2020-05-01, 14:19
Medlem
xrlpyts avatar
Jaha nu får man sänka ljudet när deltagarna skriksjunger..
2020-05-01, 14:20
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
De tror väl att hon ska sno Martin från Jass.
Folk påstår att de ligger för de verkar inte kunna tro att två av olika kön kan umgås utan att ha sex.
Personer som tänker så skrämmer mig och skulle inte vilja vara i ett förhållande med en person som har lever i en så liten värld.
2020-05-01, 14:21
Medlem
Hvad var det for gave sammi fik. Han har vel inte solge så många plattor.
2020-05-01, 14:23
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggerthy
Hvad var det for gave sammi fik. Han har vel inte solge så många plattor.
Jag vet inte heller men vill gärna veta, fick för mig att det stod att han har 100 000 följare på youtube som jag såg att han fått igår. Det kanske räknas till att sälja guld i mediavärlden?!
2020-05-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Rösta på den du vill! Tror som sagt han uppskattar mer att få vara kvar med Lennie så länge det går än att vinna.

Ok, förlåt om jag fick det att låta som att jag inte beklagar det du varit med om, men jag lider med dig absolut och blev ledsen när jag läste ditt inlägg, men ville bara trycka på ämnet som sådant och om just Mergim då vi pratar BB. Men man kan inte leva som Mergim och Lennie så tätt inpå utan att ha ett förhållande och nu med Frida istället för Amilia, och de ska ju ut i riktiga livet om ett par veckor där de bor långt ifrån varandra med egna liv, och om han behöver så mycket omvårdnad som Mergim verkar behöva så tror jag man gör honom en otjänst när man hela tiden behandlar honom som man behandlar en mycket mycket yngre person. Älskar man ngn ska man få den personen att växa på alla plan och inte förminska de som personer vilket sker om han inte får ta konsekvenser av sitt handlande. Jag har tittat live och därför kanske jag ser drag och annat hos Mergim som inte alla ser, vad vet jag.. Såg också hur snabbt han tände till här för inte så längesen mot Amilia som hela tiden behandlade honom varsamt och ändå slutade med att hon fick vara tyst och han gick för att inte situationen skulle urarta igen.. Det finns så otroligt många sådana tillfällen i huset att jag kan säga att jag är verkligen orolig om det är en kvinna/tjej han väljer som partner.. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att jag har fel så klart.
2020-05-01, 14:24
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globalisten55
Inte blir man precis tänd av att se Fridas nakna kropp.Hur kan hon haft 150 ligg med olika män är dem så desperata😂
Haha. Alla får givetvis göra som de vill, men jag personligen skämdes lite över mitt kön när jag hörde den siffran. Man kan väl i alla fall hoppas att majoriteten av de 150 faktiskt fann Frida attraktiv och inte bara såg chansen att få stoppa in den..
2020-05-01, 14:25
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Svenskar gillar mjölk! Jag har också mjölk till både risgrynsgröt och havregrynsgröt 😊
Sjukt gott. Sirap och kanel ska det va med
2020-05-01, 14:25
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Folk påstår att de ligger för de verkar inte kunna tro att två av olika kön kan umgås utan att ha sex.
Personer som tänker så skrämmer mig och skulle inte vilja vara i ett förhållande med en person som har lever i en så liten värld.

De kan inte ha sett Martins 48 timmar av ångest över ett par pussar med Amilia på fyllan i så fall.
2020-05-01, 14:28
Medlem
lennie har redan 2 fel, ajdå
2020-05-01, 14:30
Medlem
CutsLikeAKnifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Tack för din omtanke, värmer!
Ja såklart är det inte lätt veta vem som kommer slå över gränsen, kan hända den man minst anar. Tror ingen hade trott det om min, då det var en enormt framgångsrik, klok och omtyckt man. Men man kan lära sig se små tecken och saker som om man inte varit med om det, knappast skulle lägga märke till.
Man måste dessutom tänka på att Mergim endast är 21 år ung.. Jobbat mycket med ungdomar och händer ju mycket i tiden då de ska lämna "barnlivet" och bli vuxna.. svårt veta vilket ben man ska stå på liksom. Att då ha rätt personer i sin omgivning är himla viktigt. Tycker Frida och Lennie är helt fantastiska när de pratar med Mergim när han mår dåligt. 🙏
Gillar dessutom att mergim vågar visa hur han känner med alla sina känslor och närhet, och att Lennie och han kan pussas och kramas och bry sig om varandra så himla mycket.

