2020-04-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanva85
Av alla forum som finns att diskutera BB i så är denna överlägset bäst tycker jag. Försökt i andra grupper men får bara skit tillbaka för att man har en annan åsikt än många. Upplever det inte så här i alla fall även om jag vet att det förekommer. Inte på samma sätt i alla fall. Men det är grövre smeknamn på deltagarna här. Lätt.

Håller med..man kan knappt skriva ngt utan att bli hängd..
2020-04-30, 22:08
Medlem
Lunatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globalisten55
Enligt vad jag hört ska hon satsa på som Fotomodell 😂27år är hon och drömmer som en liten 10 åring
Kanske modell för Ellos katalog med Damkläder på sin höjjd.
Något Fotomodell jobb för sitt utseende blir det inte för Jassa.

Blir det nå Fjortis fest i huset ikväll, Är ju Sista April.
Undrade just vart Lennie tagit vägen. men sen såg jag han i poolen.
Snubben säger inte mycket.
2020-04-30, 22:09
Medlem
icons avatar
Har det serverats alkohol i huset idag?
2020-04-30, 22:10
Medlem
CutsLikeAKnifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
Om man vill att sami ska vinna så kommer ju inte julia vinna i vilket fall.. Jag förstår ert tänk om att dela rösterna sen mellan mergim och Lennie på finalplatserna, men om Mergim åker ut nu så kommer nog inte så många av hans fans att fortsätta rösta på Lennie för mergims skull.. för om sami åker ut nu som är min favorit så kommer jag inte rösta mer för det rör mig då inte i ryggen vem som vinner och jag tror det finns åtminstone ngn mer som känner så. Därför vågar jag inte chansa på att fel person får 3 röster nästa vecka när det trots allt är en mindre person att rösta på. Så jag röstar ut på den jag gillar minst och tycker förtjänar en finalplats minst och det är mergim och ska man rädda så räddar jag julia. Jag må vara gammal, bitter och otaktiskt, men jag röstade taktiskt tidigare på inrådan och går inte på det en gång till. Så nu när mergim äntligen sitter där ska han bort. Idag fick dessutom Frida info om att hon kan lita på Mergim och Lennie och det är inte bra, och då tänker flera så klart att hon ska bort, men hon är en fin människa även om hon kom in sent och är nudist, men jag ser hellre att en sån kommer till final än en kvinnohatare som har martyrdrag och inte har bidragit i alla tävlingar och ljugit och annat.

Jag har stor respekt för allas åsikter även om det ibland kan tända till. Jag tycker att varenda människa skall kunna säga "jag tycker" utan att känna sig obekväm. Samtidigt så får också min medmänniska också säga "jag tycker" och en schysst diskussion kan uppstå. Ingen har fel (utom faktafel ibland) här på flashback när det gäller en åsikt om vem man vill se i en final.

Jag ville se Glasman som vinnare av BB2020 initialt. Men eftersom jag är som jag är så fastnade jag i fällan och kan inte längre vara utan skiten. Jag är mot min vilja fast. Jag tror att många känner likadant efter 80 dagar och skulle Mergim röstas ut ser jag det som stor risk att hans följare, liksom jag, också fastnat i programmet och följer det fullt ut nu när det är så nära final och inte många dagar kvar. Hade Glasman rasat ut efter två veckor finns en risk att jag inte hade blivit så fängslad av BB. Jag gillar dock konceptet och jag hade nog ändå följt BB vidare.

När nu Glasman försvann föll mitt val på Sami, trots att jag inte alls gillade honom i början. Men under tiden fick jag sympatier för killen. En stark person som umgås med en person han gillar. Han har inga fördomar, han umgås med alla etniciteter. Detta efter hans tidigare åsikter som var åt helvete. Alla människor kan förändras och alla förändras. Jag ser på mig själv bara hur jag var i 20 års åldern och nu. Mergim kommer också att förändras det är jag övertygad om, även om jag inte gillar honom just nu så är han säkert annorlunda om 10 år. Bättre eller sämre? Det vet jag inte men han får mer erfarenhet av livet.

Med utgångspunkt av ovan tror jag inte att en följare av Mergim kommer att tappa lusten av att titta på programmet när det är så lite tid kvar. Du kanske har rätt eller jag kanske har det eller så ligger vi mittemellan. Själv tror jag att Mergims följare hoppar på Lennietåget och blir en väldigt stark röst som jag helst vill undvika. Jag vill alltså inte chansa. Ingen tycker något om dig, jag ser bara ett namn och trevliga och intressanta kommenterer jag kan även lära av. Jag brukar resonera som Nitsche - även om jag ogillar min fiende så har han kanske något jag kan ta med mig och bli klokare. (Jag säger inte att du är min fiende).

