2020-04-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg er ganske sikker på at GHH ikke er involvert. Jeg tror eventuelle involverte personer ville avstå fra å la seg intervjue, for å unngå oppmerksomhet rundt sitt nære forhold til Tom Hagen.

Avismannen gift med sangerinnen, som kjøpte seg inn i Tom Hagens forretninger etter finanskrisen, er heller ingen god kandidat, spesielt ikke dersom det er han som er "vennen" som skal ha bistått Tom Hagen ved forskjellige anledninger og muligens også vært mail-skribent for Hagens mange lange e-poster til politiet.

Heller ikke nylig avdøde tidligere fylkesordfører, RK, synes om en aktuell kandidat for å ha bistått Tom Hagen i drapet på AEH.

Jeg vil ikke 100% utelukke de to siste, at de kan ha blitt lurt, at TH kan ha bedt om hjelp til å rydde opp etter et angivelig ulykkestilfelle der AEH skal ha omkommet. Men så er det kidnappingshistorien da. Jeg mener ingen oppegående mennesker noensinne ville ha involvert seg i det vanviddet der, med mindre de ble utsatt for trusler om økonomisk ruin eller trusler om vold.

Jeg har ingen tro på at noen av de nevnt over kan ha vært medhjelpere for TH.

Det kan finnes andre som har blitt truet til å hjelpe TH med å rydde unna sporene etter drapet på AEH, kanskje også forledet til å tro at det hadde skjedd en ulykke i hjemmet. De har nå anledning til å ringe politiet og fortelle hva de vet. Fortelle sannheten. Få det overstått.

Kan ektepakten rett og slett være forfalsket og ha falsk underskrift av AE?

Advokaten som var delaktig i ektepakten er medeier i Elkraft.
Citera
2020-04-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Det er ikke Holden som har sagt at barna til TH tror han er uskyldig, men deres egen bistandsadvokat. Husker ikke helt hva han het.

Han heter Ståle Kihle. Stackars barn, hoppas att dom har ett bra förhållande och kan stötta varandra.
Citera
2020-04-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

Flott gest att komma med den på julafton
Citera
2020-04-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraaka
Mannen jeg snakker som Spania sporet er ikke den som ble nevnt senere. Denne mannen tok sitt eget liv, initialer T.F.

Om han er involvert i drapet vites ikke men han var involvert med Hagen.
Der har du vel forklaringen på kidnappingsplottet.
Jeg har tvilt på TH fordi denne kidnappingshistorien har generert veldig mye oppmerksomhet og politiresurser.
For en mann som TF faller det naturlig.
Citera
2020-04-30, 19:43
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Det er ikke Holden som har kunngjort at barna mener faren er uskyldig, det er barnas egen advokat. Mulig jeg har misforstått men du spør hvordan barna kunne stått frem tidligere.Det var vel bare å ta kontakt med pressen. De hadde nok mer enn gjerne kunngjort en bønn fra barna om å slippe moren fri.
TH "kan" ha förbjudit barnen att agera - böna om hennes frihet. Sedan att barnen tror far sin vara oskyldig kan visst vara bluff men också - pappan är det enda dom har kvar... och för barnens självbevarelse "får" det inte bara vara - att han är skyldig.
Citera
2020-04-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Han heter Ståle Kihle. Stackars barn, hoppas att dom har ett bra förhållande och kan stötta varandra.

Ja stakkars barn, men de har jo ikke vært så interessert i å bidra til at mor blir funnet, så tenker jeg at alle er voksne nå, og da går tankene mine den arme gutten på Toten som ble kvalt av sin far.
Klart det er tøft, men de bør jo ha tenkt tanken før, de visste jo at moren ikke hadde det bra i ekteskapet, samt man kan lure på hvem andre enn TH som har motiv til å begå en slik handling.

Om faren blir dømt blir de nå rike, og kan flytte fra Norge hvis de vil.
Citera
2020-04-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
TH "kan" ha förbjudit barnen att agera - böna om hennes frihet. Sedan att barnen tror far sin vara oskyldig kan visst vara bluff men också - pappan är det enda dom har kvar... och för barnens självbevarelse "får" det inte bara vara - att han är skyldig.

