2020-04-30, 14:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror att SD informerade henne på natten/morgonen efter mordet. Face to face. Men HD glömde bort i hastigheten, när hon talade med sin chef, att hon förmodas inte veta ett enda dugg. Det blev ett ooops där. Och hon har försökt ljuga sig fri i 2 år. Och lyckats.

Exakt så tror jag att det gått till, Hon visste att LW var död redan på natten eller tidig morgon.
Citera
2020-04-30, 14:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Antagligen har SD full koll på sina döttrars mejl. Det är inte han som har skickat dem. Båda mejlen som har öppnats har "okända" avsändare och i varje fall den andra jämförs med nigeriabrev om man googlar den (det är ingen äkta apple-adress). Antagligen har han sett dem och blivit nyfiken och öppnat för att kolla.

BG50883-1 E-post 2018-05-15 06:56:07 Hello@emails.weebly.com <Weebly>
BG50883-1 E-post 2018-05-15 11:39:57 News_Europe@lnsideApple.Apple.com <Apple>

Om din teori stämmer så är han så extremt obehaglig.
Minns grannen som också är
geocachare som tidigt i förhör uppgav att hon blivit misstänksam att hon blivit hackad av honom då han verkade veta saker som hon knappt hade förmedlat ännu.

Har jag haft feberyra/drömt eller har jag läst något om att L*enas ansökningar om hennes opublicerade cacher blivit hackat på något sätt?

Att han har kolla på alla på ett sätt som känns så kontrollerande att det kryper i kroppen. Det är dessutom olagligt.

Det är en del av hans manipulativa sida som gör att han får LW och HD att lämna ut sina koder och inloggningsuppgifter och tycker att det är ett normalt beteende.
Citera
2020-04-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt så tror jag att det gått till, Hon visste att LW var död redan på natten eller tidig morgon.
Eller att SD misshandlat henne så svårt att hon kanske inte skulle överleva. Frågan är om SD tog pulsen på henne - eller om han trodde hon skulle dö av sig själv av skadorna. Därav HDs "hoppas hon är död". SD kanske inte visste att hon dog där och då.
Citera
2020-04-30, 14:46
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Jag tror att SD informerade henne på natten/morgonen efter mordet. Face to face. Men HD glömde bort i hastigheten, när hon talade med sin chef, att hon förmodas inte veta ett enda dugg. Det blev ett ooops där. Och hon har försökt ljuga sig fri i 2 år. Och lyckats.

Hanna Davidsson har lyckats slingra sig ur rent juridiskt, men hos vanligt folk både kring henne o rent allmänt är hon klockrent utpekad som inblandad.
Det får hon leva med, men tyvärr drabbar det ju i längden också hennes barn.
Hanna och Stefan offrar medvetet barnens psykiska hälsa.
Det är verkligen noterat av folk med sunt förnuft i behåll.

Känslokalla Kräk är vad dessa två är.
Citera
2020-04-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Hanna Davidsson har lyckats slingra sig ur rent juridiskt, men hos vanligt folk både kring henne o rent allmänt är hon klockrent utpekad som inblandad.

Inget som är nytt under solen. De tänkte ju ta livet av en dotter, och försöka få det att se ut som plötslig spädbarnsdöd. Charmigt.
Citera
2020-04-30, 15:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Säger inte emot.
Citera
2020-04-30, 15:04
Medlem
Citat:
Inget som är nytt under solen. De tänkte ju ta livet av en dotter, och försöka få det att se ut som plötslig spädbarnsdöd. Charmigt.

Stefan fick nog det med bröstmjölken eller vad tror du ?
Citera
2020-04-30, 15:10
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Eller att SD misshandlat henne så svårt att hon kanske inte skulle överleva. Frågan är om SD tog pulsen på henne - eller om han trodde hon skulle dö av sig själv av skadorna. Därav HDs "hoppas hon är död". SD kanske inte visste att hon dog där och då.

Så kan det absolut vara, Men jag tror HD utgick i från att LW skulle hittas ganska omgående där på morgonen och därför sa som hon sa till sin chef. Hon trodde helt enkelt att LW hittats och ryktet redan var igång. Men när hon fick reda på att LW inte hade hittats så insåg hon sin fadäs till sin chef och då uppstod minnesförlusten i förhören, Eller hoppet stod väl mer i att chefen hennes inte skulle minnas hennes fadäs.
Citera
2020-04-30, 15:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det är exakt vad jag tror.
Att hon vet visar att hon är inblandad på ett eller annat sätt.
Fattar inte Tingsrätten det?
Citat:
Vi är helt överens.
Hon känner till SD:s misshandel av LW.
Det är det enda som förklarar att hon just vid det tillfället sa "hoppas att hon är död".
Citera
2020-04-30, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Det verkar ju vara fler i SD-sekten än SD som har Alzheimer Light, eller t om strong enligt FUP och i TR.

