2020-04-30, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Jag ber verkligen till gudarna att du har rätt.
Det här tar knäcken på mig.
Seriöst mentalt tar det här totalt stryk på min mentalitet som normalt sätt är stabilt.
Brukar inte vara den som ger upp eller den som faller mentalt, men det här är fan för mycket för mig att hantera.

Förstår. Tycker inte heller detta är en rolig tid. Min ekonomi försämras och framtiden oviss. Tråkigt att inte kunna resa. Resa innebär livsglädje för mig samt att jag har släkt vänner utomlands. Tillhör inte någon riskgrupp och påverkas mest av allt runtomkring med dess negativa ekonomiska konsekvenser och begränsningar socialt och geografiskt.

Försöker att ta en månad åt gången. Och försöka göra det bästa av situationen. Spara för balansera ekonomiska förluster. Träna mera och lära mig/ utveckla färdigheter. Sen kanske det blir någon vandringssemester i Sverige denna gång. Men nästa år får det ta i fan vara nog!😡
Senast redigerad av bombayduck1 2020-04-30 kl. 01:30.
Citera
2020-04-30, 01:28
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
Ingen som funderat på hur våra pensionärer mår? De är en femtedel av Sveriges befolkning och uppmanas hålla sig hemma på obestämd tid 😕

Jo, jag är medelålders så mina föräldrar är pensionärer. De håller humöret uppe. De är lite av ett annat virke än kommande generationer. De är vana vid att man bara måste göra saker. De växte upp så. Det var mycket social styrning och sociala tvång då. Så de är rätt härdade. De har inte samma känsla för frihet som vi bortskämda gen-x:are.

Men det är klart att det tär på dem. Det är viktigt att vi som är barn har tät telefonkontakt men i slutänden har man inget mer att tala om. Mina föräldrar hade intressanta liv innan detta. De hade mycket att prata om. De måste vara väldigt uttråkade, för de kan nästan inte göra något av de sakerna de är vana vid.
Citera
2020-04-30, 01:28
Medlem
Blir så irriterad på studenterna,tack Gud så ska de inte ha flak
Citera
2020-04-30, 01:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack !

Intressant ifrån 43:50

Inte var det ett "tummen upp" för Sveriges flockimmunitet, tvärtemot. Det skriver man inget om. Misstänkte det.

När det är sagt talar han med kluven tunga..
Det viktigaste:

That remains to be seen.

Ja, det var lite annorlunda budskap om man lyssnar på vad han verkligen säger. Kan också tänka mig att man inte rakt ut kritiserar något land i det här läget. Vi vet faktiskt inte alls då vi bara är fem kanske sex månader in i pandemin.

Och baserar de sin bedömning på Löfvens brev med "strong measures"....
Senast redigerad av arbetet 2020-04-30 kl. 01:34.
Citera
2020-04-30, 01:32
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Lugn å fin, jag säger att max 2 månader sedan kommer det lugna ned sig, alla siffror visar på det. Det klarar du.

Don’t do too many drugs my stupid sir.

9 april. 89.000 döda.
29 april 227.000 döda.
Citera
2020-04-30, 01:32
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Tänk positivt, nu är det en tuff tid men det blir bättre om en stund, alla går sedan ut som vinnare och börsen vänder uppåt och det blir ett swing på marknaden och när du blir gammal så kan du berätta för dina barnbarn om corona2020 och om hur du överlevde.

Gör mitt bästa för att klara av det här, men det är svårt....
Varje dag känns som en dag man måste försöka hålla tårarna inne, sjukt smärtsamt mentalt.
Självklart ger jag inte upp, härdar ut mentalt så gott det går, men självklart bryter man ihop emellanåt och ett inlägg som tidigare jag skrev dyker upp till er andra.

Trodde aldrig jag skulle behöva vara med om detta i mitt liv någonsin i den freden vi tidigare levt i.
Helt ärligt trodde jag hela mitt liv var säkrat innan den här skiten.
Citera
2020-04-30, 01:33
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Jo, jag är medelålders så mina föräldrar är pensionärer. De håller humöret uppe. De är lite av ett annat virke än kommande generationer. De är vana vid att man bara måste göra saker. De växte upp så. Det var mycket social styrning och sociala tvång då. Så de är rätt härdade. De har inte samma känsla för frihet som vi bortskämda gen-x:are.