Men som sagt. Du röstar helt på den du vill!

Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
Tack! Tack! Såå bra skrivet och Sant! Nu är jag nästan beredd att ge min röst till den du vill.. Det är det här jag försökt säga och vill ha sagt. Mergim ska inte till final för han är ingen bra, fin och genuin människa som ändrar sig i det långa loppet, bara fram till miljonen är hans.

Vänner tack för kommentaren. Jag tycker det är schysst att man kan diskutera sådant även om det gränsar till off topic. Men det har ju en indirekt koppling till programmet så vi får chansa lite. Personligen känner jag att Mergim skall få hjälp men varken Lennie eller Frida är några utbildade psykologer som vet vilka verktyg som bör användas med att hantera Mergims utbrott. De menar säkert väl men det känns fel att i en reality show hålla på med att leka psykolog. Visst har han haft mindre utbrott men det ligger där och pyr, det är lätt att se. Det känns som det räcker med en mening som är fel och då trippar han. Det är inte rätt att varenda deltagare skall gå omkring på tå runt honom och det förstör inte bara för andra utan för oss tittare. Vi lär aldrig se deras riktiga sidor då de hela tiden måste hålla tillbaka. Naturligtvis borde han ha lämnat tidigare och erbjudits hjälp med sina utbrott och inte lägga det på andra i huset. Främst Lennie som jag tror vill ha en annorlunda upplevelse än att ligga i sängen flera dagar i veckan och hålla om inte bara Mergim men också Amilia. Skall inte jiddra mer för jag gillar diskussioner om människan och vårt beteende men kanske främst från antropologisk utgångspunkt gärna kryddat med genetik, som jag tror styr våra liv extremt mycket.

Javisst vi röstar som vi känner för!
2020-05-01, 14:33
Medlem
CutsLikeAKnifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
Ok, förlåt om jag fick det att låta som att jag inte beklagar det du varit med om, men jag lider med dig absolut och blev ledsen när jag läste ditt inlägg, men ville bara trycka på ämnet som sådant och om just Mergim då vi pratar BB. Men man kan inte leva som Mergim och Lennie så tätt inpå utan att ha ett förhållande och nu med Frida istället för Amilia, och de ska ju ut i riktiga livet om ett par veckor där de bor långt ifrån varandra med egna liv, och om han behöver så mycket omvårdnad som Mergim verkar behöva så tror jag man gör honom en otjänst när man hela tiden behandlar honom som man behandlar en mycket mycket yngre person. Älskar man ngn ska man få den personen att växa på alla plan och inte förminska de som personer vilket sker om han inte får ta konsekvenser av sitt handlande. Jag har tittat live och därför kanske jag ser drag och annat hos Mergim som inte alla ser, vad vet jag.. Såg också hur snabbt han tände till här för inte så längesen mot Amilia som hela tiden behandlade honom varsamt och ändå slutade med att hon fick vara tyst och han gick för att inte situationen skulle urarta igen.. Det finns så otroligt många sådana tillfällen i huset att jag kan säga att jag är verkligen orolig om det är en kvinna/tjej han väljer som partner.. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att jag har fel så klart.

Väl skrivet! Tycker om dina inlägg det känns som de har en tanke bakom orden.
2020-05-01, 14:34
Medlem
Vissa löpsedlar är alldeles för löjliga... Produktionen borde gjort det svårare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in