Citat:
Ursprungligen postat av
Barf
Lite synd att dina inlägg saknar nån som helst relevans. Och att du synes vara avlönad av Kreml för betalning per inlägg i den här tråden.
Btw, hur ser det ut borta i Ryssland? Bra testning? Mtp att dom hade problem redan vid OS (vilket kanske rör sig om 1000-talet utövare så antar jag dom ligger illa till nu)
Men istället för personpåhopp, vad har det inlägget för relevans?
Vad spelar det för roll om vi utökare statsskulden 24% mot 30? Säg nu. Du som ska vara så smart.
Det har ingen relevans alls. För övrigt är
liksom fbs inlägg helt spekulativt.
Var har han fått de siffrorna ifrån? Kan han se in fler år i framtiden? Nej.
Förutspådde han där vi är idag när vi hade endast ett fall? Nej.
Alltså helt ointressant.
De enda som får betalt av staten är ni. För att skydda deras taktik. Alla ska vara får.
Har man någon åsikt mot lövet eller Tegnell ska man tystas.
Sen har det ju varit ganska tyst från er på sistone och idag förstår man varför. När Tegnell offentligt gått ut och sagt att han tvivlar på sin taktik.
Hur hade de här inläggen någon relevans? Va? Några av liksom-fbs inlägg i tråden.
"Om man lät allt fortgå utan åtgärder så skulle många få det till slut. Och de flesta vara ganska unga. Varvid det skulle vara som en förkylning och sedan skulle de vara immuna.
Snarare 1% än 70%." Fel.
"Viss produktion stannar ju av.
Men inte all. Netflix t ex ökar ju. Och tencent har ju snarare ökat "produktion"." Fel. Netflix har stannat av produktion helt tillexempel.
"Sålda bilar är en sak. Levererade en annan.
Finns väl inget som säger att försäljningen nödvändigtvis behöver minska.
Ta mig som exempel. Jobbar på som vanligt fast hemifrån. Konsumerar mindre. Bankkontot sväller. Har mindre restid.
Har tid att fundera över ny bil. Kan köpa en på nätet. Framförallt om man lockar med något erbjudande.
Och det finns massor som jag. Några kunder försvinner. Några tillkommer.
" - Det här är en av de bästa. Här snackade han alltså om att bilförsäljningen inte skulle gå ner
"Sjönk bostadspriserna i Sverige under IT-bubblan i början på 2000-talet?
När börsen halverades ungefär.
Svar: Nej de fortsatte att stiga.
Du skulle kanske vara lite mer restriktiv med att säga att andra saknar IQ när du varken har koll på fakta eller förmår leverera någon logik."
Här påstod han att COVID-19 inte skulle ha en negativ effekt på bostadspriserna.
Här har ni bevis på hur det gick för den "förutsägelsen"
https://www.husmask.se/home
"Halva Sverige kommer vara smittat i april
Det skulle betyda att vi är tillbaka i business i Maj.
Inte så långt kvar.
Jag tror i sig han underskattat hur knepigt det blir att smitta de som sitter hemma och jobbar och inte är ute och blir hostade på av andra.
Men vi kanske hör till den sista tredjedelen då." Fel. Vad var det? Cirka en tredjedel av Stockholm ska vara smittad den 1 maj. Så kommer han här och utgår från att mer än 50% av Sverige har fått covid19 i april och att endast 1/3 återstår. Är det samma siffror han använt i sina beräkningar igår?
Lite synd att du följer denne mans inlägg...