2020-04-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Och Gambia har en (1) avliden och Zambia tre (3). Världsklass! Utan masker och med öppna pooler.

Som en liten jämförelse med löjtnant Prayut och mattesnillena i Bangkok.
Jag trodde tidigare som du men nu efter 6 veckor har inte ett ord kommit från mina thai vänner. Samt gjort en resa till BKK och är ute varje dag. Har aldrig varit så snällt på vägen som under min 400 km MC resa. Var det du som låg i diket och var full just innan infarten till BKK, hehe?
Citera
2020-04-30, 17:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
De har just börjat tillåta frisörer etc. Vet inte hur det ser ut i övriga samhället, lokaltrafik etc. 2 veckor efter att det ser ut i Oslo som i Stockholm. Tror jag. Vet inte hur det ser ut i Oslo nu men kanske du kan svara på.

Vad lurar du på ?

Jag är här.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Jo det var en kl 13.55 hade börjat 5 minuter tidigare
Det var en pressträff med socialministern och Johan Carlson från FHM. Inte den vanliga FHM presskonferensen.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja.

Danmark menar att de har smittan inom kontroll. De agerade ju kraftfullt och samtidigt som Sverige körde mello med publik valde Danmark att köra sin ( samma dag ) utan publik.

https://www.thelocal.dk/20200430/coronavirus-under-control-in-denmark-prime-minister

Men det är inga extrema skillnader i antal smittade/döda. Betänk att vi är dubbla deras storlek. Så vi ligger ju närmast Danmark Av våra grannländer. Sedan bättre än t.ex Belgien.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Det smittar inte i kollektivtrafiken enligt Tegnell:

27:e februari 2020, Svenska Dagbladet/TT

För att smittas krävs det att man är nära någon en längre tid, till exempel på en arbetsplats eller i hemmet. Det är väldigt osannolikt att bli smittad bara genom att passera någon utomhus eller stå bredvid någon en kort stund i kollektivtrafiken, enligt Anders Tegnell.

Viruset smittar inte heller via ytor eller föremål, och det är vanligare att bli smittad inomhus än utomhus.

Jag använder solglasögon på bussen.
Citera
2020-04-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Dottern är ohederlig i sina påståenden som du sen upprepar här för att visa hur fruktansvärt det är i svensk sjukvård.

Dottern påstår att den 96åriga mamman skulle ha haft många år kvar att leva. Vad vet hon om det?

Dottern påstår att mamman var fullt frisk. Men det var hon ju inte. Hon hade diabetes. Då är man inte fullt frisk.

Det är den här sortens snyftstorysar som jag har svårt för. Man kommer med påstående som inte har någon grund eller nekar verkligheten så som den ser ut.

Fortfarande fokuserar du inte alls på vad sakfrågan var. Det är sk*t samma vad man tycker om personerna i sig. Faktum kvarstår, att äldre nekas vård för Corona. Vilket jag även belade med flera källor än en.

Sakfrågan var om det är okej att äldre inte får vård.

Du undviker sakfrågan hela tiden. Snygg avledningsmanöver, fungerar dock ej på mig. Streck i debatten men tack för dina synpunkter.
Citera
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok, och dom valde du at tro på. Inget som säger säkert att dom kommer få rätt.
Var du eller jag med på listan med döda?

Valde att tro på??
Är du inte lite fakta-resistent nu?
Kolla på Aktuellt i går, ca 11.20 min in i programmet. FHM kommenterade deras uppgifter.
Deras beräkningar överensstämmer med länken här nedan.

https://covid19.healthdata.org/sweden
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Utveckla, snälla...

Man kan odla virus i bakterie lösningar. Näring och bakterier finns i ex. gödsel. Virus sprids via fåglars avföring det vet vi sedan evinnerliga tider.
Citera
2020-04-30, 17:57
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Oj! Igår var beskedet annorlunda.
Det var antagligen pressträffen 13.30 postaren trodde var FHM pk.
Citera
2020-04-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men det är inga extrema skillnader i antal smittade/döda. Betänk att vi är dubbla deras storlek. Så vi ligger ju närmast Danmark Av våra grannländer. Sedan bättre än t.ex Belgien.
Faktumet är att Danmark misslyckats kapitalt med tanke på deras lockdown. Danskarna ska absolut inte brösta upp sig. Norge och Finland kan dock vara nöjda.
Citera
2020-04-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Håller med till 100%. Verksamhetschefer som kallat in folk med snuva trots att Tegnell i en månads tid basunerat: -Gå inte till jobbet om du är det minsta sjuk.- Skydda våra äldre.
De verksamhetscheferna skulle ställas till ansvar!

Men man kan ju sjukskriva sig.
Citera
2020-04-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Säg det till NZ, Taiwan, SK osv...

De verkar vara riktigt nära och kommer klara det om de håller i ett tag till, hur går det för oss?

Klart det inte går om man inte vill, då sätter man inte in sig i vad som behöver göras och hur man ska genomföra det utan bara slår ifrån sig.
Säg mig, vilka fler parametrar behöver man ha koll på utöver

Hur länge är viruset aktivt utanför en värd?
Hur länge måste värden vara isolerad innan viruset försvunnit?

Där har du de enda parametrar man behöver ta hänsyn till för att svälta ut viruset, tar ungefär en månad enligt senaste uppgiferna jag sett, hur går det för oss nu med tidsaspekten tycker du?

Eller tror du att viruset uppstår spontant i ett samhälle som utrotat det?
Kan man forsätttningsvis ha den distansering och kontroll vi nu alla måste ha enbart vid gränsen på inkommande gods och folk istället och leva i ett virusfritt samhälle istället för att sprida och utrota de svagaste?

Man behöver inte vara en idiot och säga att det inte går, man kan bara erkänna att man inte tror man själv ska bli drabbad och tycker det är bra att samhällsparasiterna dör av!
Tycker det är ärligare så.

Hur vet du att de har utrotad det även om de har noll rapporterade fall? Det lär inte vara utrotad bara för de inte får in några bekräftade fall. Sedan problemet är att det finns inget att lära sig ifrån de länderna som man kan använda sig av. Om de nu mot förmodan skulle ha fått bort det, så har de bara haft tur. Det kryllar av länder som har vidtagit bra mkt kraftigare åtgärder än dem, men utan vara i närheten av att få bort det, och nu börja allt fler länder öppna upp utan egentligen ha åstadkommit så mkt med sina åtgärder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in