2020-04-30, 19:12
Medlem
Har Mergins släkt kommit in än då?
2020-04-30, 19:14
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__
Fin syster Mergim har hon tänkte på alla i huset och verkade väldigt trevlig.

Mergim tog i lite väl när han sa till gänget vilken hype det är kring BB. Vem blev gladast då? Jo Jassa.
Ja hon verkade ju helhäftig och lika glad som mergim 😅 känns som hela den familjen är härliga när man hört hur han berättat om dom 😅👍
2020-04-30, 19:16
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblover
Kan vi enas om att försöka få ut Mergim på måndag. Frida kommer ändå inte vinna.

Vinsten står mellan den tråkiga bisexulla sk. mästerkocken Lennie och
Sami som har erkänt varit med i dåligt umgänge och supit för mycket( vet inte om han var alkoholist), men han drack konstant varannan vecka när han inte jobbade har han sagt.

Jag ser Sami som en värdig vinnare då han har enorma skulder och verkar vilja vända sitt liv till det bättre.

Varför förtjänar Lennie vinsten?

Tycker lennie aldrig snackat dumt om nån och har ställt upp på alla trots att han kanske inte står alla lika nära. Han tar hand om mat, huset och alla... tänk vilken förebild för Mergim han varit. Solklar Big Brother för mig 👍
Senast redigerad av Emmvalentine 2020-04-30 kl. 19:18.
2020-04-30, 19:17
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Jag är nyfiken på hur Samis lilla hatt kommer bli. Hoppas den blir lika fin som hövdingakronan.
2020-04-30, 19:17
Medlem
Röstar ut Frida på måndag. Behöver Julia och Mergim ett tag till för att huset inte ska bli trist
2020-04-30, 19:19
Medlem
CutsLikeAKnifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle35
Jag har läst mycket om mina rötter och även om illyrier som albaner härstammar ifrån. Finns mycket historia om Albaner. Du rätt om språket och folket. Man har hittat mycket saker under jorden som kommer från illyrierna och deras språk är exakt som albanska, inte ens grekerna kan läsa det. Många tror att Grekerna och deras historia är ett äldsta men det är det inte. Som sagt albaner härstammar från illyrierna och det finns mycket bevis på det.

Illyrier är ett rätt så vitt begrepp ungefär som etrusker. Man kan hitta spår från neolitisk period. Romare är idag en blandning av många stammar och så även med iberiokelterna. Samma sak med de omtalade hunnerna som skulle utgöra den ungerska befolkningen men där cirka två till tre procent kan ledas till en mongolisk förfader.

Om du är riktigt intresserad så börja med boken "The Horse, the Wheel, and Language: How Bronze-Age Riders from the Eurasian Steppes Shaped the Modern World" av David W. Anthony. Och senare "Crusaders: An Epic History of the Wars for the Holy Lands" av Dan Jones.

De är hyfsat lättlästa.
2020-04-30, 19:19
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Tycker lennie aldrig snackat dumt om nån och har ställt upp på alla trots att han kanske inte står alla lika nära. Han tar hand om mat, huset och alla... tänk vilken förebild för Mergim han varir. Solklar Big Brother för mig 👍
Äh, han har ju själv sagt att han inte behöver vinna. Han är där för att ha kul. Sami behöver pengarna rätt så rejält. Låt Lennie komma tvåa. Han kommer vara exakt lika glad ändå.
2020-04-30, 19:20
Medlem
Haha, Samis hoppande fötter under bordet passar utmärkt till utstyrseln! Som en riktig liten gullig tant 😆
2020-04-30, 19:25
Medlem
Imperiatrixias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CutsLikeAKnife
Illyrier är ett rätt så vitt begrepp ungefär som etrusker. Man kan hitta spår från neolitisk period. Romare är idag en blandning av många stammar och så även med iberiokelterna. Samma sak med de omtalade hunnerna som skulle utgöra den ungerska befolkningen men där cirka två till tre procent kan ledas till en mongolisk förfader.

Om du är riktigt intresserad så börja med boken "The Horse, the Wheel, and Language: How Bronze-Age Riders from the Eurasian Steppes Shaped the Modern World" av David W. Anthony. Och senare "Crusaders: An Epic History of the Wars for the Holy Lands" av Dan Jones.

De är hyfsat lättlästa.
Hur orkar ni hålla på? Det är BB, inte släktforskning eller något annat. SLUTA!!! Ni sabbar tråden. Jag är mot anmäla, men wtf....
2020-04-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
Sami har gjort en helomvändning i sitt liv och står stabilt i det. Mergims utbrott har följt han hela livet och finns där för evigt att blossa ut om det inte går som han vill. Aggressionsproblem försvinner inte bara sådär utan behandling.

Exakt..väntar nästan på att han ska brista igen..
2020-04-30, 19:28
Medlem
Imperiatrixias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lella68
Exakt..väntar nästan på att han ska brista igen..
Han döööööör heeeeela tiden.🤣🤣🤣
2020-04-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblover
Kan vi enas om att försöka få ut Mergim på måndag. Frida kommer ändå inte vinna.

Vinsten står mellan den tråkiga bisexulla sk. mästerkocken Lennie och
Sami som har erkänt varit med i dåligt umgänge och supit för mycket( vet inte om han var alkoholist), men han drack konstant varannan vecka när han inte jobbade har han sagt.

Jag ser Sami som en värdig vinnare då han har enorma skulder och verkar vilja vända sitt liv till det bättre.

Varför förtjänar Lennie vinsten?

Vinner inte Julia vilket säkert inte kommer ske föredrar jag Lennie över Sami. Lennie för att Sami har velat därifrån sedan dag ett och gnällt om det sedan dag ett, vill man ut är det bara att gå ut. Dom har fått en chans att vinna en miljon kronor och dom har knappt ansträngt sig, vad är det att gnälla på. Sånt gillar jag inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in