2020-04-30, 16:02
Medlem
Er det final vecka næst. Eller först om 2 veckar. Om det er finalvecka näst. Er det vel sista chans at få ut mergim.
Senast redigerad av aggerthy 2020-04-30 kl. 16:04.
2020-04-30, 16:04
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Någon mer än jag som tyckte att Julias anekdot om den blåa tröjan var mitt-i-prick gällande den svenska modellen och även om årets BB-säsong? Hela vårt avlånga land är uppbyggt på sociala konstruktioner att inte ha modet att såra någon in absurdum (hellre vita lögner för att kompensera upp gemene mans konflikträdsla). Vafan, får man det sociala habituset att hellre ljuga än tala sanning så blir ju samhället därefter. Det måste ju vara jäkligt on topic att diskutera detta!

Social kompetens kallas det att inte vara onödigt ärlig. ALLA ljuger flera gånger per dag.
Har själv autismspektrumstörning så har lärt mej mycket om det där. Gjorde en massa misstag som liten med att vara för ärlig och menade aldrig att såra någon. Gör fortfarande något enstaka misstag här och där men har lärt mej mycket genom att kolla "människor med Mosley", Vetenskapens Värld och liknande program om hur socialt spel/vita lögner funkar.
Skulle knappast påstå att det är något typiskt svenskt. De flesta reportagen jag sett eller saker jag läst har varit engelskspråkiga. Snarare västerländskt?

Har inte Julia också Aspergers eller något inom autism utöver adhdn? Gissar att hon hade svårt med socialt spel när hon kom hit just för att hon inte fått sin diagnos och lärt om den än. Men eftersom neurostörningar inte var så kända bland lärare på den tiden Julia var i mellanstadiet så drog lärarna paralleller mellan vart hon kom ifrån och hennes bristande sociala kompetens.

Det var iaf vad jag tänkte direkt när hon tog upp det där med tröjan eftersom jag har gjort liknande tabbar när jag var yngre.
2020-04-30, 16:05
Medlem
Glöm det jag sa förut har kollat runt på olika sidor och vi måste få ut Mergim nu istället
2020-04-30, 16:06
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIK26
Glöm det jag sa förut har kollat runt på olika sidor och vi måste få ut Mergim nu istället

För att ? 🤔 Jag vill då verkligen ha kvar han
2020-04-30, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Håller med. Sjukt någon som kom in efter mer än en månad ska få vara kvar längre än de som kom in originaldagen. Trött på hennes nudist beteende också.

Spelets regler och alla visste vad som gällde och om inte corona kommit så hade fler kommit in efter frida. Men det måste väl ändå vara bättre att låta ngn mänsklig person komma till final än Mergim..? Sen kan jag hålla med om att upplägget med 100 dar borde varit annorlunda, men nu var det inte det. Kunde likaväl varit Sami som hade kommit in på Fridas plats. Vila blicken på ngt annat bara när hon klär av sig och Jasmine visar också ganska mycket nakenhet både i barnrummet, med martin och i övrigt..
2020-04-30, 16:11
Medlem
FriskaFreddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggerthy
Er det final vecka næst. Eller först om 2 veckar. Om det er finalvecka näst. Er det vel sista chans at få ut mergim.
Finalen är den 18e maj!
2020-04-30, 16:12
Medlem
Eagle35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
Håller Med! Samis fans och Julias fans kan rösta ut Mergim och dessutom de som gillar Jasmine för Julia är trots allt hennes närmaste vän. Det visade hon genom att, vad jag tror, rösta på frida nu och hon gav dessutom blomman igår till frida. Vi kan inte chansa en gång till på att vi får en chans till att få ut Mergim, utan nu måste det ske! Snälla alla, ta lite reson och rösta ut honom nu. Tänk vad en miljon skulle göra med hans ego och den osunda personlighet han är.. usch vill inte ens tänka tanken..

Haha dom är inte nära varandra dom är båda ormar. Hon har knappt hängt med Julia bara för att hon ville att dom andra ska rösta på Julia istället för henne. Hon tänker bara på sig själv och miljonen.
2020-04-30, 16:13
Medlem
såg precis vilka som var nominerade, kul att Jass sitter säkert....
Tror på att Frida kommer åka ut sen tror jag tyvärr på att det finns en stor chans att Jass kommer vara en av de tre finalisterna
2020-04-30, 16:14
Medlem
Tänker jag fel? Rätta mig isåfall.
Är det inte bättre att Sami sitter med både Mergim och Lennie i final, för Lennie kommer definitivt sitta i final.
Då måste ju alla pink room fans sprida sina röster på 2 st, och vi andra kan rösta på Sami. Sitter tex Julia, Frida el Jasmine i final, kommer alla Mergims fans + Amilias fans(förvånansvärt har hon fans) rösta på Lennie.
Vettitusan om Sami kommer vinna då.
2020-04-30, 16:15
Medlem
Tycker inte att Frida förtjänar en finalplats. Hon passar in in i finalen som kom in över 30 dagar senare
2020-04-30, 16:15
Medlem
zzxxccvvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
För att ? 🤔 Jag vill då verkligen ha kvar han
För att det är så gooooose o snuttipluttit, eller?
2020-04-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggerthy

Det är det i vilket fall.. om mergim blir kvar så kommer han inte nomineras igen.. om frida blir kvar finns en god chans att hon nominerar Jasmine nästa vecka. Hon är den enda som kan göra det då hon nu märkt att Jasmine inte är att lita på. Mergim vill ha kvar Jasmin och Lennie så det kan inte få ske! Mergim ut nu!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in