Men det är klart att det tär på dem. Det är viktigt att vi som är barn har tät telefonkontakt men i slutänden har man inget mer att tala om. Mina föräldrar hade intressanta liv innan detta. De hade mycket att prata om. De måste vara väldigt uttråkade, för de kan nästan inte göra något av de sakerna de är vana vid.

Inte för att vara taskig men du bör varva ned lite, du går på turbo och det räcker med tomgång.
Citera
2020-04-30, 01:34
Medlem
neuron-drones avatar
Har man dålig mental hälsa så är det nog inte bara de som är äldre som råkar illa ut. De yngre kanske inte måste isolera sig, men många får inte längre det stöd de hade innan, kunde vara hjälp hemma, en praktik, psykologbesök mm. Det mesta sådant är stängt.

Sedan finns det vi galningar som inte har så stort behov av det sociala, hur konstigt det än låter så är världen sig ganska lik för oss.
Citera
2020-04-30, 01:36
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Gör mitt bästa för att klara av det här, men det är svårt....
Varje dag känns som en dag man måste försöka hålla tårarna inne, sjukt smärtsamt mentalt.
Självklart ger jag inte upp, härdar ut mentalt så gott det går, men självklart bryter man ihop emellanåt och ett inlägg som tidigare jag skrev dyker upp till er andra.

Trodde aldrig jag skulle behöva vara med om detta i mitt liv någonsin i den freden vi tidigare levt i.
Helt ärligt trodde jag hela mitt liv var säkrat innan den här skiten.

Tuffa tider varar inte.
Tuffa människor gör det.

Vi har det så bra och tar saker för givet men du kommer klara dig. Föreställ dig även hur övriga djur har det. Finns ingen garanti att de kommer överleva dagen.
Citera
2020-04-30, 01:36
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Förstår. Tycker inte heller detta är en rolig tid. Min ekonomi försämras och framtiden oviss. Tråkigt att inte kunna resa. Resa innebär livsglädje för mig samt att jag har släkt vänner utomlands. Tillhör inte någon riskgrupp och påverkas mest av allt runtomkring med dess negativa ekonomiska konsekvenser och begränsningar socialt och geografiskt.

Försöker att ta en månad åt gången. Och försöka göra det bästa av situationen. Spara för balansera ekonomiska förluster. Träna mera och lära mig/ utveckla färdigheter. Sen kanske det blir någon vandringssemester i Sverige denna gång. Men nästa år får det ta i fan vara nog!😡

Jag är inte en resande typ, men jag älskar att krama om mina föräldrar & mormor eftersom dem personerna är dem enda jag har att leva för utan familj o barn.

Kommer köpa mig själv en bil snart och ge mig ut på ett "äventyr" jag drömt om i flera år;
* Älskar kyrkor.
Så mitt mål är att ta kort på alla kyrkor i hela Sverige, riktigt fina kort på varenda kyrka såklart.
Kanske detta är året man kan börja med det pga distansen och allt annat skit.
Men allafall, osäkerheten man måste leva med varenda jävla dag & att inte kunna träffa dem man älskar är verkligen svårt liv att kunna acceptera och anpassa sig i, många tårar har fällts i den här skiten vi lever i.
Citera
2020-04-30, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Har man dålig mental hälsa så är det nog inte bara de som är äldre som råkar illa ut. De yngre kanske inte måste isolera sig, men många får inte längre det stöd de hade innan, kunde vara hjälp hemma, en praktik, psykologbesök mm. Det mesta sådant är stängt.

Sedan finns det vi galningar som inte har så stort behov av det sociala, hur konstigt det än låter så är världen sig ganska lik för oss.
Oro och ångest är inte bra för immunförsvaret. Den mentala hälsan är lika viktig som den fysiska.
Citera
2020-04-30, 01:39
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Inte för att vara taskig men du bör varva ned lite, du går på turbo och det räcker med tomgång.

Denna tråd är 75 % omtagningar. Just nu händer det inte så mycket. Alla väntar på mer fakta.

Fast annars kan man säga något elakt om Tegnell... det verkar ju alltid uppskattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in