Om det är en röst på att man skall lägga på att få ut lägger jag den på *trumvirvel* FRIDA.
2020-04-30, 22:10
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Får vi ut Mergim nu så har kanske Julia en chans att vara kvar längre. Mergim är stark i vissa tävlingar förutsatt att han är med.. det är också en anledning att inte ha honom kvar till nästa vecka. Vi ger julia och sami en större chans att vinna tävlingar och spendera mer tid i huset. För sen känns det som Jasmine har övertaget om resten..

Kollar man i omröstningar i facebookgrupper så står det mellan Julia och mergim... mergim har lite färre röster än jullan sen kan man ju räkna med fjortisar gillar honom också + alla som gillar Lennie. Så det blir nog tyvärr Julia eller Frida.

Tror jullan åker pga Lennies tanter.
2020-04-30, 22:11
Medlem
Emmvalentines avatar
Jag är stensäker i att jag vill ha Lennie Sami och mergim i finalveckan. Sami kommer förmodligen att vinna miljonen, men tror Mergim och Lennie bara skulle unna han det för att få va med varandra.
Någon mer som känner samma ? 🤔
2020-04-30, 22:11
Medlem
namataras avatar
Citat:
Klimakterietanten räknar upp exempel på stölder Lennie gjort...(suddat av mej eftersom det tar plats att citera, bara de två sista meningarna som följer Så norpa saker det kan han den "fina" gossen och det gillar inte jag! Man kan fråga om man får eller kan byta men att sno saker är jag starkt emot!

Tänk vad man missar saker när man inte kollar liven..

Jag håller med dej helt och fullt. Kompistjyveri är vidrigt!
2020-04-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Kollar man i omröstningar i facebookgrupper så står det mellan Julia och mergim... mergim har lite färre röster än jullan sen kan man ju räkna med fjortisar gillar honom också + alla som gillar Lennie. Så det blir nog tyvärr Julia eller Frida.

Tror jullan åker pga Lennies tanter.
Hur kan man gilla Lennie som hoppar runt som ett barn och håller på med Mergim hela tiden
2020-04-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Jag är stensäker i att jag vill ha Lennie Sami och mergim i finalveckan. Sami kommer förmodligen att vinna miljonen, men tror Mergim och Lennie bara skulle unna han det för att få va med varandra.
Någon mer som känner samma ? 🤔

Instämmer helt. Gosseparet nöjer sig med att de har funnit kärleken medan Sami nöjer sig med miljonen. Iaf det jag sett av Lennie så ger han inte uttryck för att vinsten av miljonen är särskilt viktig.
2020-04-30, 22:16
Medlem
Chandler Bings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Hur kan man gilla Lennie som hoppar runt som ett barn och håller på med Mergim hela tiden
Jag gillar Lennie. Han snackar aldrig skit om dom andra i huset. Han tar alla uppdrag på allvar för att han har sökt till Big Brother och ser kanske dessa månader i sitt liv som helt klart fantastiska. Jag ser honom som en värdig vinnare, helt klart!
2020-04-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Du får självklart rösta på den du vill! Vi försöker bara få enad resultat på VEM vi ska rösta ut, så inte våra röster delas för mycket för då ryker Julia som många av oss gärna vill ha kvar ett tag till. Och vissa av oss försöker tänka taktiskt. Du kan inte jämföra Samis relation med Julia, som med Lennie och Mergims relation. Majoriteten av Mergims fans är stora Lennie fans också då de tycker Lennie hjälpt Mergim mycket, dessutom verkar vissa ha någon fetisch för de två och vara lite småkära i deras relation. Så ryker Mergim då kommer hans fans stötta Lennie väldigt mycket, något många Sami fans inte hade gjort mot bland annat Julia. Men finns ju många av Samis fans som stör sig på Julia. Det finns inget sånt bland Lennie och Mergims fans.

Självklart röstar jag som jag vill och kanske är det så att jag försöker göra som du att få ett enat resultat om att rösta ut mergim.. BB borde inte gå ut på att vinna för att man är en intetsägande person som dessutom är kleptoman för att man tar hand om en annan deltagare som är labil och elak och behöver en förmyndare.. Nej, enligt mig så vinner man BB för att man kan gå in i olika roller, bjuda på sig själv, skapa kaos, våga ta konflikter och både ge och ta kritik och stå upp för sig själv i alla lägen. Hur vet du vad Lennie och Mergims fans tänker och tycker och kommer agera? Allt vi kan göra är att spekulera.
2020-04-30, 22:19
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Jag gillar Lennie. Han snackar aldrig skit om dom andra i huset. Han tar alla uppdrag på allvar för att han har sökt till Big Brother och ser kanske dessa månader i sitt liv som helt klart fantastiska. Jag ser honom som en värdig vinnare, helt klart!
Håller helt med dig. Så sant! Han älskar denna upplevelse ... Går ihop med alla... Är så trygg för så många

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in