2020-04-12, 20:12
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Igentligen så tycker jag det här med Coronaviruset är lite överdrivet. Jag har aldrig förstått varför jag tycker så men i dag gick det upp ett ljus för mig. Har haft ett par riktigt tunga saker personligen bakom mig tidigare i livet, som jag känt mig helt ensam i. I detta tunga deltar ju hela världen, så därigenom tycker jag det är lite av en skrattmatch. Vi delar allt tillsammans. Men så klart, för de som aldrig haft det speciellt tungt utan glidit på räkmacka..så förstår man det blir viss paralysering och rop efter hjälp nu.

Bra beskrivet, känner exakt samma sak
Kan t om tycka att det är bra att räkmacka-folket lär sig en läxa
Citera
2020-04-13, 15:39
Medlem
Alla som är med i facket i Danmark får 90-95% av lönen när de blir arbetslösa. Inga karensdagar. osv. Ekonomiskt berörs inte danska arbetare som får sparken överhuvudtaget. Deras jobb nu är att "STANNA HEMMA" och därigenom strypa och utrota viruset. - När allt lugnat ner sig (4-6-8 veckor) är de tillbaka till jobbet. Detta med sparade pengar eftersom ALLA butiker och restauranger är stängda. Om 4-6 veckor när butikerna öppnar i Danmark så blir det en säljboom. Ekonomin kommer igång blixtsnabbt. - Danmark har även 100% gratis sjukvård. En dansk krona kostar väl dessutom 1.50 skr idag med. Alla era besparingar i skr är alltså bara en jävla massa NOLLOR.

Den förtvivlan som finns i Sverige finns inte i Danmark som också styrs av socialdemokrater. Danskarna säger att "det är som att titta på en skräckfilm" när de ser på Sveriges hemkokta Corona-stategi under autisten Tegnell. Danmark har stängt allt eftersom Danska socialdemokraterna prioriterar vården. ALLA skall kunna få vård. ALLT annat är på paus. Viruset skall utrotas.

Antingen matar man ett virus med människor som mat som Tegnell och hans lärjungar gör i sitt experiment på levande människor han autistiskt/Aspebergerakigt lovat att utreda efteråt om det inte fungerar. - Eller så ser man till att folk distanserar sig i 3-6 veckor så viruset dör ut. Utrotas. Människor i Sverige mår så jävla psykiskt dåligt av detta experiment som bara är genomförbart i gravt hjärntvättade nationer. Många entreprenörer och företagare kommer att lämna Sverige efter denna "incident". Tegnell och Löfvén VILL att 6 miljoner svenskar SKALL SMITTAS. Annars fungerar inte flockimmuniteten. Försök att förstå. Det är därför du kan köpa lösgodis där snoriga ungar grävt innan dig och gå på offentliga toaletter och supa på krogen. - DU är en labbråtta i ett experiment som tusentals forskare i hela världen förkastat.

Vad är trovärdigheten till en sådan stat i omvärlden och bland det egna folket. Hur kommer förtegandet att fungera framöver. Att Kina kommer att öppna Volvofabrikerna igen i Sverige som bara öser skit på Kina i den statliga TVn kan vi alla glömma.

57% av sveriges befolkning skall smittas. "Det är samma sak som vaccination" (Tegnell)
PsyOps! How to brainwash a nation and create a new normal (“fractionation” technique explained)
https://www.youtube.com/watch?v=WUZDCLKA6Fg&t
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-04-13 kl. 15:43.
Citera
2020-04-13, 16:49
Medlem
BigHulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Alla som är med i facket i Danmark får 90-95% av lönen när de blir arbetslösa. Inga karensdagar. osv. Ekonomiskt berörs inte danska arbetare som får sparken överhuvudtaget. Deras jobb nu är att "STANNA HEMMA" och därigenom strypa och utrota viruset. - När allt lugnat ner sig (4-6-8 veckor) är de tillbaka till jobbet. Detta med sparade pengar eftersom ALLA butiker och restauranger är stängda. Om 4-6 veckor när butikerna öppnar i Danmark så blir det en säljboom. Ekonomin kommer igång blixtsnabbt. - Danmark har även 100% gratis sjukvård. En dansk krona kostar väl dessutom 1.50 skr idag med. Alla era besparingar i skr är alltså bara en jävla massa NOLLOR.

Den förtvivlan som finns i Sverige finns inte i Danmark som också styrs av socialdemokrater. Danskarna säger att "det är som att titta på en skräckfilm" när de ser på Sveriges hemkokta Corona-stategi under autisten Tegnell. Danmark har stängt allt eftersom Danska socialdemokraterna prioriterar vården. ALLA skall kunna få vård. ALLT annat är på paus. Viruset skall utrotas.

Antingen matar man ett virus med människor som mat som Tegnell och hans lärjungar gör i sitt experiment på levande människor han autistiskt/Aspebergerakigt lovat att utreda efteråt om det inte fungerar. - Eller så ser man till att folk distanserar sig i 3-6 veckor så viruset dör ut. Utrotas. Människor i Sverige mår så jävla psykiskt dåligt av detta experiment som bara är genomförbart i gravt hjärntvättade nationer. Många entreprenörer och företagare kommer att lämna Sverige efter denna "incident". Tegnell och Löfvén VILL att 6 miljoner svenskar SKALL SMITTAS. Annars fungerar inte flockimmuniteten. Försök att förstå. Det är därför du kan köpa lösgodis där snoriga ungar grävt innan dig och gå på offentliga toaletter och supa på krogen. - DU är en labbråtta i ett experiment som tusentals forskare i hela världen förkastat.

