2020-04-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Vad om ryssen har plantat spår, DNA så det ska se misstänksamt ut att det är TH som utfört, eller har inblandning i bortförandet. För att sätta dit han som hämnd för dålig affär tidigare år?
Bara en vild tanke.

Här har du nog funnit vad som kommer att bli TH:s första försvarslinje! Alla spår är fejkade; dator och mobil hackade etc, av konkurrenter, främmande makt eller utomjordingar..!
Citera
2020-04-30, 16:52
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sindarine
For det første, bra han er pågrepet. Jeg var blant de som tidlig i tråden mente dette med å rigge et kidnappingsplot så for far fetched ut, men er glad saken har kommet noe videre. Hvis han står bak dette rigget er det noen hakk over Jemtland, men sammenlikningen er etter min mening relevant på mange punkter. Bare at Jemtland kjørte rundt og distribuerte blodig snø for å villede politiet er langt forbi det de fleste skyldige ektefeller får seg til eller tenker på å gjøre i drapssaker. Begge spilte også skuespill overfor familie over tid.

Jeg er blant de som mener at fornærmede nok kunne ha krevd ektepakten omstøtt og fått medhold der. Hun kan ha nevnt dette for siktede og dette kan ha eskalert. Blant "tegnene på at hun ønsket skilsmisse" kan det ha vært kontakt med advokat fra hennes side, i tillegg til betroelse til venner.

Samtidig har jeg tenkt på om motivet i denne saken nødvendigvis er penger. Er det ikke nettopp det han har forsøkt å få oss til å tro med løsepengebrev og monero-konto? Å få dette til å se ut som om hans milliardærstatus er det sentrale for å få fokusert bort fra den som oftest er skyldig i slike saker?

Hva om motivet er godt gammeldags kontrollbehov og at han ikke aksepterte at hun ville skilles, uavhengig av formuesfordeling og strid om ektepakt? Ektepakten trekker slik jeg ser det i retning av at han ønsket kontroll over fornærmede, og både den og han fremstår usedvanlig smålig og urimelig. Dette til tross ville han rasjonelt sett hatt et langt sterkere motiv for drap dersom han ikke hadde hatt særeie, da hun ville hatt en sterkere posisjon ved deling av felleseiet. Dette synes jeg mange overser. Hvis man frigjør seg fra at penger og potensiale for tap av dette nødvendigvis var motiverende, fremstår saken i et noe annet lys.

Det du skriver her synes jeg høres sannsynlig ut. Handler kanskje mer om kontroll enn pengene i seg, ja.
Citera
2020-04-30, 16:53
Medlem
Står i bla. VG, Dagbladet

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Jo8x18/de-ukjente-funnene-bak-paagripelsen&ved=2ahUKEwjwv8rfspDpAhXmkYsKHRdyDOEQ FjABegQIBhAI&usg=AOvVaw3hwFB8QoIdFvIWpP2JD7VZ

Han hadde bakgrunn fra Fn tjenesten, Libanon og var fortsatt involvert i det via sitt selskap. Mye shady business der, hørt.
Citera
2020-04-30, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraaka
Mine kilder går i retning Spania, som politiet nevnte at de hadde samarbeidet med på pressekonferansen 28.4.

Her skal det trås varsomt, men en nå avdød mann i slutten av 40 årene var kjent for å ha tilknytning til Hagen som en som fiksa lyssky ting for han. Mannen bodde i Norge, men hadde et slags selskap i Spania. Han var eks militær og hadde bla vært i FN tjeneste i. Mannen hadde et stort nettverk.
Denne mannen tok sitt eget liv i desember 2018, halvannen mnd etter AEBs forvinning.
Dette er definitivt interessant.

Vet forøvrig at Hagen utsatte AEB for vold og at hun ville skilles. Dette blir beskrevet som "turbulent" ekteskap, med god grunn. Jeg vet også at et av barna flyttet hjemmefra i ung alder fordi Tom Hagen var en tyrann.
Har også informasjon om at AEB hadde et alkoholproblem og at hun hadde vært innlagt til avrusning.
Hun hadde hatt en affære med hans bror, det har vel vært skrevet om her tidligere tror jeg. Det ryktes også at han hadde en elskerinne.

