2020-04-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Hälsomyndigheten i Norge ger lite positiva svar till idrottslagen från och med den 7 Maj.Norge har skött detta virus bra om man jämför med lillebror Sverige..
Jag har sett fotbollsträning denna veckan. Ganska lite folk, men det är igång.
Citera
2020-04-30, 18:47
Medlem
Domedagsprofeterna som babblar om återinsjukna kan prata om annat nu.....
Kineserna hade missat lite

https://www.aftonbladet.se/a/g7lwq5
Citera
2020-04-30, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Dessutom så säger de 17000 men osäkerhetsintervallet är 2900-75000, snacka om att säkra att de får rätt

Så om jag höftar till och säger mellan 3000-74000 så är jag egentligen mer exakt.
Citera
2020-04-30, 18:48
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff

Man kan inte lita på något dessa ***** kineser säger.
Citera
2020-04-30, 18:49
Medlem
Nu har Sydkorea alltså hittat en trolig förklaring till trådsanningen, att de som blivit friska från Corona återinfekteras.
Återinfektion ses som HÖGST osannolikt, tester reagera positivt på döda virusrester.

Snart har doomers och foliehattar inte mycket kvar att skrämma upp varandra med. Sund förnuft vinner alltid i längden!
Citera
Avslutad
Citat:

Stackars stackars alla asen som hoppas på att allt går åt helvete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Fortfarande fokuserar du inte alls på vad sakfrågan var. Det är sk*t samma vad man tycker om personerna i sig. Faktum kvarstår, att äldre nekas vård för Corona. Vilket jag även belade med flera källor än en.

Sakfrågan var om det är okej att äldre inte får vård.

Du undviker sakfrågan hela tiden. Snygg avledningsmanöver, fungerar dock ej på mig. Streck i debatten men tack för dina synpunkter.

"Vid hög biologisk ålder särskilt i kombination med andra sjukdomar är det osannolikt att patienten kan dra nytta av syrgasbehandling eller intensivvård.

läkartidningen s530 2020
Citera
2020-04-30, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
If hospitals collapse I could see this being very possible.

Okej du verkar leva i någon form av egen bubbla således. Måste dessvärre meddela att c19 inte är digerdöden 2.0. Jag bor i Stockholm och känner människor som arbetar dagligen med Covid 19. Inte på intensiven men på olika boenden inom äldreomsorgen. Det man kan konstatera är att smittan är extremt spridd inom äldreomsorgen men att c19 absolut INTE är den dödsdom som folk här inne vill göra gällande. Suprise suprise så överlever faktiskt väldigt många smittan. Även multisjuka 80+:are som egentligen inte borde ha en chans. Detta fick mig att bli rätt ställd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
The Stanford study was ripped apart in peer reviews due to their false-positive rate in their study. You can read some of it here:

https://statmodeling.stat.columbia.edu/2020/04/19/fatal-flaws-in-stanford-study-of-coronavirus-prevalence/

The fact that false-positive rates are such a trouble at low percentages means that tests with high percentages are the most reliable, for example New York City’s latest 24.8% — I think it’s .8% — study, where (and due to false-positives being weighted for in prevalence due to the large amount of true-negatives), our range is 17-24%. The same problems were critiqued in the German antibody study that suggested an IFR of 0.3%.

New York City’s week-old antibody study of 21.2% suggests an IFR of 0.98% from official numbers to me, and I could see this being higher considering a potential backlog and undercount of deaths. The initial IFR in this study was 0.83%, but the time it takes for IgG antibodies to present is faster than the average time to death. It’s also around what we’ve seen in the 7.5% antibodies in Stockholm study, but I don’t know the false-positive rate there or audience selection so I cannot endorse it fully yet — or what antibodies they have measured for, to predict when we can see 7.5% reflected fully in the death totals.

The new Lombardy antibody study seems promising as well, and I think it’ll be highly relevant in the coming weeks.

That's interesting. Thank you.

So far there has been so much contradicting studies and reports around this pandemic. I hope it can come to some kind of consensus soon...
Citera
Medlem
Dynamiks avatar
https://www.corona24.news/c/2020/04/30/german-researchers-on-coronavirus-children-as-contagious-as-adults-drenthe.html

Ännu en studie som dementerar den märkliga slutsats FHM sedan tidigt presenterat som fakta, att barn inte skulle kunna sprida smittan.

Citat:
Children are likely to transmit the coronavirus as easily as adults. The number of virus particles in the airways is the same for all age groups. That is what researchers in Berlin argue.
Inte direkt förvånande. Det har så vitt jag vet aldrig funnits några egentliga belägg för att barn inte skulle kunna sprida viruset.
Citera
2020-04-30, 18:51
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Jag har sett fotbollsträning denna veckan. Ganska lite folk, men det är igång.

Visst är det så, håller man avstånd och ledarna tar tag i detta, så anser inte jag att det ska vara något problem att vara ute nu, undvika omklädningsrum m.m
Citera
2020-04-30, 18:51
Medlem
Citat:

Väldigt positiva nyheter, men det utesluter inte senskador, men det förstod du säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in