Det er altså ikke snakk om små barn som lar seg påvirke av pappa, tror alle 3 er i 30 eller 40 årene, så kjøper ikke helt den. Mulig en eller 2 av de har latt seg påvirke av pappa men alle 3?
Citera
2020-04-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

Kanskje. Alt kan være mulig i denne saken.

Noen som vet hvordan advokaten, var det ikke BB, står seg? Går businessen bra. Tjener han penger og har han klienter.

Kan han være en mulig kandidat til en medhjelperrolle?
Citera
2020-04-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VRnge3/anne-elisabeth-68-borte-i-10-uker-politiet-frykter-kidnapping-etter-loesepengekrav?utm_content=row-1 &utm_source=vgfront

Hovedtrekk i bedragerisaken.

Tidligere innlegg om bedragerisaken:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro

Finner det xtremt merkelig at denne linken dukker opp ved å google denne Sneve partneren med en Bulgarsk klarsynt som mener hun vet mye om saken, scroll ned på siden : https://dimitrinkastaikova.wordpress.com/tag/fredrik-daylemani-sneve/

"Mrs. Falkevik Hagen is kept by one man. After the kidnapping – she has traveled at first twice in Eastern direction, and then once at South. She is surrounded by patience. I see her with problems in the stomach, but the place where they keep her is warm. The people who are guarding her are working also with eavesdropping and reconnaissance. I see a lake (water),surrounded by by hills and there are many people on the shore."
Senast redigerad av eeqaz 2020-04-30 kl. 19:49.
Citera
2020-04-30, 19:48
Bannlyst
Citat:
Det er ikke Holden som har kunngjort at barna mener faren er uskyldig, det er barnas egen advokat. Mulig jeg har misforstått men du spør hvordan barna kunne stått frem tidligere.Det var vel bare å ta kontakt med pressen. De hadde nok mer enn gjerne kunngjort en bønn fra barna om å slippe moren fri.

Ja, sant, Holden er ikke bistandsadvokat for dem, det er det en ny advokat som er. Men jeg tviler å at dette er noe som barna har sagt av egen fri vilje. Jeg ser for meg at det må være en person som står bak, av taktiske grunner. En som har presset fram dette. Om det er den ene datteren eller hvem det er, kanskje Holden som har bedt deres bistandsadvokat om å redegjøre for dette. TH har riktignok brev og besøksforbud og isolasjon, men han kan vel ha kontakt med sin advokat, og på den måten få bringe og motta bekjeder. Jeg nekter å tro at samtlige av de tre barna enstemmig tror at TH er totalt uskyldig.
Citera
2020-04-30, 19:50
Medlem
Citat:
Det er altså ikke snakk om små barn som lar seg påvirke av pappa, tror alle 3 er i 30 eller 40 årene, så kjøper ikke helt den. Mulig en eller 2 av de har latt seg påvirke av pappa men alle 3?

Det vil si at AE ikke har noen på sin side? Ingen søsken, ingen familie har latt høre fra seg. Noen venninner bare. Trist. Spørs om ikke barna snur når bevisene legges på bordet. Eller kanskje vi snur. Vanskelig å vite. Men Riksadvokaten har latt seg imponere. Og han sitter 4 uker i varetekt, hvorav 2 i isolasjon. Brøske virker sikker i sin sak. Og i denne saken tror jeg ikke de tør gå på uten fellende bevis.
Citera
2020-04-30, 19:52
Medlem
Synes egentlig det er litt mistenkelig at Holden i det hele tatt ønsker å ta over som forsvarsadvokat.
Med tanke på hvordan han fremsto når det ble kunngjort at TH hadde betalt 10 mill til kidnapperne i juli i fjor. Han virket flakkende med øynene og så ikke ut til å tro på budskapet han var satt til å formidle selv,

Men i går var han langt mer selvsikker av en eller annen grunn.Holden er vel en mann med god økonomi og inntekt, så trenger han egentlig å ta et slikt oppdrag, hvorfor gjør han det tro? Føler han sympati med en mann som TH, er han lovet gull og grønne skoger av han.

Jeg undres fordi jeg følte han ikke trodde på denne teorien med disse kidnapperne som dukket opp i juli selv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in