Den avdøde personen har ifølge mine kilder også hatt en høy offentlig og politisk posisjon, samt at han var med Hagen på teateret.
Citera
2020-04-30, 16:57
Medlem
Ingen høy offentlig posisjon han jeg skriver om, men heller en som har vært mer på kant med loven.
Citera
2020-04-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraaka
Mine kilder går i retning Spania, som politiet nevnte at de hadde samarbeidet med på pressekonferansen 28.4.

Her skal det trås varsomt, men en nå avdød mann i slutten av 40 årene var kjent for å ha tilknytning til Hagen som en som fiksa lyssky ting for han. Mannen bodde i Norge, men hadde et slags selskap i Spania. Han var eks militær og hadde bla vært i FN tjeneste i. Mannen hadde et stort nettverk.
Denne mannen tok sitt eget liv i desember 2018, halvannen mnd etter AEBs forvinning.
Dette er definitivt interessant.

Vet forøvrig at Hagen utsatte AEB for vold og at hun ville skilles. Dette blir beskrevet som "turbulent" ekteskap, med god grunn. Jeg vet også at et av barna flyttet hjemmefra i ung alder fordi Tom Hagen var en tyrann.
Har også informasjon om at AEB hadde et alkoholproblem og at hun hadde vært innlagt til avrusning.
Hun hadde hatt en affære med hans bror, det har vel vært skrevet om her tidligere tror jeg. Det ryktes også at han hadde en elskerinne.

Nå får du slutte å juge, du skjønner vel at de ryktene du har plukket opp har gått i mellom ledd til ledd, og blitt ti høns ut av en fjær.
Citera
2020-04-30, 17:00
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Den avdøde personen har ifølge mine kilder også hatt en høy offentlig og politisk posisjon, samt at han var med Hagen på teateret.

Det var vel en annen som var med på teateret ... Var det ikke Krist*offers*n (o/e) med kone, som ble bisatt denne uken?
Citera
2020-04-30, 17:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Kan ikke du linke til den artikkelen hvor det står? Poenget er at du bare sitter her inne og fantaserer til det for deg blir en sannhet som du nok har lest om i avisen. Link takk!

Läser du överhuvudtaget något från de olika medierna?

Turbulent ekteskap
Politiet fikk tidlig informasjon om at Anne-Elisabeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere år hadde levd i et turbulent ekteskap. Politiet har også funnet tegn på at hun ville ut av ekteskapet, får VG opplyst.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Jo8x18/de-ukjente-funnene-bak-paagripelsen
Citera
2020-04-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det var vel en annen som var med på teateret ... Var det ikke Krist*offers*n (o/e) med kone, som ble bisatt denne uken?

Dødsannonsen hans var i avisa i 2019. Eller husker jeg feil?
Senast redigerad av Gassa 2020-04-30 kl. 17:03.
Citera
2020-04-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Det har jeg også hørt.
Citera
2020-04-30, 17:07
Medlem
T34Panzers avatar
Lögner och vilseledande uppgifter

” Tom Hagens forklaringer har blitt ettergått av politiet, som mener å ha funnet både usannheter og sprikende forklaringer. Ifølge VGs opplysninger stusser politiet på flere av ektemannens gjøremål dagen da kona forsvant.

VG får opplyst at det skal være et brudd med hans vanlige rutiner at han dro senere på jobb, og at han dro hjem i 13.30-tiden dagen da Anne-Elisabeth Hagen forsvant.

Ifølge VGs opplysninger skal politiets vurdering også være at Tom Hagen har snakket usant i avhør, blant annet om personlige forhold og faktiske hendelser på dagen da kona forsvant.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Jo8x18/de-ukjente-funnene-bak-paagripelsen

Han kommer nog att fortsätta nästla in sig i sina egna ”konstruerade sanningar” ;-)
Citera
2020-04-30, 17:09
Medlem
Vg: dette er ikke jug. Jeg kjente denne fyren, vi er oppvokst samme sted. Han tok sitt eget liv des 2018.
Om han er direkte involvert i dette vites foreløpig ikke , men han hadde kontakt med Hagen og fiksa greier for han. Spania linken er interessant, også fordi dette var en fyr mwd en del krininelle kontakter.

Vg: Spør gjerne, men svar deg for å anklage folk for å juge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in