Citat:
Ursprungligen postat av
Chantre
Går inte att sätta en mask på en dement person. Hur gör man då med dessa? Enligt svensk lag får man ju inte ens låsa in dem i sina egna rum. Vill de ut - måste personalen släppa ut dem så de kan springa runt på boendet och smitta ner hela gänget.
Malmö har i och för sig löst det genom att skicka att sådana fall till ett eget boende i en gammal psykkåk. Att de då smittar ner redan smittade spelar då ingen roll.
Jag har en patologisk lögnare i släkten som föreslår att det finns rapporter om Alzheimer patienter
och Parkinson patienter (dvs mina föräldrarnas diagnoser) ska vara mer eller mindre immuna mot COVID p.g.a av den underliggande sjukdomen
Hans autoimmuna svar är alltså en pueril kontring på att jag varit fräck nog att uttrycka min oro i att vi har ingen aning om huruvida Alzheimer patienter i själva verket har större dödlighet när dom väl drabbas av COVID pga av den underliggande sjukdomen, samtidigt som jag öppnar för att det kan vara tvärtom.
Men det finns ju ingen så snabb research gjord självfallet, men det hävdar såklart min släkting

han ser alltid dom rätta intervjuerna på TV och han kan aldrig med 100 % träffsäkerhet återge källorna efteråt