2020-05-01, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Gud vad mycket skit du har producerat i denna tråd. Inte en chans att du har ett vanligt arbete, i din verklighet skulle det inte gå att arbeta i.

Barn smittar, vi vet detta. Anledningen till att du och dr death ljuger, är för att de vill att smittan skall spridas bland barnen. Så de får sin immunitet.

Hoppas att de är immuna emot mörka celler, för det är där de hör hemma framöver.
Jag är helt säker på att COVID-19 smittar även från barn. Jag har själv fått det från mitt barn.

Men jag är tvungen att förklara vad ord som ”mycket” betyder för alla småungar i tråden som bara lärt sig verb och substantiv.
Citera
2020-05-01, 07:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jo, jag håller med. Nu har det ju dessutom inträffat två dödsfall av lärare på olika skolor, ett i Skellefteå och ett i Danderyd.
Man avhandlar också varför man kan ha missat spridningen bland barn i tidigare undersökningar:

3). However, the extent to which children can act as sources of infection remains unclear. A challenge when trying to address this question by epidemiological observation is posed by the present situation of physical distancing. Because kindergartens and schools are closed, it becomes less likely that children become index cases in households. During the early phase of the SARS-CoV-2 epidemic in many European countries, the seeding of cases by adult-aged travelers who visited early epidemic foci was an additional reason why children were under-represented in age-related incidence (4). It is therefore unlikely that epidemiological investigations undertaken under the present conditions can identify the actual risk of acquisition of infection from children by subjects of any age group.
Och:
Of note, whereas younger age groups have lower detection rates (Table 1), this does not imply an age-based estimate of infection prevalence because of mostly symptoms-directed testing.
https://zoonosen.charite.de/fileadmin/user_upload/microsites/m_cc05/virologie-ccm/dateien_upload/Weitere_Dateien/analysis-of-SARS-CoV-2-viral-load-by-patient-age.pdf

Speciellt i det sista urklippet ser man att vi nog har missat gruppen barn helt och hållet i Sverige då vi genomgående verkar ha bara testet symtomatiska fal.

Mycket intressant!
Senast redigerad av arbetet 2020-05-01 kl. 08:03.
Citera
2020-05-01, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag har hela tiden trott att barn smittar. Herregud - alla som någonsin haft barn på dagis är smärtsamt medvetna om att barn smittar. Det gäller alla sjukdomar som sätter sig på händer, hår, inkl dropp och kontaktsmitta. Oavsett vi pratar om virus eller bakterier. Positivt att barn i allmänhet inte blir lika sjuka men nog smittar de. Ingen kan väl vara överraskad rörande resultatet från denna studie? Inkl våra epidemologer...
Det kom någon rapport i Februari tror jag som visade på att barn inte blev sjuka. Denna slukade FHM med hull och hår. Det betydde att skolor och barnomsorg kunde ha öppet som vanligt. Barn var immuna.
Annars brukar FHM inte lyssna på några rapporter alls från andra länder. Det verkar som att de väljer att tro på det som passar deras strategi och förkasta allt som talar emot.
Nu visar det alltså sig precis som man kunde anta att barn smittar lika mycket som vuxna även om de oftast inte blir lika sjuka.
Men kommer FHM att bry sig om det. Nej knappast. Vi får vänta tills skolorna stänger för sommarlovet. Många kommer att smittas och dö innan dess.
Citera
2020-05-01, 08:01
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag är med på att det är en öppen fråga.

Man har ju också sett att barn verkar sprida COVID-19 mycket mindre än de sprider influensa, som har lägre R-värde. Men det kan vara ett sammanträffande. Svaret vet man inte än.

