2020-04-30, 18:57
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Of course my mother tongue is English. Since we’re talking about mother tongues, if you only knew what I make your mother’s tongue do. Fuck off.
She's 80+
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Study in Germany finds that children have similar viral loads to adults and should be considered equally infectious.

The viral loads observed in the present study, combined with earlier findings of similar attack rate between children and adults ​(2​ )​ ​, suggest that transmission potential in schools and kindergartens should be evaluated using the same assumptions of infectivity as for adults. There are reasons to argue against the notion of adult-like infectivity in children, such as the fact that asymptomatic children do not spread the virus by coughing, and have smaller exhaled air volume than adults. However, there are other arguments that speak in favour of transmission, such as the greater physical activity and closer social engagement of children. We recommend collecting and evaluating more viral load data from testing laboratories to achieve more robust statistical assessments and independent confirmation of the present results. Based on the absence of any statistical evidence for a different viral load profile in children found in the present study, we have to caution against an unlimited re-opening of schools and kindergartens in the present situation, with a widely susceptible population and the necessity to keep transmission rates low via non-pharmaceutical interventions. Children may be as infectious as adults.”

https://zoonosen.charite.de/fileadmin/user_upload/microsites/m_cc05/virologie-ccm/dateien_upload/Weitere_Dateien/analysis-of-SARS-CoV-2-viral-load-by-patient-age.pdf

DET också! Är det inte lustigt, att Tegnell har haft fel i precis allting?
Citera
Medlem
Soterns avatar
Hr är en annan strategi som föreslås:

https://www.nyteknik.se/innovation/forskare-sverige-borde-byta-coronastrategi-6994673?fbclid=IwAR1YL2T_SH4BFGIANdoRcRGqXEvBnwM1U Iebzbjm bPBm7lWDT2aYjJ28u6o
Citera
2020-04-30, 18:59
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
DET också! Är det inte lustigt, att Tegnell har haft fel i precis allting?

Fel i allt och hyllad som hjälte bland befolkningen
Citera
2020-04-30, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Okej du verkar leva i någon form av egen bubbla således. Måste dessvärre meddela att c19 inte är digerdöden 2.0. Jag bor i Stockholm och känner människor som arbetar dagligen med Covid 19. Inte på intensiven men på olika boenden inom äldreomsorgen. Det man kan konstatera är att smittan är extremt spridd inom äldreomsorgen men att c19 absolut INTE är den dödsdom som folk här inne vill göra gällande. Suprise suprise så överlever faktiskt väldigt många smittan. Även multisjuka 80+:are som egentligen inte borde ha en chans. Detta fick mig att bli rätt ställd.

Yes. The mortality rate for the 80+ population is at a base of 9%, and this virus isn’t as deadly as some people have claimed. Recent studies show us the IFR is somewhere around 0.8% to 1.29%.

But the fact remains that it does very effectively overwhelm hospitals when the total percentage of currently infected within a population rises too high. If this happens, then adequate care cannot be given and we will see excess deaths over this base-IFR. For example, how many of those 80 year olds with multiple risk factors do you think will die with adequate care vs inadequate care? What about with no care? These are factors that will raise the IFR drastically should hospitals collapse.

This is the scenario where such a higher number of deaths comes into play, generally. But provided adequate care, then for the vast majority of the population, it is not a death sentence. But that isn’t to say it is not dangerous.
Citera
2020-04-30, 19:04
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Våg hit och våg dit- 60% ska smittas, 0,5% av de ska dö= 30 000 döda. Sen är det över.

Känns det okey för dig om du är en av de 30000 som dör? Eller dina föräldrar och syskon? Dödsfall låter så bra på papper men är dock desto svårare att ta i praktiken.
Citera
2020-04-30, 19:04
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Nej, för jag befinner mig inte i Sverige. Leva som vanligt sen innan denna "epidemi" tid för att coronabluffen är helt ofarlig för en frisk människa under 70+

Coronabluffen? = konspirationsteori.

Du får gärna tro att den är helt ofarlig för friska under 70, jag tänker inte försöka ta dig ur den villfarelsen, har du otur kanske du själv eller någon som står dig nära drabbas hårt och ev. dör
Citera
2020-04-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
That's interesting. Thank you.

So far there has been so much contradicting studies and reports around this pandemic. I hope it can come to some kind of consensus soon...

That’s why I’ve been tracking the latest antibody studies. I think they’re starting to reach a consensus around the IFR, if you consider the different factors underlying each one. There will still be variations due to differences in hospital situations and population age structure and general health, but we’re zeroing in on what I believe is around 1%.

But there has been many contradictions — so time will tell.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Undrar hur det är med restriktioner i Norge. Är allt öppet?

Nu har jag inte vart ner i centrum själv, de senaste månaderna. Har inte haft behov/lust.

Men ölschappar/krogar/nattklubbar har stängt. En del matställen har prövat på "take away" för att hålla det lite flytande. Tänkte mig en pizza på "Dolly Dimpels" i söndags men det var stängt, har dock sett bilar ifrån "Peppes pizza" och "Dominos" som kör hem.

Köpcenter har öppet, är annars mindre folk i farten.

Nu den 6 maj öppnar dock restauranger (matservering) med alkoholservering. Så man börjar öppna upp lite försiktigare. Jag tror att klubbar öppnar ett par veckor senare.

Gränsen mot Sverige tänker man nog hålla stängd. Man skickade idag ett besked till EU, att man öppnar för att hålla den tillsvidare stängd till den 15 augusti.
Senast redigerad av Snapcount 2020-04-30 kl. 19:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Fel i allt och hyllad som hjälte bland befolkningen

Detta är något jag också noterat till den milda grad att jag kommer jubla den dagen Tegnell börjar prata om att kurvan börjar gå uppåt. I det läget kan man utgå från att den är på väg ner. Även en trasig klocka visar ju rätt tid någon gång under dygnet brukar det ju sägas. Tegnell motbevisar detta talsätt gång på gång. Det är i det närmaste facinerande.
Citera
2020-04-30, 19:06
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Väldigt positiva nyheter, men det utesluter inte senskador, men det förstod du säkert.
Senskada, menar du hälsena eller löparknä?😂
Citera
2020-04-30, 19:07
Medlem
Draken55s avatar
Alla domedagsprofeter och ryska troll får väl lugna sig lite, att kritisera FHM och AT är bra, men lägg ner era patetiska dystopier.

Italien och Spanien, 2 hårt drabbade tidigt drabbade har ju nedåtvändade kurvor till en "acceptabel" nivå, vi ligger väl en månad efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in