Vad är trovärdigheten till en sådan stat i omvärlden och bland det egna folket. Hur kommer förtegandet att fungera framöver. Att Kina kommer att öppna Volvofabrikerna igen i Sverige som bara öser skit på Kina i den statliga TVn kan vi alla glömma.

57% av sveriges befolkning skall smittas. "Det är samma sak som vaccination" (Tegnell)
PsyOps! How to brainwash a nation and create a new normal (“fractionation” technique explained)
https://www.youtube.com/watch?v=WUZDCLKA6Fg&t

Jag är glad över att bo i Sverige idag. Vem kan vara så blåst och tro att viruset helt kommer försvinna av en nedstängning?
Självklart kommer viruset tillbaka till de tjocka danskarna så fort de öppnar upp igen.
Citera
2020-04-13, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHulk
Jag är glad över att bo i Sverige idag. Vem kan vara så blåst och tro att viruset helt kommer försvinna av en nedstängning?
Självklart kommer viruset tillbaka till de tjocka danskarna så fort de öppnar upp igen.

Om Tegnell varit chef över Kina så hade flera miljarder Kineser varit smittade idag. - Vad är det du inte förstår?
Citera
2020-04-13, 18:19
Medlem
Citat:

Sådana som du.. fy fan alltså.
Ditt jävla får.

Hans inlägg var riktigt välskrivet.

Varför är det självklart? Vad har du för belägg?
Visst är det självklart att det kommer tillbaka om återinfektion i samma människa som burit det finns men då är det jävligt illa med viruset och det är betydligt värre än vad som sagts.

Att du är glad över att bo i Sverige är helt jävla irrelevant. Det är lika relevant som att gräset är grönt.

Vad är din taktik? Att vi ska sitta och vela i flera år och urvattna den svenska ekonomin och hoppas att något bra händer? Fattar inte du att vägen Tegnell och co väljer nu är den som tar längst tid med mest skada?
Citera
2020-04-13, 22:26
Medlem
När 6 miljoner svenskar smittats till FHIs glädje och tiotusentals dött med respiratorer från WW2 och sygasbrist så kommer antiklimax.- Ett Vaccin. Jag är övertygad om att ett vaccin kommer om en månad och att svensk läkemedelsindustri måste köpa in utrustning för att masstillverka detta redan nu. Så att de står "stand by" - Klarar de det? Har de ens tänkt tanken? Eller är byråkraterna i vägen som vanligt. Sverige hade 58 fältsjukhus. Idag har man 2 och ett halvt kvar. - Bad planning är bara förnamnet. Man har skänkt bort fältsjukhusen. Enskilda tjänstemän har spelat goda på andras (din familjs bekostnad) och DU har betalt.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-04-13 kl. 22:32.
Citera
2020-04-13, 22:39
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
När 6 miljoner svenskar smittats till FHIs glädje och tiotusentals dött med respiratorer från WW2 och sygasbrist så kommer antiklimax.- Ett Vaccin. Jag är övertygad om att ett vaccin kommer om en månad och att svensk läkemedelsindustri måste köpa in utrustning för att masstillverka detta redan nu. Så att de står "stand by" - Klarar de det? Har de ens tänkt tanken? Eller är byråkraterna i vägen som vanligt. Sverige hade 58 fältsjukhus. Idag har man 2 och ett halvt kvar. - Bad planning är bara förnamnet. Man har skänkt bort fältsjukhusen. Enskilda tjänstemän har spelat goda på andras (din familjs bekostnad) och DU har betalt.
Att tro att ett vaccin som samtliga experter säger finns tillgängligt tidigast om 12-18 månader och som producenterna som ligger längst fram börjar testa förhoppningsvis i de kommande veckorna ska vara tillgängligt inom en månad är nog tyvärr ganska naivt.
Citera
2020-04-13, 22:39
Medlem
undrar vad ingves -idioten ska göra nu -höja räntan kanske......öh fan det går ju inte ,
vad tror ni att räntan blir i slutet av året, -5% ja mycket möjligt , sätt in den siffran i
datorn så blir det syntax error. vi kommer hamna nånstans mellan skidrow o venezuela.
Citera
2020-04-13, 23:47
Medlem
Citat:

Du har förmodligen redan haft viruset och blivit immun på köpet, så sluta bajsa.
Citera
2020-04-14, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Låter som det stålbad som det svenska folket behöver för att vakna upp och se vad som har hänt med landet som dom vuxit upp i.

Själva är jag tillräckligt gammal för att minnas en ränta på 500% så 4% skrämmer mig inte Men jag skulle aldrig falla mig in att dra på mig fasta kostnader som är högre än a-kassan.
Att hålla nere de fasta kostnaderna är något som jag tror få bortskämda ungdomar förstår värdet av.

På 90-talet så fanns det folk som betalade för att bli av med sina nyinköpta bostadsrätter, det finns förmodligen folk som fortfarande betalar av skulder från det.

Corona kan bli svenska folkets räddning.
Spiken i kistan för Sverige och väst. Kina tar över som enda supermakten. Infantila önskningar om att ni driver ut invandrarna. Inom en snar framtid är ni minoritet. Det blir kineser som kommer hit och blir avsugna av svenska och västerländska tjejer för en liten slant. Your fucked permanently.
Citera
2020-04-14, 06:39
Bannlyst
Citat:

Framförallt är du vänster-sympatisör, eller hur?
Citera
2020-04-14, 07:02
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Framförallt är du vänster-sympatisör, eller hur?
Finns iaf inget höger i utegångsförbud. Väldigt glad att regeringen vågat stå emot grupptrycket att lamslå ekonomin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in