Det påverkar oavsett inte Sveriges strategi, eftersom skolorna hållits öppna av andra skäl.
Men herregud! du torde vara en av de mest obstinata skribenterna på FB, det går lixom för långt när du trots färsk fakta envist försöker vrida och vända på det i absurdum för att du ska kunna opponera dig på ett barnsligt sätt. Och så har du hållit på nu i några månader, jag tror att du går igång på att folk skriver till dig överhuvudtaget? Oavsett vilket så blir detta mitt sista svar till dig, och jag kommer inte heller att läsa dina inlägg framöver. Du är ett troll och förtjänar ingen uppmärksamhet...poff...borta...
Ha en bra dag!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Abstract
viral loads in the very young do not differ significantly from those of adults. Based on these results, we have to caution against an unlimited re-opening of schools and kindergartens in the present situation. Children may be as infectious as adults
.
https://zoonosen.charite.de/fileadmin/user_upload/microsites/m_cc05/virologie-ccm/dateien_upload/Weitere_Dateien/analysis-of-SARS-CoV-2-viral-load-by-patient-age.pdf
Du har fetat ”may be”, så jag utgår ifrån att du förstår de orden.
Citera
Medlem
urgts avatar
Citat:
Frihet under ansvar fungerar inte. Vi har ihjäl många fler än våra grannländer. Norge kommer kunna fira midsommar utan corona. Vi kommer få höra röven på tv säga att vi skall tvätta händerna, sedan kommer dr death med sina kurvor och kör en av hans lögner:
- ÖÖÖ kurvan ser ut att dämpas, att vi har 100 döda är bara temporärt

Och så kommer det låta i månader.

Jo, rätt fånigt att folk trycker på att kritikerna inte är vetenskapligt skolade nog för att kunna bedöma strategin öht när det aldrig kommer något djupare än "lita på folket" och "svenska folkhälsotraditioner" ur Tegnells mun när han ska förklara den. Det om något är ovetenskapligt dravel, om det inte finns studier som visar att svenskar är rent makalöst ansvarstagande då.

Ovetenskapligt är även att anta att effekten av åtgärder måste vara noll om det inte finns säkra rön, och att inte avvakta lite för att ta höjd.
Senast redigerad av urgt 2020-05-01 kl. 08:03.
Citera
2020-05-01, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Men herregud! du torde vara en av de mest obstinata skribenterna på FB, det går lixom för långt när du trots färsk fakta envist försöker vrida och vända på det i absurdum för att du ska kunna opponera dig på ett barnsligt sätt. Och så har du hållit på nu i några månader, jag tror att du går igång på att folk skriver till dig överhuvudtaget? Oavsett vilket så blir detta mitt sista svar till dig, och jag kommer inte heller att läsa dina inlägg framöver. Du är ett troll och förtjänar ingen uppmärksamhet...poff...borta...
Ha en bra dag!
Vi kommer sakna dig. Herr registrerad April 2020.
Citera
2020-05-01, 08:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag förstår precis vad ”we have to caution against unlimited reopening” betyder. Till skillnad från herr bitter kommunist.
Och som du ser i mitt föregående inlägg så lär vi ha missat smittspridningen helt och hållet bland barn då vi bara har testat symptomatiska fall.

Men jag förstår att det hela är en politisk grej för dig.

Antar att din idol är rödhårig?
Citera
2020-05-01, 08:03
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Jag är helt säker på att COVID-19 smittar även från barn. Jag har själv fått det från mitt barn.

Men jag är tvungen att förklara vad ord som ”mycket” betyder för alla småungar i tråden som bara lärt sig verb och substantiv.
Och du bara fortsätter alltså, du har fått kinesen från ditt barn, och därför smittar barn inte lika mycket som vuxna?

Den mängd skit som har producerats i denna tråd av människor som dig, skulle kunna fylla Sveriges största reningsverk till bredden.
Citera
2020-05-01, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och som du ser i mitt föregående inlägg så lär vi ha missat smittspridningen helt och hållet bland barn då vi bara har testat symptomatiska fall.

Men jag förstår att det hela är en politisk grej för dig.

Antar att din idol är rödhårig?
Pippi?

Vem har ens påstått att barn inte alls smittar? Man har sagt att barn inte verkar driva smittan i samhället, det är ”ganska” stor skillnad.
Citera
2020-05-01, 08:05
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Och du bara fortsätter alltså, du har fått kinesen från ditt barn, och därför smittar barn inte lika mycket som vuxna?

Den mängd skit som har producerats i denna tråd av människor som dig, skulle kunna fylla Sveriges största reningsverk till bredden.
Citera
2020-05-01, 08:07
Medlem
Citat:

Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in