Det lilla han vet har han läst sig till i Fup. I avsnitt 18 på YT säger han det själv vid ett flertal tillfällen.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-30 kl. 15:33.
Citera
2020-04-30, 15:14
Medlem
Citat:
Så kan det absolut vara, Men jag tror HD utgick i från att LW skulle hittas ganska omgående där på morgonen och därför sa som hon sa till sin chef. Hon trodde helt enkelt att LW hittats och ryktet redan var igång. Men när hon fick reda på att LW inte hade hittats så insåg hon sin fadäs till sin chef och då uppstod minnesförlusten i förhören, Eller hoppet stod väl mer i att chefen hennes inte skulle minnas hennes fadäs.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är exakt vad jag tror.
Att hon vet visar att hon är inblandad på ett eller annat sätt.
Fattar inte Tingsrätten det?
Vi är helt överens.
Hon känner till SD:s misshandel av LW.
Det är det enda som förklarar att hon just vid det tillfället sa "hoppas att hon är död".

Tror vi har sanningen där. HD vet exakt vad som hänt. SD och HD är ju som tvillingar - en symbiotisk relation. Vilket inte hindrade att SD sökte sig till nån annan när inte HD var kapabel till sängövningar under sex år.
Citera
2020-04-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero

Det är ju riktigt jäkla obehagligt och obegripligt att Hanna Davidsson tillåts arbeta på Avdelning 92 på Strokenheten på USÖ. Hon kan omöjligt hålla reda på vad hon sysslar med, med det katastrofala minnet hon har.

Och jag undrar verkligen hur döttrarna mår.. De har ju fan inga vettiga att luta sig mot?! Varken mor- eller farföräldrar heller. Som du säger offrar de sina barn. Sinnessjukt. Stefan kanske stormtrivs iofs, för barnen bör ju vara ordentligt livrädda för honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Inte bara för SD utan även för HD. Är övertygad om att de hårdkrypterade appar de använde kommer knäckas med tiden och att det då är möjligt att återskapa det som SD, HD och JG raderade från sina telefoner.

Mycket tyder på att det blir en friande dom i TR men vi får tro på prövningstillstånd i hovrätten och att det då blir mer press på de oklarheter i vittnes/misstänktas lämnade utsagor i förhör.
För egen del så blev jag imponerad av den forskande kvinnans vittnesmål angående hur våld i nära relation kan ta sig uttryck. Om man då lägger till de tidigare mordhoten samt strössel-förhöret som allt är signerat SD tycker jag att det är rimligt att tillmäta åklagarens linje ett större värde.
Likaså Drottning av minnesluckornas återkommande ovilja att svara på utredarnas frågor kommer ligga i vågskålen. För att inte tala om raderingarna ur de tre:s telefoner.

Andra saker av intresse är hur SD, HD och JG kommer framleva sina sociala liv från nu. Att JG har kollegor på universitetet som är ytterligt förvånade över hans deltagande i förhören och i tingsrätten vet vi redan. Hur det kommer se ut på den kollegiala fronten framöver avgörs på plats. Det känns som att arbetsgivaren skulle behöva göra en omorganisation.
Hur ser det ut på HD:s jobb? Vad känner kollegor i hennes närhet inför att HD inte vill hjälpa utredningen framåt med alla dessa svar att hon inte vill svara på frågor, inte vill uppge vad hon känner inför presenterade fakta under förhören? Att den märkliga omständigheten att HD verkade veta att LW var funnen innan ens polisen gått ut med det? Det borde vara en väldig anspänning att ha HD som kollega och försöka utestänga det som framkommer i FUP:en och som benas ut här i tråden. Har HD lika svår minnespåverkan i jobbet som på fritiden?

Enligt vad som framkom under rättegången har SD kvar sitt jobb. Hur känns det för kollegorna som även de kan ha följt tråden och sett FUP:en? Nu tror jag att företaget T**rens är drabbat av arbetsbrist i dessa coronatider. Kanske inte finns så mycket jobb kvar för SD på den firman? Det är hur som helst ingen bra PR att ha SD som anställd när detta fall har fått så mycket uppmärksamhet just för den/de misstänktas beteende i härvan. Om min arbetsgivare vill beställa kvalitetssäkring av en byggnation skulle uppdraget gå till en konkurrent om inga tvingande avtal redan är ingångna med T**rens eller i vart fall en garanti att inte SD är den som kvalitetssäkrar.

Vad tänker grannskapet om hur SD och HD skött sig i utredningen och rättegången? Är det så att man gemensamt väljer att distansera sig från D*vidssons eller hur tänker man? Har SD åter börjat ta kontakt med boende i närheten och bedyrar sin oskuld och hur har det i så fall mottagits när det framkommer i FUP:en att SD haft strösselförhör och slagit näven genom gipsväggen i samtal med ena dottern? Och hur ser man på HD:s svar angående detta att "det är mellan dem (SD och dottern)"?
Och det finns mer som skvalpar runt; tanken på barmhärtighetsmord på HD och deras gemensamma barn och hotet mot LW och hennes ena barn för att nämna något.

Det kan bli mycket mentalt, socialt och ekonomiskt lidande för den/de misstänkta som kommer i kölvattnet av rättegången och beteendet under förhören. En realitet som kan beskrivas "Som man bäddar får man ligga".
Ett inlägg värt att lyftas igen. Många intressanta frågor!
Senast redigerad av Unni.Drougge 2020-04-30 kl. 15:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in