2019-11-29, 07:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Någon borde göra en undersökning kring hur många procent av de män som gillar disco, som är bögar. Jag tror man skulle komma fram till en ganska hög siffra. För hur många straighta killar diggar egentligen Alcazar och den typen av musik?

Men det behöver inte betyda att Clabbe är bög. Han kan bara vara singel. Det finns ganska många singelhushåll i Sverige, inte minst Stockholm (ca 50% av alla hushåll i Sthlm). Och alla är inte bögar. Han kanske helt enkelt inte hittat den rätta. Det finns många som säger sig ha "bög-radar" och säger sig kunna avgöra direkt om en person är bög. Men ofta blir det fel. Den man tror är bög visar sig inte vara det och tvärtom.

Tveksamt med Clabbe. Han kan vara det, men också inte (wow - vilken slutledningsförmåga)

På 70-80-talen var disco och soul något som typ alla dansade till, alla under 50 i alla fall. Men då var ju också kvaliteten på många artister och band i genren en helt annan, det var inte Britney Spears, Rihanna eller några av dagens Idol-"artister" det handlade om.

Clabbe har varit med i branschen sedan slutet av 60-talet, t o m innan någon hade hört talas om disco som stil.
Citera
2019-11-29, 12:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Premium-CX
Clabbe klädde sig under 1970-talet och delar av 1980-talet inte helt sällan i tajt mintgrön Sighsten Herrgård-unisexoverall av velour, ibland med höga stövlar till...

Det kanske är svar på trådämnet?

Claes af Geijerstam, 73 år, är still going strong. Sveriges piggaste 73-åring?
Han jobbar för närvarande vid en julshow (med ABBA-musik) i Ronneby Brunn, det var julbordspremiär i helgen som var (Instagramlänken).
Clabbe var DJ på efterfesten i Brunnens Livingroom.
Julshowen var även i torsdags (28 nov) kväll, och de kör i två veckor till.

Någon som varit och sett DJ Clabbe in action och kan berätta?

https://www.instagram.com/p/B5RBB91h_ni/
Han är helt underbar och jag skiter i om han är bög, bi eller hetro. Det enda jag vet är att han som jag gillade unga snygga tjejer i början 80-talet men det var då det och långt före metoo.
Citera
2019-11-29, 14:49
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Han är helt underbar och jag skiter i om han är bög, bi eller hetro. Det enda jag vet är att han som jag gillade unga snygga tjejer i början 80-talet men det var då det och långt före metoo.

Clabbe är barnlös, har (eller har haft) ett förhållande med en någorlunda jämngammal kvinna, men det är kanske slut nu ??
Citera
2019-12-01, 11:18
Medlem
flesh-flutes avatar
Han har haft en väldig massa fruntimmer och även varit i längre förhållanden. Så 100 procent homo är han inte. Men det är ju möjligt att han swings both ways, rent teoretiskt. Barnlös..tja, homosexuella verkar ju minst lika taggade på att skaffa avkommor så det säger ju heller inte något egentligen.
Citera
2019-12-02, 14:50
Medlem
Giant Squids avatar
Man får för sig att han dragit i sig en del discopulver genom tiderna.
Han är ju svensk mästare i att snacka sönder låtarna när han dj:ar.
Citera
2019-12-02, 22:05
Medlem
ingetbranicks avatar
Har varit hemma hos Clabbe för några år sen och då bodde han ihop med en kvinna och kändes inte särskilt homo om man säger så.
Citera
2019-12-02, 23:25
Medlem
Hörde redan i början av 80-talet att Clabbe är homo, så det kan nog vara så att han kör både och.

Vad har Clabbe Af Geierstam, för förhållande till Ola Håkansson ?
Citera
2019-12-03, 08:38
Medlem
LagomLats avatar
Fråga Sonny Crockett här på FB, han vet allt om Ola!

LL
Senast redigerad av LagomLat 2019-12-03 kl. 08:40. Anledning: Stavfel
Citera
2020-04-30, 18:45
Bannlyst
Vem är den tjusiga damen vid 2:49 i Jag Mår Illa?

https://www.youtube.com/watch?v=m-VigThmLWg

Djävla Clabbe för jag blir avundsjuk på snubbar med fruar så läckra som den där. Har skitdålig koll och trott att han var bög. har alltså haft fel hela tiden.
Citera
2020-04-30, 19:35
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vem är den tjusiga damen vid 2:49 i Jag Mår Illa?

https://www.youtube.com/watch?v=m-VigThmLWg

Djävla Clabbe för jag blir avundsjuk på snubbar med fruar så läckra som den där. Har skitdålig koll och trott att han var bög. har alltså haft fel hela tiden.

Tycker hon i videon såg högst medioker ut, definitivt jämngammal med den då 43-årige Flabbe. Således inte den 46-åriga kvinna som han är gift med nu som har 2 barn sen tidigare.

Bra jobbat att han hittat en 26 år yngre kvinna, det krävs att man är rik och känd för att kunna
göra det. Märkligt bara att Clabbe är barnlös, kanske skjuter han löst ?
Citera
2020-04-30, 20:04
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Tycker hon i videon såg högst medioker ut, definitivt jämngammal med den då 43-årige Flabbe. Således inte den 46-åriga kvinna som han är gift med nu som har 2 barn sen tidigare.

Bra jobbat att han hittat en 26 år yngre kvinna, det krävs att man är rik och känd för att kunna
göra det. Märkligt bara att Clabbe är barnlös, kanske skjuter han löst ?

Han var gäst i ett avsnitt av Alla mot Alla på TV i förra veckan. Där avslöjade han att han varit gift tre gånger.
Citera
2020-05-01, 07:41
Bannlyst
Stackars Clabbe som fått ryktet att vara bög. Det har väl med branschen att göra. Nog är den lite bögig alltid. Sedan har Clabbe en stirrig blick och då kan man få för sig, aha, en bög! Han har ju en stirrig blick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in