Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Men nu är det ju inte Tegnell utan Löfven som tagit de slutliga besluten.
Ja men det var ju ett svar på den som drog in Tegnell, som om jag skulle hylla någon jag har varit kritisk till många gånger.
Sedan är det ju dock han som syns och hörs gällande utvecklingen och det handlar inte bara om politiska beslut. Man har ju valt en frivillig väg där folk frivilligt ska undvika vissa saker, då blir det än viktigare att det inte låter lugnare än vad det är. Till skillnad mot hans fanklubb har han dock på sistone erkänt att han underskattat utvecklingen och har sagt att hans ordval kan tolkas fel.osv.
Folk påverkas helt enkelt av vad han säger om hurvida det är allvarligt eller inte. Senaste veckan har han skärpt sin ton litegrann, och jag upplever att det direkt har påverkat. Mindre skriverier om att massa folk/ungdomar skulle ha firat valborg precis som vanligt. Något som jag såg mer av runt påsk. Vem annars lyssnar folk på? Det är ju lite Tegnell-show och honom alla hänvisar till.
Visserligen har vädret sannolikt påverkat än mer, men det har aldrig någonsin fått ungdomar att hålla sig hemma på valborg.
Enligt mig ska vi hur som helst inte ha myndigheter som står och säger att allt tyder på en ”nedgång” och ”toppar” gång på gång när det blir tvärtom några dagar senare. Jag vill inte heller ha någon som gör motsatsen, om man är minsta osäker ska det vara tydligt.
Det kanske låter som att jag tror att folk inte kan tänka själv och ta egna kloka och vuxna beslut... Helt korrekt 😎