Citat:
Ursprungligen postat av
Klimakterietanten
Om man vill att sami ska vinna så kommer ju inte julia vinna i vilket fall.. Jag förstår ert tänk om att dela rösterna sen mellan mergim och Lennie på finalplatserna, men om Mergim åker ut nu så kommer nog inte så många av hans fans att fortsätta rösta på Lennie för mergims skull.. för om sami åker ut nu som är min favorit så kommer jag inte rösta mer för det rör mig då inte i ryggen vem som vinner och jag tror det finns åtminstone ngn mer som känner så. Därför vågar jag inte chansa på att fel person får 3 röster nästa vecka när det trots allt är en mindre person att rösta på. Så jag röstar ut på den jag gillar minst och tycker förtjänar en finalplats minst och det är mergim och ska man rädda så räddar jag julia. Jag må vara gammal, bitter och otaktiskt, men jag röstade taktiskt tidigare på inrådan och går inte på det en gång till. Så nu när mergim äntligen sitter där ska han bort. Idag fick dessutom Frida info om att hon kan lita på Mergim och Lennie och det är inte bra, och då tänker flera så klart att hon ska bort, men hon är en fin människa även om hon kom in sent och är nudist, men jag ser hellre att en sån kommer till final än en kvinnohatare som har martyrdrag och inte har bidragit i alla tävlingar och ljugit och annat.
Du får självklart rösta på den du vill! Vi försöker bara få enad resultat på VEM vi ska rösta ut, så inte våra röster delas för mycket för då ryker Julia som många av oss gärna vill ha kvar ett tag till. Och vissa av oss försöker tänka taktiskt. Du kan inte jämföra Samis relation med Julia, som med Lennie och Mergims relation. Majoriteten av Mergims fans är stora Lennie fans också då de tycker Lennie hjälpt Mergim mycket, dessutom verkar vissa ha någon fetisch för de två och vara lite småkära i deras relation. Så ryker Mergim då kommer hans fans stötta Lennie väldigt mycket, något många Sami fans inte hade gjort mot bland annat Julia. Men finns ju många av Samis fans som stör sig på Julia. Det finns inget sånt bland Lennie och Mergims fans.