Javisst kan det vara så. I verkligheten alltså. Jag tror också absolut att han var inne i hennes bostad efter tiden för mordet. Kan vait han som lämnat dörren på glänt.

Men om SD inte är GM, så tänkte vi (som diskuterat just detta), hur han logiskt kan ha tänkt och gjort.
Han kan ha sökt LW sent på natten / morgonen och sett att hon var borta. Inte vetat vad som hänt, kanske borta hos någon en stund, kanske försovit sig? Därför inte slagit larm - ännu.

Kan ha sagt det till HD som hans närmaste, om han känt sig oroad men tyckt det var för tidigt att kontakta hela omgivningen.
Man vet inte om han visste om sonens födelsedag (tror han sa ayy han inte visste det innan? Kan ha läst fel).
HD struntade säkert så gott hon kunde i LW men får hon något berättat så lyssnar gon väl.
Man kan sluta ögon och mun, men inte öron.
Sen på arbetet reagerade hon efter telefon från SD .. då var det ju uppenbart att något hänt.
Ar*n var lättväckt, han borde ha vaknat om SD letat igenom hela huset efter LW, han borde i så fall tittat i Ar*ns säng också. Det är logiskt att SD smög in i köket mitt i natten när Ar*n vaknade till, men inte att han sprang omkring på övervåningen.
LW skrev till SD dagen innan att hon höll på att förbereda födelsedagen.
Citera
2020-05-01, 14:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
SD kan ha varit där innan NW ...
Då smög han in och konstaterade att LW inte låg i sin säng, så då smög han ut igen innan NW kom.
Din fantasi när det gäller att hitta bortförklaringar känner inga som helst gränser.
Citera
2020-05-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Man hade ju verkligen önskat att dessa printar ligger som bilagor till respektive förhör.
Men då undrar jag vart meddelandet som skickades till honom 06:54 är nånstans?
Han har ju uppenbarligen ett exakt klockslag på när han fick meddelandet med infon där SD skriver att han är på väg till Västerås????

Så jävla knepigt....

Ännu konstigare angående meddelandena om j*anis myst i så fall:
SD skickar meddelande till HD på em och frågar om hon löst mysten.
I meddelandet med J*ani låter det ju som att SD och HD ska åka och lösa den tillsammans?
Eller fattar jag helt fel??

En myst är, om jag har uppfattat det rätt, som en gåta där du behöver lösningen för att hitta cashen rent geografiskt. Du kan lösa mysten hemma och på så sätt få gps-koordinaterna och därefter åka ut och leta den fysiska mysten och logga den.
Citera
2020-05-01, 14:29
Medlem
Citat:
Jag har bara tänkt att de (alla som meddelade varandra att LW var borta) kunnat uppsöka varandra när som helst, utan telefoner.
Går man efter offentliga tidslinjer syns inte allt kanske.
Teoretiskt kan SD ha sökt LW på natten och upptäckt att hon var försvunnen
men inte velat tala om det i förhör eller låtsats ha glömt, då han inte ville vara indragen
om det hänt något hemskt.
Om han inte är GM så kan han ju inte veta om de "hänt" något eller inte.

Hon kan ju bara varit en stund hos någon man som hämtat henne för en snabbt nattmöte och försovit sig där. (Varför skulle SD då slå larm till tex reviewern HÅ han mötte på cykeln den aktuella morgonen?)
Jag hade inte heller meddelat mig i onödan i så tidigt skede av försvinnandet.
Hade värnat om LW:s privatliv om jag varit SD.
Inte förrän jag förstått att något dramatiskt måste ha hänt, hade jag ringt runt, knackat dörr osv.

Det var väl tillräckligt alarmerande när dörren stod på glänt "10-20 cm", (enligt No*a som vittne på rättegången) . Det var jättetidigt när han kom dit med pappa UW och sin syster för att gratta A*ron och mamma Lena var spårlöst borta.
Citera
2020-05-01, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Då smög han in och konstaterade att LW inte låg i sin säng, så då smög han ut igen innan NW kom.
Din fantasi när det gäller att hitta bortförklaringar känner inga som helst gränser.
Om SD vore oskyldig som ett litet lamm, så hade han inte behövt rekonstruera sina förhör via fup. Sanningen kommer man ihåg. Framförallt när det gäller så här stora saker och när man suttit i förhör många gånger i tiden strax efter mordet. Dessa minnen är cementerade. Man behöver verkligen inte säga att "jag läste i fup att jag sagt....". Nej, han har massor att dölja. Hur mycket som helst.

Men att vara en mördare som går fri är säkert inte en dans på rosor med en hel stadsdel som är säker på att han är den som mördade LW.
Citera
2020-05-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Ar*n var lättväckt, han borde ha vaknat om SD letat igenom hela huset efter LW, han borde i så fall tittat i Ar*ns säng också. Det är logiskt att SD smög in i köket mitt i natten när Ar*n vaknade till, men inte att han sprang omkring på övervåningen.
LW skrev till SD dagen innan att hon höll på att förbereda födelsedagen.
A*on säger i förhöret att han vaknat till ngnggn tidigt ( typ 4-5?) av att något lät från undervåningen men somnat om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in