Citat:
Ursprungligen postat av
ParMobil
Jag undrar bara vilken rapport som Corona-bossen i Schweiz lutade sig emot i förrgår.
Tycker det kommer nya rapporter varje dag om olika ämnen som pekar åt alla håll.
Tror inte den tyska rapporten bevisat något, utan bara ytterligare en i mängden.
Dock är jag förespråkare av försiktighetsprincipen. Onödigt att chansa i en riktning som kan sluta i onödig död.
Hur det egentligen ligger till med allt rörande coronan, lär dröja innan vi vet med säkerhet.
Försiktighetsprincipen är det Sverige alltid annars följer men inte vad gäller Corona. Det är nog det folk reagerat mest på. Folk börjar kanske inse att det snarare handlar om uselt förberedd sjukvård och att pengar som borde lagts på Sjukvården hamnat hos invandrarna och dess förespråkare istället.
Regeringen har inga medel att stärka vården med. Att utbilda skötersor från noll till narkossköterska tar minst 5 år..Min egen fru är akutskiksköterska och inte kvalificerad för narkosvård iaf inte ännu så detta skulle förberetts för många år sedan.
Regeringens fokus har mestadels upptagits av invandringen och dess problem. HBTQ frågor och Feminism under mandatperioden. Den massiva flyktingmottagningen kostar allt från rena pengar till ökad bvrottslighet och skenande kostnader för rättsväsendet. Bostäder finns inte arbeten saknas..
Nu kommer Corona och lägger sig som grädde på kaosmoset. Ger än fler artbetslösa, Större bostadskris och sämre ekonomi. Argare feminister och argare bögar..
Hade man sagt nej till invandringen och flyktingmottagningen så hade alla dessa problem varit betydligt mindre och mer hanterbara..Mycket eftersom man då kunnat bygga ut sjukvården, äldrevården och skolorna..När detta gjorts skulle Sverige varit i ett betydligt bättre öäge för frtamtida flyktingmottagning. Man har helt enkelt inte rättat munnen efter matsäcken. Tvärtom..
Man har börjat festa utan att en ha någon mat på bordet..eller i lagren.