Citat:
Ursprungligen postat av
Bavertass
”Vi”, problemet med panik bambisar, foliehattar och domedagsprofeter är att ni är så otroligt selektiv i vilken fakta ni vill ta åt er. Större delen av befolkningen är inte orolig för detta virus förutom kanske den ekonomiska aspekten. Konsensus hos forskare och sjukvård är inte den panik som du har fått för dig. Inse fakta, att ni bara sitter och eggar upp varandra.
Snart kommer alla länder öppna upp i samma and som Sverige. Hur svårt ska det vara att fatta.
Min uppfattning av det området jag bor i så tar folket på mycket stort allvar oavsett ålder. Min familj, vänner och andra som jag dagligen pratar med känner en oro för att smittas. Sedan ser även jag de som skiter i det och inte bryr sig.
Att du häver ur dig att jag har panik, bambisar och diverse epitet styrker ju inte dina argument direkt.
Att känna en oro inför ett virus som är helt nytt för människan som snabbt spritt sig över hela världen, människor som dör, blir riktigt allvarligt sjuka är helt sunt. Det är skillnad på att springa runt och skrika i panik mot att känna obehag och en oro.