2020-04-30, 19:08
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hr är en annan strategi som föreslås:

https://www.nyteknik.se/innovation/forskare-sverige-borde-byta-coronastrategi-6994673?fbclid=IwAR1YL2T_SH4BFGIANdoRcRGqXEvBnwM1U Iebzbjm bPBm7lWDT2aYjJ28u6o

Strategi hammaren och dansen verkar vara intressant med tanke på att det räddar liv och slår ner smittan tills man får fram ett vaccin eller medicin mot COVID-19.
Citera
2020-04-30, 19:08
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Okej, så i bästa fall kan vi då addera detta till den långa listan över FHM-påståenden som presenterats som fakta, när de i själva verket inte har en blekaste aning.

Intressant att Schweiz tar det osäkra först o lättar på restriktioner eftersom de lär sig. Tengele gör tvärtom.. Han kör på utan åtgärd tills bevis.finns.
Citera
2020-04-30, 19:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu har jag inte vart ner i centrum själv, de senaste månaderna. Har inte haft behov/lust.

Men ölschappar/krogar/nattklubbar har stängt. En del matställen har prövat på "take away" för att hålla det lite flytande. Tänkte mig en pizza på "Dolly Dimpels" i söndags men det var stängt, har dock sett bilar ifrån "Peppes pizza" och "Dominos" som kör hem.

Köpcenter har öppet, är annars mindre folk i farten.

Nu den 6 maj öppnar dock restauranger (matservering) med alkoholservering. Så man börjar öppna upp lite försiktigare. Jag tror att klubbar öppnar ett par veckor senare.

Gränsen mot Sverige tänker man nog hålla stängd. Man skickade idag ett besked till EU, att man öppnar för att hålla den tillsvidare stängd till den 15 augusti.

Vi svenskar ses som pestsmittade... Det är pinsamt.
Citera
2020-04-30, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Coronabluffen? = konspirationsteori.

Du får gärna tro att den är helt ofarlig för friska under 70, jag tänker inte försöka ta dig ur den villfarelsen, har du otur kanske du själv eller någon som står dig nära drabbas hårt och ev. dör

"Gärna tro" dödligheten för friska människor under 70 är under 0.1%. Ett stort jävla skämt detta. Men människor är så jävla lätt manipulerade av medier och staten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Jag har också blivit förvånad över hur mycket man lyckats bromsa genom att enbart tjata på folk. Det ligger nog ändå något i att väldig många svenskar agerat förståndigt.
Jag tror inte det är en slump.

Det är inte nödvändigt att exakt alla distanserar sig.

I andra länder så har polisen sprungit runt med blåslampa för att sätta dit ett fåtal hungriga människor bryter mot reglerna. Det är slöseri med tid. Det är inte så att epidemin står och faller med att 1% av befolkningen gör fel. Det viktiga är vad de andra 99% gör.

Det är lite som att vi i Sverige fixerar oss vid att det springer lite ungar på Stureplan. Men det gör ingen skillnad vad 0.1% av Stockholm ägnar sig åt på helgerna, när en halv miljon redan är smittade. Det här förstår givetvis FHM. Att jaga dessa personer för att de står nära varandra, det är bara en symbolhandling, för att folket vill se blod.

I Sverige har vi gjort en rad åtgärder som har bra effekt, men inte perfekt efterlevnad. Och det behövs inte heller. Men den sortens rationellt tänkande verkar inte gå hem nere på kontinenten.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant att Schweiz tar det osäkra först o lättar på restriktioner eftersom de lär sig. Tengele gör tvärtom.. Han kör på utan åtgärd tills bevis.finns.

Och om det finns ett säkrare och ett osäkrare alternativ att välja emellan, så väljer han alltid det osäkraste.
Citera
2020-04-30, 19:14
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Fel i allt och hyllad som hjälte bland befolkningen

Är detta inte så typiskt för Sverige som hela tiden gör fel med allt när det gäller de stora samhällsfrågorna.
Citera
2020-04-30, 19:15
Medlem
Hur känns det för Tegnellkramarna att ha Donald Trump på sin sidan?
Åker MAGA-hatten på när ni kilar ned till majbrasan?
Citera
2020-04-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vi svenskar ses som pestsmittade... Det är pinsamt.

Alla i hela världen ses som pestsmittade. Så då är det inte lika pinsamt va?
Citera
2020-04-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Alla domedagsprofeter och ryska troll får väl lugna sig lite, att kritisera FHM och AT är bra, men lägg ner era patetiska dystopier.

Italien och Spanien, 2 hårt drabbade tidigt drabbade har ju nedåtvändade kurvor till en "acceptabel" nivå, vi ligger väl en månad efter.

Yes, they have achieved an R0 it under 1 most likely and have reduced their levels of actively infected in the population through their lockdown. These results cannot be expected to the same degree in Sweden however, as we have only introduced limited social distancing measures.
Citera
2020-04-30, 19:17
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Det är tydligt att du inte mår bra och förnekar vad som skrevs i denna tråd från början. Hur enkelt som helst att gå tillbaka och se hur ni eggade upp varandra och delade ”fakta” filmer på diverse fantasifoster. Lägg av och ljug, tråden har varit översvämmad av domedagsprofeter.

Jag förnekar inget alls. Mycket information om sjukdomen och hur den kan yttra sig kom fram tidigt i tråden tack vare de som filmade och beskrev situationen i Wuhan men mig veterligen har det inte skrivits "eldades lik på gatorna, rann blod på gatorna"
Jag vet att du tycker inte denna smitta som sprider sig över världen är något att bry sig om men sluta ljug om vad jag skrivit.
Du älskar att använda ordet domedagsprofeter, jag trodde egentligen aldrig att det skulle bli så illa som i Kina när det väl kom till Sverige, tyvärr kan jag få fel på den punkten
Citera
2020-04-30, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
"Gärna tro" dödligheten för friska människor under 70 är under 0.1%. Ett stort jävla skämt detta. Men människor är så jävla lätt manipulerade av medier och staten.

Har du några källor på det?
Det jag läst visar snarare att det fortfarande är svårt att veta både omfattning i antal fall och vad en infektion betyder. Hjärta, lungor, njurar etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in